Ga naar inhoud

resize lukt niet met Partition magic 8.05

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn harde schijf verdeeld in twee partities. C: 30 Gb en D 120Gb. Nu wil ik 5 Gb van C naar D verplaatsen. Via de wizzard resize vul ik e.e.a in. Vervolgens druk ik op aply. Dan start de pc weer opnieuw op. Ik krijg een scherm te zien waarin vermeld staat dat PM de veranderingen toevoegd. \r\n\r\nEchter na het opstarten is er niks veranderd in de schijfverdeling.\r\nIk gebruik windows XP home edtion, 3GHz, 1024 mb.\r\n\r\nwat doe ik mogelijk niet goed?\r\n\r\nalvast bedankt\r\nSjors
Link naar reactie
Jammer dan, bij mij werkt het altijd zo en met ieder windows. \r\n\r\nMisschien heb je iets met wachtwoorden en accounts ingesteld op je computer en dan werkt het alleen als je ingelogd bent als \"administrator\" maar daar heb ik hoegenaamd geen ervaring mee want wil en doe dat nooit.\r\n\r\nEr bestaat ook een gratis downloadbare CD \"GParted\" (pas op, kijk goed in je branderprog want moet \"branden van ISO\") en met die CD er in herstart je de computer, dan neemt de CD de compu tijdelijk over en heb je geen last van wachtwoorden/accounts, om partities te manipuleren. Heel goed kijken hoe alles heet of genoemd wordt in dat prog en hoe je de Vrije Ruimte aan de juiste kant van een partitie zet.\r\n\r\nJe hebt toch echt maar 2 partities hè? Want als er nog 1 extra tussen zit moet je in méér stappen werken/tellen om de vrije ruimte naar de juiste plek te brengen.\r\n\r\n\r\nHier kun je GParted downloaden:\r\n\r\n[url]http://sourceforge.net/project/downloading.php?group_id=115843&use_mirror=dfn&filename=gparted-livecd-0.3.4-8.iso&59933709[/url]
Link naar reactie
Mijn C schijf bevat Clarity, deze wordt apart gezien door PM benoemd als partitie en onderdeel van de Cschijf (1e partitie). Clarity bevat het instalatiesysteem van Windows XP. Deze parititie is niet bereikbaar vanuit windows. Dit stukje kan niet gewijzigd, beschreven worden. En is 1,5 GB groot.\r\nBij het vergroten van C vink ik partitie Clarity uit en C aan. \r\nMaar ik neem aan dat dit niet van invloed is toch?
Link naar reactie
[QUOTE=misterq;340365]Mijn C schijf bevat Clarity, deze wordt apart gezien door PM benoemd als partitie en onderdeel van de Cschijf (1e partitie). Clarity bevat het instalatiesysteem van Windows XP. Deze parititie is niet bereikbaar vanuit windows. Dit stukje kan niet gewijzigd, beschreven worden. En is 1,5 GB groot.\r\nBij het vergroten van C vink ik partitie Clarity uit en C aan. \r\nMaar ik neem aan dat dit niet van invloed is toch?[/QUOTE]\r\nHa, het is wel \"trekken\" maar we komen nu in de buurt; als je die \"partitie\" kunt zien dan zal-ie waarschijnlijk tussen D: en C: in liggen en zal-ie dus ook eerst als tussenstap vergroot moeten worden, daarna verkleind met de vrije ruimte aan de goede kant om over te laten pakken door de C: die je daarna ermee vergroot.\r\n\r\nIk probeer dus te raden:\r\n- D: VERKLEINEN en de vrijkomende ruimte naar de VOORkant\r\n- *: geheime partitie VERGROTEN met de uit D vrijgemaakte ruimte\r\n- *: geheime partitie VERKLEINEN en de vrijkomende ruimte naar de VOORKANT\r\n- C: vergroten met de uit de *: -partitie vrijgemaakte ruimte\r\n- apply\r\n\r\n[b]Iets anders is, dat misschien die geheime partitie door de bouwer tot het uiterste beschermd is gemaakt tegen manipulatie en in dat geval kun je het beste de boel zo laten als-ie is, amateurs afblijven.[/b]\r\n\r\nEn een vriendelijke raad: doe iets aan je manier van \"rapporteren\" want als je iets niet begrijpt moet je bij voorbaat niet gaan zitten beslissen dat delen van de informatie of iets \"andersom\" weergeven niet belangrijk zullen zijn; maak het iemand die wil proberen je te helpen niet moeilijker dan nodig is.
Link naar reactie
Beste Willem1940\r\n\r\nJe hebt volkomen gelijk...Ik ga al gauw zelf invullen! Zal daar in het vervolg rekening mee houden.\r\nIk zal jouw stappen gaan proberen. Ik ben alleen bang dat ik iets met Clarity verknal. Als dit beschermt is tegen manipulatie is het dan ook beschermt tegen verandering met PM?\r\nDaarnaast is de Clarity partitie een FAT bestandsysteem en de overige NTFS. Is dat van invloed op PM?
Link naar reactie
Als het goed is kent PartitionMagic de meeste, misschien alle bestandssystemen (kun je ook zien als je genoeg venstertjes opentrekt, scrollt enzo om te kijken zonder nog \"apply\" te geven). Dat geldt trouwens minstens zo erg voor GParted, een gratis te downloaden live-CD waarmee je na insteken de computer moet herstarten en als \"CD\" vroeg genoeg staat in de Boot-volgorde van Bios dan neemt die CD tijdelijk de computer over voor zulk manipulatiewerk, werkt dus anders dan PartitionManager want heeft geen OS nodig.\r\n\r\nIk weet niet hoe heftige beschermingen door bouwers/fabrikanten er allemaal verzonnen zijn maar iets wat hierop lijkt heb ik al wel eens gedaan met de laptop van mijn vrouw en ja, dat lukte maar evengoed had het fout kunnen gaan.\r\n\r\nAls je je echt te onzeker voelt, naar de vakman ermee.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...