Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Delen Geplaatst: 1 september 2007 Als SMART aangeeft Healt disk 79 % en Performance 91 % is er dan reden tot zorgen.\r\nhd temp=52.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2007 Ja, akelig; vooral die temp en ik vermoed dat er al schade is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2007 [QUOTE=willem1940;340255]Ja, akelig; vooral die temp en ik vermoed dat er al schade is.[/QUOTE]\r\n\r\nBen ik niet helemaal mee eens dat er al schade zou zijn.\r\nde performance is 91% dus ik denk dat dat wel meevalt en als er al schade is dan krijg je vanzelf die vervelende foutmeldingen (zelf ook gehad)\r\nDe temperatuur is wel aan de hoge kant ja en als dat de constante temp. is dan gaat de kwaliteit van de hd inderdaad steeds verder achteruit dus wees gewaarschuwd ;)\r\nToen ik dat probleem met mijn hd kreeg heb ik een externe hd aangeschaft en mijn belangrijke gegevens en bestanden overgezet en daarna mijn interne hd vervangen.\r\nAls je niet heel veel bestanden veilig hoeft te stellen zou je ook kunnen overwegen om het op een dvd of een usb-stick te zetten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2007 Ik houd mijn schijven beneden 40GrC, meestal lukt ongeveer 30 en toen ik dat nog niet deed raakten ze snel beneden peil, afstervend; testen met tooltje gedownload van merk-site leverde dan altijd op: \"smart\"-gedeelte defect.\r\n\r\nAls een schijf bij geringe activiteit al flink warm staat dan kan de temperatuur snel verder oplopen bij echt \"werk\". Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2007 Bedankt M/V,ik heb ondertussen maatregelen genomen en ga nu spannend afwachten wanneer de hdd de geest geeft........hou jullie op de hoogte. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2007 Die maatregeling,zal wel bestaan uit een extra Fan,neem ik aan.\r\nEn 51 gr. C is 4 graden boven het maximale,ten minste bij mijn WD-schijven die worden 1 keer per Maand gecontroleerd.\r\nDe temps doe ik iedere dag,is overdreven maar is een gevoels kwestie.\r\nWat je bv ook nog kan controleren,is de schijf snelheid met HD-Speed.\r\nGratis op [url]www.steelbytes.com/?mid=20[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen