Ga naar inhoud

Installatie XP blijft hangen

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik had dus xp op mijn pc staan, maar was een beetje een zooitje geworden, dus dacht ik: schone installatie doen. Alle belangrijke dingen gebackuped. Toen C: geformatteerd en vervolgens XP cd (origineel) erin en opstarten. Dan lijkt het erop dat de installatie gaat beginnen, maar vervolgens blijft de pc hangen op het blauwe scherm waarin linksboven Windows Setup staat. Dan gebeurt er niks meer. Heb toen met fdisk alle partities eruit gegooid en nieuwe gemaakt. Nog steeds hetzelfde probleem, nog steeds blijft hij hangen op dat blauwe scherm met linksboven Windows Setup. Wie weet raad? Ik weet het niet meer.\r\n\r\nedit: heb 1 primaire dos-partitie gemaakt met 25% van de schijfruimte (ca 60 gb) en 1 uitgebreide dos-partitie met hierin 1 logisch station met 75% van de schrijfruimte (ca 180 gb). Deze heb ik vervolgens beiden geformatteerd voordat ik met de xp-installatie begon.
Link naar reactie
1.Is het soms een SATA schijf?\r\n\r\n2.Haal [U]alle[/U] apparaten eens los en kaarten eruit,ook de netwerkkkaart en probeer het nog eens.\r\n\r\n3.Bouw de schijf\\partities eens opnieuw op met GParted,een freeware partitiemanager.\r\n\r\n[url]http://downloads.sourceforge.net/gparted/gparted-livecd-0.3.4-5.iso?modtime=1174861488&big_mirror=0[/url]\r\n\r\n4.Maak een een kopie van de schijf met de probeer versie van CloneCD,mochten er kleine beschadigingen aan de schijf zijn,dan lost CloneCD dit misschien op.\r\n\r\n[url]http://www.slysoft.com/nl/clonecd.html[/url]\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Dank je. Ben al bezig geweest met GParted, maar snap dat niet helemaal. \r\n\r\nHeb wel je advies opgevolgd en alle apparaten los gehaald. Nu gaat de setup wel al verder. Maar nu krijg ik de volgende melding: \r\n\r\nSetup kan de Gebruiksrechtovereenkomst voor Eindgebruikers (EULA) niet vinden.\r\nSetup kan niet doorgaan. Druk op F3 om Setup af te sluiten.\r\n\r\nedit: heb het al gevonden, hij startte op vanaf harddisk ipv cd, nu werkt hij wel! Is nu bezig met FAT omzetten naar NTFS via windows-setup.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...