Ga naar inhoud

nieuwe videokaart zorgt voor zwart scherm

Aanbevolen berichten

hallo comp idee.\r\n\r\nik zit met een probleem.\r\nik had vroger een ati radeon 9600 gx (128mb) en heb goeie koop een geforce 7600gs 512mb kunnen bemachtingen. ik lees het boekje en het zeg tdat ik eerst de oude drivers van mijn ati kaart moet verwijderen vordat ik de nvidia in mijn pc mag steken. alles verwijderd. zet mijn pc uit. verwissel de kaarten (alles zit goed vast enzo). start pc. nu alles start perfect op maar dan zonder beeld. ik kan nog wel in mijn bios maar veilige modus enzo werkt niet meer. ik kan inloggen en dingen doen met windows maar het scherm blijft wel zwart. nu steek ik mijn oude video kaart terug in mijn pc en het zelfde probleem blijft zich voordoen. met eeen beetje geluk kan ik de opstart cd van wondows gebruiken maar waar iik ook klik hij blijft zeggen geen vaste schijfstations.\r\n nog ideen?????
Link naar reactie
[QUOTE=pcslopertje;340376]eigenlijk werkte alles perfect todat ik de ati drivers verwijderde en de nvidia kaart in mijn pc zetten. is het misschien mogelijk om nvidia drivers te instaleren met ms-dos?[/QUOTE]\r\n\r\nDit lijkt erop dat er dan toch ergens nog resten van de oude ATI drivers achterblijven op je computer die je nVidia kaart in de weg zitten. Met een programma als drivercleaner is het mogelijk om deze resten ook te verwijderen. Bij Google vind je hem als eerste hit geloof ik. \r\n\r\nMocht dit ook geen uitkomst bieden dan wil een verse windows installatie ook nog wel eens helpen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Meestal krijg je een standard VGA aansturing van je AGP kaart als Windows XP je drivers niet kan vinden...\r\nKun je in je bios zien of er iets bekend is van de grafische kaart?\r\nAls je de oude ATI kaart erinzet werkt deze ook niet zonder drivers dus dat is niet zo heel vreemd...\r\nZie je een opstartscherm van de PC zelf? Hoe ver kom je met opstarten?\r\nMogelijk als je nog een on-board videokaart hebt eens proberen om met deze optie windows weer aan de praat te krijgen en de nieuwe videokaart ff eruithalen.\r\nDan inderdaad systeem goed opschonen (er is een speciale ATI uninstall voor de drivers op hun website).\r\nZelfs met vorige versies van de catalist kun je ruzie krijgen als je die niet goed verwijderd.\r\nSucces!\r\n\r\nJohn
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...