Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Delen Geplaatst: 4 september 2007 Mijn computer maar niet deze pc start niet meer verder op hij geeft een blauw scherm met de melding IRQL_LESS_OR_EQUAL Met verder de mededeling over hardware of software problemen Het is zo dat bij herhaalde pogingen niet meer opstart tot aan die melding Ik kan nog alleen in de veilige modus geraken Misschien heeft er iemand een idee . Het grote nadeel met de pc is dat hij nu ook niet op het internet kan geraken . STOP:OOOOOOOO,OXOOOOOO1C,OXOOOOOOOO,OX8050589E Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 ja vaak geZien maar kan een hardware fout zijn maar windows op op nieuw op zetten werkt altijd Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 Windows er op nieuw opzetten werkt -niet- altijd. In geval er iets met het geheugen mis is, dan zal een herinstallatie ook niet helpen namelijk.\r\n\r\nMeestal wijst deze melding op een hardware probleem, dat zou geheugen kunnen zijn, derhalve zou je memtest eens kunnen proberen.\r\nHet kan echter ook verwijzen naar een driver die hij niet laden kan. Heb je kort geleden nieuwe apparatuur aangesloten?\r\n\r\nAls je USB gebruikt, trek eens alles uit wat op USB is aangesloten en probeer dan nog eens te starten. Daarna alles loskoppelen wat je kunt zodat je alleen nog de HD over hebt en uiteraard je vgakaart voor het beeldscherm.\r\nDan starten, werkt het dan wel, sluit je stuk voor stuk de apparaten weer aan totdat je de foutmelding krijgt dan weet je wat er mis is.\r\n\r\nAls het een driver probleem is of het geheugen wordt het moeilijker zoeken. Bij geheugen kan memtest draaien meestal helpen om te bepalen of er iets mis mee is.\r\nDe kast open maken en stof eruit halen kan soms ook al goed helpen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2007 Het is me uiteindelijk gelukt met een suport cd te gebruiken en een image terug te zetten . Het probleem zit dus wel gedeeltelijk in de software .Ik heb dan de volledige schijfcontrole uitgevoerd en de schijf gedefragmenteerd . MET welk programma is het mogelijk een controle van de hardware uit te voeren. Beste dank voor jullie antwoorden Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2007 Een benchmark programma zoals SiSoft Sandrasoft, is een goede diagnose software waarmee je je hele pc kan uitlijnen en ballanceren.\r\nMaar als je onder google even Benchmark intypt dan kom je ook al een heel eind. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen