Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Delen Geplaatst: 4 september 2007 Hallo,\r\nIk heb internet via de kabel, En nu heb ik een tv kabel naar mijn computer kamer en daaraan direct het modem en met een kabel van ong 1 met naar mijn pc.\r\n\r\nNu wil ik graag mijn modem in meterkast hebben. dus moet ik vanaf mijn modem met een netwerk kabel naar boven naar de computer.\r\n\r\nGeeft het verlies om een langere kabel te gebruiken van modem naar computer?\r\nEn is dat ook veel verlies?\r\n\r\nMvg\r\nNick Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 gaat het om een (1)utp kabel modem of een (2)rs232 modem (serieel modem)\r\n\r\n(1) dit gaat goed\r\n(2) dit gaat niet goed Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 Uhm ik dacht dat het gewoon een utp is. Hij gaat vanaf de modem naar de router , En dan naar de computers ( heb ik in het 1ste bericht niet beschrefen) Dus het is gewoon zo kabel die in de router komt;) \r\nMvg \r\nbedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 UTP kan makkelijk 100 meter overbruggen. Het kan natuurlijk geen kwaad, een goede kwaliteit kabel te nemen. Ook voor de coax tussen cai aansluiting en modem. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2007 100 mtr moet je wel stp kabel pakken tot 80 meter is het save met utp\r\n\r\nen dat is lang genoeg voor normaal huis tuin en keuken gebruik, Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2007 het is hooguit 5/10 meter,, dus utp moet lukken, Bedankt voor de reacties;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2007 Ik houd er niet van om gevoelige electronica dicht bij zware stroomleidingen te plaatsen; alle stromen van een huis lopen via de meterkast. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2007 @Willem, soms komt de kabel binnen in de meterkast, en een modem moet je zo kort mogelijk op de aansluiting van de kabel plaatsen, dit in verband met verlies door de coax. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2007 Een modem in de meterkast geeft geen problemen met de stroom die er loopt. Uitzondering : bliksem inslag, maar dan maakt het niet uit waar hij staat.\nUitzondering 2 : als je wifi gebruikt van het modem: plaats hem dan net buiten de meterkast, dit om signaalverlies door alle aarde draden te verminderen... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen