Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Delen Geplaatst: 3 september 2007 [COLOR=#000000]Ik wil op een nieuwe SATA HDD Windows instaleren, maar als ik de HDD aansluit, en dan de computer opstart, dan komt deze niet verder dan het testen van het geheugen, zie ik iets over het hoofd?[/COLOR]\n[COLOR=#000000]Van de oude HDD start hij niet meer op, er zijn teveel clusters defect.[/COLOR]\n \n[COLOR=#000000]Gr. Jan48[/COLOR] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 Heb je in de BIOS ingesteld dat je als eerste van CDrom wil opstarten, en ook de windows CD erin ?\r\n\r\nHeb je de disk met twee kabeltjes (data + stroom) aangesloten ?\r\n\r\nHeb je ook de oude disk eruit ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 [quote=erikdenhouter;340734]Heb je in de BIOS ingesteld dat je als eerste van CDrom wil opstarten, en ook de windows CD erin ?\n \nHeb je de disk met twee kabeltjes (data + stroom) aangesloten ?[/quote]\n \nDit is alles gedaan, Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 Hm, ja... dan zou ik graag zien waar het \"ineens\" stopt...\r\n\r\nZwart scherm ? Voor- tijdens- of na de geheugentest ?\r\nZonder die oude disk erin (maar dat zal wel) ?\r\n\r\nEn, wat als je exact hetzelfde doet, maar eerst de nieuwe disk loskoppelt ?\r\nZeker weten dat je het juiste station als opstartbaar hebt ingesteld ? Kabel niet een beetje losgetrokken van CDr ?\r\n\r\nJe kan wel in de BIOS komen, en dat moet NA de geheugentest, hoe doe je dat ? Zonder nieuwe harddisk ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 [quote=erikdenhouter;340739]Hm, ja... dan zou ik graag zien waar het \"ineens\" stopt...\n \nZwart scherm ? Voor- tijdens- of na de geheugentest ?\nZonder die oude disk erin (maar dat zal wel) ?\n \nEn, wat als je exact hetzelfde doet, maar eerst de nieuwe disk loskoppelt ?\nZeker weten dat je het juiste station als opstartbaar hebt ingesteld ? Kabel niet een beetje losgetrokken van CDr ?\n \nJe kan wel in de BIOS komen, en dat moet NA de geheugentest, hoe doe je dat ? Zonder nieuwe harddisk ?[/quote]\nAls ik de computer met de oude HDD opstart, dan gaat hij door na de geheugen test, (maar loopt vast omdat er teveel beschadigde clusters zijn) doe ik dan da nieuwe HDD erbij zetten, dan start hij op tot dat hij het geheugen getest heeft, en daar blijft hij hangen, ook met de nieuwe schijf alleen doet hij het niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 Opvallend dat hij in beide gevallen vlak na de geheugentest stopt.\r\n\r\nBelangrijk dat je alle schijven (behalve CDr) helemaal loskoppelt, de BIOS op default waarden zet, dan instelt dat je van die CDr opstart, en dan proberen.\r\nDan zou hij gewoon de Windows Setup in moeten komen, want geen harddisk kan dan problemen geven.\r\n\r\nJe kan zelfs nog een oude opstart diskette proberen, dan hoeft zelfs de CDr er niet in aangesloten te zitten. Dan stel je de BIOS in om van flop op te starten, en moet je op zijn minst de A:> prompt zien, VOORBIJ de geheugentest.\r\n(als je een bootabele flop hebt natuurlijk. Mag zelfs van elke oude Windows of DOS versie zijn om te proberen) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 [quote=erikdenhouter;340746]Opvallend dat hij in beide gevallen vlak na de geheugentest stopt.\n \nBelangrijk dat je alle schijven (behalve CDr) helemaal loskoppelt, de BIOS op default waarden zet, dan instelt dat je van die CDr opstart, en dan proberen.\nDan zou hij gewoon de Windows Setup in moeten komen, want geen harddisk kan dan problemen geven.\n \nJe kan zelfs nog een oude opstart diskette proberen, dan hoeft zelfs de CDr er niet in aangesloten te zitten. Dan stel je de BIOS in om van flop op te starten, en moet je op zijn minst de A:> prompt zien, VOORBIJ de geheugentest.\n(als je een bootabele flop hebt natuurlijk. Mag zelfs van elke oude Windows of DOS versie zijn om te proberen)[/quote]\n \nIk zal dit morgen eens proberen, bedankt voor je hulp. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 [quote=dutch-online;340759]als de optie driver voor sata niet is aangemeld tijdens de opstart van de windows cd ,dan kom je niet verder want dan word de sata disc niet herkend,en loopt hij dus gewoon vast net als zonder de sata disc.???[/quote]\n \nZo ver kom ik niet eens, de computer blijft hangen na het testen van het geheugen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen