Ga naar inhoud

Overklokken. ik kom er niet uit

Aanbevolen berichten

Na vele forums, artikelen,programma\'s en een hoop gepuzzel, Word het nu toch echt tijd om hulp te vragen :confused:\n\nIk krijg het maar niet voor elkaar om de computer over te klokken!!\nBij mijn vorige computer ging dat gewoon via de bios. maar nu ontbreekt die optie.\n\n[U]Hieronder mijn computer specificaties[/U]\n------------------\novergenomen uit dxdiag\n------------------\n[I]Operating System: Windows XP\nSystem Manufacturer: GBT___\nSystem Model: AWRDACPI\nBIOS: Award Modular BIOS v6.00PG\nProcessor: Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.66GHz (2 CPUs)\nMemory: 1024MB RAM[/I]\n\nen waarschijnlijk overbodig maar voor de zekerheid, grafische kaart: NVIDIA GeForce 7600 GT xxx en voeding 500watt\n\n[B]Heeft er iemand suggesties?[/B]\n\n,alvast bedankt\n______________________________________________________________________________\nedit:\n[URL=http://imageshack.us][IMG]http://img339.imageshack.us/img339/4582/cpuzyz6.png[/IMG][/URL]
Link naar reactie
[QUOTE=cuizenier;341320]@Bizkid,\r\n\r\nAan je BIOS versie,zag ik bijna meteen,dat je een Medion PC hebt.\r\nDus even verder gespit enne,\r\nSysteem Fabrikant MedionPC\r\nSysteen Model AWRDACPI\r\nBios award Phoenix Techn. LTD 6.00 PG.\r\nAls dit klopt,kan je niet overklokken de BIOS is gelockt.\r\nJammer maar het zij zo.[/QUOTE]\r\n\r\nAwh:neutral: dat is jammer. maar zou het mischien op de 1 of andere manier ge unlocked kunnen worden? \r\n\r\nBedankt voor je aandacht
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;341061]Als het een merkbak is (Acer, HP, Dell...) dan is overclocken meestal niet eens mogelijk. Verder zou ik met een Pentium D niet eens wíllen overclocken, die worden zo al warm zat.[/QUOTE]\r\n\r\ntemperatuur na een flink gamen is [U]37graden[/U]. \r\nmet de [B]waterkoeling[/B] op een kwart. Ik geloof niet dat dat erg heet is. Voordat ik waterkoeling had was het soms over de 50graden.\r\n\r\nRobin
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;341061]Als het een merkbak is (Acer, HP, Dell...) dan is overclocken meestal niet eens mogelijk. Verder zou ik met een Pentium D niet eens wíllen overclocken, die worden zo al warm zat.[/QUOTE]\r\n\r\nMaar Dell heeft meestal bij de nieuwere types vanaf 2006 goede CPU koeling, de standaard fan vervangen ze door een van hun en meestal zitten er heatpipes+grote heatsinks op
Link naar reactie
[QUOTE=Species8472;341366]Download [url]www.cpuid.com[/url] en kijk wat voor moederbord je hebt, mssn heb je wel eentje van Asus bijv. dan zou je mssn wel kunnen overklokken. In de bios zou je gewoon de FSB moeten kunnen verhogen, als die optie er niet is, dan kun je inderdaad niet overklokken.[/QUOTE]\n* CPU-Z\n * PC Wizard\n * ClockGen\n * PerfMonitor \n\nwelke bedoel je ? :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...