Anoniem2 Geplaatst: 5 september 2007 Delen Geplaatst: 5 september 2007 Sinds een tijdje heb ik wat codecs geïnstalleerd zodat ik quicktime bestanden kan afspelen in windows media player 11\r\n\r\nNu werk ik met windows XP en had ik een demo versie geïnstalleerd van Nero 7 ivm het branden van DVD\'tjes. Nu is Nero zo vervelend met allerlei afspeel progjes maarja dat was zo gefixt.\r\n\r\nNu wilde ik na een tijd opnieuw foto\'s en data op een dvd branden, puur als back-up. Uit voorzorg heb ik Nero 7 gewist via configuratiescherm, systeem. En opnieuw geïnstalleerd. Nu doen mijn filmpjes (MP4 van Samsung U600) het niet meer in Windows Media Player 11. Hij gaf een Run time error, dit ging zo snel dat ik niet precies weet wat er stond.\r\n\r\nVervolgens mijn codecs die ik ik extra had geïnstalleerd gewist en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Welke dat nu precies zijn weet ik niet, heb ze ooit eens gedownload en met wat gerommel werkte ze perfect.\r\n\r\nDeze heb ik eerst geïnstalleerd: Codecs6030_allin1 (zo\'n 6 in one) maar het werkte niet, ik merkte helemaal niets. Vervolgens heb ik dit er naast geïnstalleerd:\r\nffdshow-20040828\r\nXviD-1.0-RC4-05042004\r\nac3filter_0_63b\r\nOggDS\r\n\r\nEn dit in de bijsluiter:\r\n\r\n[i]Install FFDSHOW. Afterwards you need to disable XviD from FFDSHOW codec-settings or it will conflict with the \"real\" XviD.\r\nDisable AC3 from audio-codecs also, cause it doesn\'t seem to work very well.\r\n\r\nThen install the newest XviD, the ac3filter and maybe also the OggDS (OggVorbis DirectShow).\r\n\r\nVobSub is for those \"large subtitle-files\" that regular players dont open.[/i]\r\n\r\nNu geeft mijn Quicktime 2041:e foutmelding. iTunes werkt verder prima en Windows Media Player ook. Na het opnieuw installeren van Quicktime gaf nog steeds hetzelfde probleem.\r\n\r\nZelf denk ik een probleem met codecs. Ik heb nu een K Lite Codec pack gedownload, is dat wat?\r\n\r\nNu vertelde iemand mij het volgende\r\n\r\n[i]Haal het K-Lite Mega CodecPack op, maak eerst alle audio en video codecs in apparaatbeheer de installatie ervan ongedaan, wis alle bestanden met de extensie ax in de map windows\\system32.\r\n\r\nInstalleer dan die Mega codec pack, zonder de players en ffdshow, alleen de mgeg, mpeg2, DivX, Xvid codecs en de filters voor de laatste 2, anders staat je film op z\'n kop, AC3 plus de booster voor DVD geluid, mp3 naar keuze, de alternative Quicktime en Realtime codecs.\r\n\r\nBeter te weinig dan te veel codecs, je kunt ze later altijd erbij installeren.\r\n\r\nStel in WMP alles afspelen in met WMP.[/i]\r\n\r\nNu is het zo dat ik mijn system32 niet kan vinden :confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2007 Een opmerking: gooi geen codecs weg die standaard bij Windows worden geleverd. Mocht je problemen krijgen, dan heb je ze nog niet terug. Haal hooguit de codecs weg die je zelf geinstalleerd hebt.\r\n\r\nsystem32 kun je vinden in C:\\Windows\\System32\r\n\r\nDe reden dat MP4 het niet doet is dat Nero zelf ook een hele hoop codecs meelevert. Deinstalleren zorgt er ook voor dat je deze codecs kwijt bent.\r\n\r\nAls alternatief voor het KLite pack kun je kiezen voor het [url=http://www.free-codecs.com/download/SLD_Codec_Pack.htm]SLD Codec Pack[/url]. Is al een iets ouder pakket, maar heeft alleen de belangrijste codecs aan boord, zonder dat je hele pc vol komt te staan met onnodige codecs. Moet ook overweg kunnen met MP4. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen