Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Delen Geplaatst: 3 september 2007 Als ik mn pc aanzet dan reset hij een aantal keer en krijg ik de melding:\r\n\r\n\'\'the previous performance of overclocking is failed\'\'\r\n\r\nDan wordt er gevraagd of ik de fabrieksintstellingen in het bios terug wil zetten. Dat doe ik, maar de volgende keer gebeurt weer hetzelfde. Heb verder niet in het bios gerommeld.\r\n\r\nHoe los ik dit op? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 Ga in de bios en load default settings, anders gebruik de cmos schakelaar op je moederbord. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 [QUOTE=erik1985;340518]Dan wordt er gevraagd of ik de fabrieksintstellingen in het bios terug wil zetten. Dat doe ik, maar de volgende keer gebeurt weer hetzelfde[/QUOTE]\r\n\r\nDat betekent dat het wel werkt, want je kan schijnbaar booten, maar dat er niet goed gesaved wordt ?\r\n\r\nIk zou maar beginnen met de laatste BIOS versie van MSI te downloaden en te flashen, als je dat nog niet gedaan hebt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 [QUOTE=Darkness;340651]Bios Flashen vind ik te veel van goede en is nog erg riskant ok \r\nBaterij er uit halen is veel veiliger;)[/QUOTE]\r\n\r\nvolgens mij heb je bij een P35 Platinum een rode knop, een druk en je BIOS is weer als nieuw. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 Ja mensen, ben ik het mee eens, een BIOS flashen is niet het gezelligste veiligheidsspelletje, maar erik1985 heeft al een paar maal naar default teruggezet zo te lezen.\nEn ik ben bang dat die rode knop (waar ik het bestaan niet van wist) hetzelfde doet, alleen denk ik dat het verschil is dat die gemakkelijk is wanneer OOK de BIOS (video fout bv) niet meer te bereiken is. (is dan een Clear CMOS denk ik)\n\nMaar eerst \"de rode knop\" proberen ja.\nEn de batterij...\nEn wathever de manual zegt om een \"Clear CMOS\" uit te voeren.\n\n(hopen dat die hete processor uit de andere topic van je niet opspeelt) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 Bios flashen is niet nodig, is al de nieuwste versie. Heb geprobeerd de bios te resetten met de knop op het moederbord, maar dat heeft niet geholpen.\r\n\r\nOok heb de instellingen van de bios geprobeerd te zetten op Fail-Save mode. Ook dat hielp niet.\r\n\r\nUit m\'n vorige topic dat de processor te warm werd is al verholpen, de koeler zat niet goed bevestigd. Hij blijft nu heerlijk koel.\r\n\r\nAlleen dat ie nog steeds overclocking failed aangeeft ben ik niet uit. Heb al wat rondgezocht maar kom dr niet uit. Nouja pc werkt verder goed. Ik weet niet of het kwaad kan dat die melding steeds komt:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 Ja, dat kan echt kwaad.\nAls je het niet snel vind, beroep je op garantie.\n\nHeb je die BIOS zelf geflashed ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 Hier\n[url]http://www.wintelco.nl/catalog/product_info.php?products_id=3026&osCsid=7ad603cf2e8af4667caaecd846c21850[/url]\nstaat dat je voeding minstens 350 Watt met 22 amp op de 12V rail nodig heeft.\nJe hebt alleen niet je voedingsgegevens gegeven.\nCheck het even.\n\nKoppel ook even je externe HDD los.\nGeen ervaring hier, maar die RAID configuratie, dat zijn twee HDD\'s ? (dit ivm je voedingseisen) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 [QUOTE=erikdenhouter;340749]Ja, dat kan echt kwaad.\r\nAls je het niet snel vind, beroep je op garantie.\r\n\r\nHeb je die BIOS zelf geflashed ?\r\n\r\nHier\r\n[url]http://www.wintelco.nl/catalog/produ...aaecd846c21850[/url]\r\nstaat dat je voeding minstens 350 Watt met 22 amp op de 12V rail nodig heeft.\r\nJe hebt alleen niet je voedingsgegevens gegeven.\r\nCheck het even.\r\n\r\nKoppel ook even je externe HDD los.\r\nGeen ervaring hier, maar die RAID configuratie, dat zijn twee HDD\'s ? (dit ivm je voedingseisen)[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIk heb een Thermaltake 520 Watt.\r\n[url]http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1046271&showTechData=true[/url]\r\n\r\nBios heb ik niet geflashed, heb alleen naar het versienummer gekeken en dat is de nieuwste als ik kijk naar de bios updates van MSI.\r\n\r\nIk hoop toch niet dat ik de verkeerde voeding heb gekocht:-? zo te zien wel... Zou dat anders nog te ruilen zijn denk je? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2007 Ik geloof niet dat je de verkeerde hebt.\r\n\r\nDenk je dat voor die 22 Amp 12 Volt ?\r\nDie eis is voor de totale stroom op de 12 V rail dacht ik, dus wanneer je maar één 12 V rail uit de voeding hebt, maar jij hebt er twee, van beiden 15 Amp.\r\nIs eigenlijk beter, want dan wordt er één voor de CPU (moederbord), en één voor video (en de rest) gebruikt, waardoor de CPU een stabielere 12 Volt behoudt.\r\nZo zat het dacht ik.\r\n\r\nMaar jij zit nog met dezelfde fout dus.\r\nDat wordt toch echt MEMTEST86 draaien (of die nieuwere versie) om het geheugen te testen.\r\n\r\nEn een nieuwe BIOS flash overwegen.\r\nEn zeker weten dat je de contacten van je processor schoon hebt gehouden bij je \"pasta & koeler montage\" etc.\r\nEn alles controleren van aansluitingen.\r\nEn zeker weten dat je het juiste type geheugen hebt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2007 In het boekje van het moederbord stond dat er 1 aansluitpunt voor de cpu is en 1 voor de videokaart. Die van de videokaart zit op het moederbord en is gewoon een 4pins molex.\r\n\r\nIk kan ook wel 2 stekkers vanuit de voeding aanluiten op het aanluitpunt van de videokaart en dan met een verloopstekkertje ertussen. weet niet of dat uitmaakt?\r\n\r\ngeheugen zal ik even testen.\r\n\r\nIk heb trouwens wel veel verlichting in mijn kast, maar dat maakt niet echt uit denk ik.\r\n\r\nZal anders wel even bij iemand hier langsgaan in de buurt die het nakijkt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2007 [QUOTE=erik1985;340973]In het boekje van het moederbord stond dat er 1 aansluitpunt voor de cpu is en 1 voor de videokaart. Die van de videokaart zit op het moederbord en is gewoon een 4pins molex.\r\n\r\nIk kan ook wel 2 stekkers vanuit de voeding aanluiten op het aanluitpunt van de videokaart en dan met een verloopstekkertje ertussen. weet niet of dat uitmaakt?\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nJa zoiets is te proberen, maar.... ik heb dit nog nooit gezien, en weet vooral niet hoe je weet op welke draad (rail) de CPU en op welke de video kaart moet, om te zorgen dat ze niet allebei op dezelfde komen.\r\nMaar misschien kan jij dat makkelijk zien daar. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen