Ga naar inhoud

Hulp bij overklokken gevraagd?

Aanbevolen berichten

Na de tutorial op hardware.info te hebben gelezen ben ik gister aan de slag gegaan met het overklokken van mijn processor. Momenteel heb ik mijn Conroe E6600 op 3.015 Ghz lopen.\r\nNu zijn de instellingen dus alsvolgt:\r\nCPU Frequency: 335\r\nCPU Vcore Voltage: 1.2850V\r\n\r\nHet maximale waarop ik de instellingen krijg is:\r\nCPU Frequency: 340\r\nCPU Vcore Voltage: 1.3000V\r\nWanneer de computer is opgestart loopt hij bij deze instellingen al regelmatig vast!\r\n\r\nIk snap eigenlijk niet echt waar dit aan ligt, omdat ik met mijn hardware eigenlijk wel verder zou moeten kunnen overklokken!\r\nMoederbord: Asus P5B\r\nProcessor: Intel Core 2 Duo E6600\r\nGeheugen: 2 x 1 GB Kingston DDR2-667 (PC2-5300)\r\n\r\nHet enige wat het misschien zou kunnen zijn is mijn Geheugen, aangezien ik mijn DRAM Frequency eerst op een 1:1 verhouding heb gezet en het aanbevolen is om dan een DDR2-800 geheugen te gebruiken!\r\n\r\nKan iemand mij raad geven?
Link naar reactie
[QUOTE=Ramon_1991;340117]Momenteel heb ik mijn Conroe E6600 op 3.015 Ghz lopen.\n[/QUOTE]\n\nIk weet niet veel van overklokken, maar heb toevallig dezelfde configuratie als jij.\nDie E6600 is 2,4 GHz...(of 2,66, wat maakt het uit) Denk je niet dat 3,0 GHz te veel is ?\nJe kan delen van je configuratie wel overklokken, maar NIET alles op de max. zetten ! Dat is juist overklokken, alles proberen....\n\"[I]En die wat meer en die wat minder...[/I]\" Maar ALLES op het maximale wat ooit neergeschreven is, is onmogelijk.\n\nEn wat hier al een beetje gezegd is: overklokken is risico, en alleen als je het geld hebt is het rendabel en \"lachen\" om 20% winst te vinden, en je systeem binnen één of twee jaar weg te kunnen gooien.\n\nHier wat gegevens van de Core 2 Duo\'s:\n[url]http://www.tomshardware.co.uk/forum/221745-11-core-temperature-guide[/url]\nAls je begrijpt wat daar staat, weet je denk ik 80% van wat overklokkers moeten weten, en de overige 20% voelen ze dan wel als hun derde CPU in rook op gaat.\n(misschien overdrijf ik hier wel, maar dat doe ik dan met veel plezier...)
Link naar reactie
Zoals hierboven al gezegd wordt: stop er mee. Je processor loopt nu op 3 GHz. Dat is een overklok van 600 MHz en dat is erg netjes. Als je verder wilt moet je toch echt wat meer kennis op doen over het verhogen van voltages en geheugen dividers. Het zou erg zonde zijn als je pc straks het niet meer doet. Daar komt nog bij dat sommige processoren gewoon niet verder willen. Dat een zelfde type dan wel hoger kan gebeurt gewoon en daar valt weinig aan te doen.\n\nTip voor als je echt wilt oefenen met overklokken: koop op marktplaats ofzo een oude PC en ga daar lekker mee experimenteren. Mocht het dan fout gaan dat voel je dat ten minste ook niet zo in je portemonnee
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als hij langzaam is in windows licht het aan het veel te weinige werkgeheugen\nin games komt het door je videokaart en je op een oude structuurgebouwde processor. wat hogerklokken zal dus niets uitmaken. de rest kan je verbeteren alleen als het er op aankomt blijft je cpu veel te langzaam.\n\noverklokken kan je door de FSB te verhogen in de bios alleen zult u er geen verschilt van merken tenzij u meer geheugen instaleerd.\n\nde kans is ook dat je CPU ervan doorbrand of te warm word. terwijl hij gewoon te langzaam blijft\n\nPs. als je echt meer wilt weten. wat ik mij opzich niet kan indenken. open je eigen topic nu kaap je die van iemand anders
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...