Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Delen Geplaatst: 4 september 2007 ik heb een laptop met windows vista en een desktop pc met windows xp. De laptop met windows vista is draadloos verbonden en de desktop is met een kabel aan de router verbonden. Beide computers hebben verbinding met het internet maar hebben geen lan verbinding met elkaar. Als ik de wizard \"Een thuisnetwerk of een klein bedrijsnetwerk instellen\" in het configuratie scherm heb voltooid, start de desktop pc overnieuw op maar dan kijk ik bij \"zoeken naar computers in werkgroepen\"maar dan geeft de desktop pc een foutmelding dat er niets is gevonden. De desktop pc vindt een gedeelde hardeschijf in de computer zelf ook niet bij de netwerk locaties.\r\n\r\nwelke stappen moet ik nu ondernemen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 blokkeert de firewall niks???\r\n\r\nanders eventjes de firewall uitzetten en kijken of het dan wel werkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 geprobeerd, maar zonder resultaat Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 In iedere firewall (veel mensen hebben er 2 aan boord) moet in \"opties\" het delen van printers en bestanden toegestaan zijn. \r\n\r\nIn iedere compu moet ook minstens 1 map en/of partitie cq een schijf aangemerkt staan als \"gedeeld\". Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2007 Geprobeerd maar ook zonder resultaat. De xp computer ziet wel zijn eigen shared docs maar niet op de laptop met windows vista Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2007 Ik heb begrepen dat Vista meer werkt zoals het zou horen.\r\nHeb je op beide pc\'s hetzelfde gebruikersaccount MET wachtwoord? Zonee... dan is dat wel een idee om te doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2007 Om de zaak aan de praat te krijgen zou je [URL=\"http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=4F01A31D-EE46-481E-BA11-37F485FA34EA&displaylang=nl\"]dit[/URL] eens kunnen downloaden en op je XP-machine installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2007 [QUOTE=Toolman;341246]Om de zaak aan de praat te krijgen zou je [URL=\"http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=4F01A31D-EE46-481E-BA11-37F485FA34EA&displaylang=nl\"]dit[/URL] eens kunnen downloaden en op je XP-machine installeren.[/QUOTE]\r\nIk vind het niet netjes van M$ dat dit achteraf wordt nodig gemaakt voor zoiets doodgewoons als een netwerk. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2007 Ik vind dat wel netjes, want feitelijk installeer je een responder op XP. Een responder is een ding wat antwoord geeft op een vraag.\r\nDe meeste netwerkproblemen worden middels zaken als bijv. het pingen nader bekeken. Dit is derhalve eigenlijk een utility voor mensen die hier minder mee bekend zijn.\r\nHet ligt niet binnen de policy van MS dat gebruikers zelf met netwerk gaan rommelen, daar bestaan die netwerkwizards voor en systeembeheerders hebben dat niet nodig.\r\nNormaliter heb je die tool ook niet nodig.\r\n\r\nDus ja wel handig, maar nee, niet vreemd en ook wel netjes dat ze dit apart uitbrengen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen