Ga naar inhoud

cd-rom speler niet herkent door windows?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Voor deze heb je geen driver nodig, er zijn twee dingen die je kunt proberen.\r\nGa naar je apparatenbeheer en klik de ide/atapi controllers open.\r\nIk weet niet of je DVDschrijver (want dat is het) op de eerste of tweede controller hangt. Haal die controller weg door rechter muisknop en dan \"installatie ongedaan maken\".\r\n\r\nWeet je niet op welke dat hij hangt, haal dan eerst de tweede controller weg op deze manier en daarna de eerste.\r\nKan zijn dat je systeem dan gaat hangen. Start opnieuw op.\r\nDe beide controllers worden opnieuw gevonden en als het goed is nu ook je DVD schrijver.\r\n\r\nAls dat niet helpt, dan zijn toch je controllers weer terug. Installeer in dat geval die nieuwste ASPI drivers, deze kun je hier vinden:\r\n[url]http://www.adaptec.com/en-US/speed/software_pc/aspi/aspi_v471_exe.htm[/url]\r\n\r\nLet op, deze pakt de drivers uit in een directory, daarna moet je een command window openen en ze handmatig installeren.\r\nAls ik me niet vergis gaat dat middels het commando:\r\ninstall x86 of install xp32.\r\nMoet je effe kijken, als je gewoon install typt geeft hij aan welke opties er zijn.
Link naar reactie
Een driver heb je echt niet nodig, als dat niet lukt zou ik eens bij het opstarten kijken of hij herkent wordt, anders eens zien of de jumpers goed staan of een andere IDE kabel gebruiken.\r\n\r\nAls je een modern moederbord hebt, check de bios settings eens, kan zijn dat hij alleen op ondersteuning voor SATA staat, in dat geval moet je ook de IDE ondersteuning activeren.
Link naar reactie
Je zult toch in de bios moeten komen, als dat niet lukt is er iets anders aan de hand. Zou me niet verbazen als er toch iets mis is met die nieuwe voeding, zoiets kan gebeuren.\r\n\r\nKan ook zijn dat hij nu iets sneller is geworden en je toch wat sneller op F2 moet drukken.\r\nHet is dus een beetje moeilijk te zien van hieraf, maar normalite rmoet je altijd in je bios kunnen komen.
Link naar reactie
[QUOTE=maki120;341265]zijn er nog andere mogelijke oplossingen?[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nMisschien een rare vraag hoor, maar heb je al eens geprobeerd om een andere flatkabel aan je dvd speler te zetten. Als dat hetzelfde geeft, dan zou ik eens proberen om een andere dvd driver aan te koppelen. \r\n\r\nWellicht heeft de dvd speler wel de geest gegeven. (Kaduuk, stuk, kapot)
Link naar reactie
Dat de bios meer dan 2 jaar oud is maakt niet uit voor deze dvdspeler. Ik had een bios van 5 jaar oud en die herkende hem nog.\r\n\r\nJe zou gewoon eens in de bios moeten gaan kijken of daar alles goed staat en de dvdspeler ook herkent kan worden c.q. de ide instellingen op \"auto\" staan en bij het opstarten in het post-scherm naast de hd ook deze dvdschrijver zichtbaar wordt.\r\n\r\nAnders kan hij toch stuk zijn. En dat is gemakkelijk te testen door de tip van Gekwordikervan te proberen, andere cd speler er aan hangen.\r\nWerkt dat ook niet staat er toch echt iets in de bios niet goed ingesteld.
Link naar reactie
Als hij bij de bios in een zwart scherm blijft staan, klopt er iets niet met je bios.\r\nJe kunt dan proberen middels de jumper op je moederbord de bios te resetten, kijken of je er dan in komt. Is dat niet het geval, is er ofwel iets stuk in je bios, ofwel een verkeerde flash gebruikt, alhoewel dat laatste eigenlijk tegenwoordig bijna niet meer kan.\r\nZou wel kunnen zijn dat hij tijdens het flashen niet helemaal gepakt heeft.\r\n\r\nIn dat geval zou je ook kunnen overwegen een bios update te downloaden en de bios nog eens te upgraden, ook al is het dezelfde versie.\r\nMaar eerst proberen middels die jumper de bios te resetten.
Link naar reactie
Je ziet daar achter de pci sloten een batterij zitten, vermoedelijk zit ie daar vlak in de buurt.\r\nNormaliter staat er in het klein \"cmos\" bij geschreven, die moet je hebben, uiteraard wel als je pc uit staat.:)\r\n\r\nDe foto is te klein om er iets op te kunnen herkennen en de kwaliteit te slecht om hem uit te vergroten (heb ik namelijk al geprobeerd). Hij kan namelijk ook in de buurt van die gele connector zitten. Als je me even exact je merk en type moederbord aangeeft, dan zoek ik het wel even voor je op waar hij precies zit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...