Ga naar inhoud

Printer/Scanner USB probleem

Aanbevolen berichten

Ik heb recentelijk een Samsung SCX-4521F gekocht (alles-in-een printer).\r\nDeze is aangesloten als locale printer op mijn ASUS A6Vm laptop met Windows XP Home.\r\nDe enige manier om te printen is door nadat ik een print commando heb gegeven de USB kabel van de printer om te zetten op een andere USB port op mijn laptop. Dit moet ik doen voor elke printjob. Het maakt niet uit op welke poort de printer is aangesloten tijdens het geven van de opdracht, en het maakt ook niet uit op welke poort ik hem vervolgens aansluit om de papiertjes eruit te laten rollen.\r\nScannen werkt ook niet ideaal. In eerste instantie doet de scanner het wel, maar na enige tijd geeft de bijgeleverde software aan dat de scanner niet is aangesloten. Ook dit wordt verholpen door een andere USB poort te kiezen.\r\n\r\nSamsung zelf is niet erg behulpzaam bij dit probleem.\r\n\r\nIk vermoed dat er een conflict is, maar kan niets afwijkends zien in de hardware manager.
Link naar reactie
Ik heb het idee dat je de driver (of \"printers delen\") voor het apparaat gewoon op de verkeerde computer hebt geïnstalleerd.\nOf denk ik te simpel nu ?\n\nIk denk dat ik het volgende zou doen:\nprinter loskoppelen, en op beide pc\'s naar printers gaan en verwijderen.\n\nDan printer aansluiten op de PC, en printer installeren (zonder netwerkverbinding, laptop uit dus, of kabel eruit) en met \"printers delen\" op de PC instellen.\n\nEn pas daarna netwerkverbinding maken , en de printer door de laptop laten detecteren over het netwerk en de driver installeren.
Link naar reactie
Ik heb je oorspronkelijke verhaal niet goed gelezen, en mijn antwoord is daarom ook wat onzinnig.\n\nIk heb toch eerder het idee dat je het in de USB inrichting moet zoeken.\nWat je feitelijk zegt is dat het aparaat pas ingeschakeld wordt wanneer de printer in de poort gestopt wordt, en Windows min of meer gedwongen wordt te kijken wat er in zit.\n\nWat gebeurt er als je de printer weer in [I]dezelfde[/I] poort stopt nadat je hem er een tijdje uit hebt gelaten ?\nZie je bij apparaatbeheer bij de USB poorten en hub\'s niets van meldingen ?\n\n\n[B]Edit:[/B]\nIk zie je laatste post nu.
Link naar reactie
Helaas, ben in de winkel geweest en daar werkt het \"kreng\" uitstekend. Heb nog wat rondgeneusd op internet en kwam ergens een post tegen waarin stond dat het nogal eens wil helpen om de stroomtoevoer naar de computer te verwijderen en dan op te starten, dus ik de stroom kabel verwijderd en de batterij...en ja hoor, alles werkte perfect...totdat ik opnieuw opstart. Kan toch moeilijk elke keer de batterij uit mijn laptop halen als ik wil printen. Kan die post overigens niet meer vinden.\nIemand nog een lumineus idee?
Link naar reactie
Misschien als er hubs zijn voor USB:\r\nOnder \"apparaatbeheer - USB\" kan je de USB hoofdhubs selecteren, en rechtsklik - eigenschappen - energiebeheer, en \"Windows mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen\" misschien van allemaal uitvinken ?\r\n\r\nOf uiteindelijk misschien die USB controllers verwijderen, en opnieuw laten detecteren / installeren bij opstart ?
Link naar reactie
Ok, heb ik geprobeerd, maar helaas...probleem blijft.\nIk heb uiteindelijk nu een parallel kabel aangeschaft in de hoop dat dat zou werken (de printer heeft ook een LPT aansluiting.)\nAlleen op deze aansluiting krijg ik telkens bij het printen deze foutmelding:\nINTERNAL ERROR - FALSE\nPosition: (deze waarde is telkens anders)\nSystem: H6FW/xl_image\nLine: 482\nVersion: QPDL 1.26 05-06-2004\nDeze foutmelding verschijnt overigens niet op het scherm maar wordt uitgeprint.\nOndank de waarschuwing in de handleiding heb ik de printer vervolgens aangesloten met zowel de LPT als de USB kabel gelijkertijd...de printer doet het dan ineens wel! Helaas de scanner niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...