Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 Ben 4 weken op vakantie geweest. Voor vertrek werkte alles nog perfect. Batterij was redelijk nieuw (ging 2.5 uur mee bij volle lading). Ben terug van vakantie: laptop wil niet meer opladen. Als ik de stekker erin doe, gaat lichtje op oranje (betekende dat hij ging laden). Enkele minuten daarna springt hij op groen (betekende dat hij volgeladen was). En weer enkele ogenblikken later springt hij opo rood (betekent dat hij helemaal niet meer laadt). Wat kan ik nog doen? Had ik de batterij eruit moeten halen? Graag jullie reactie. ben trouwens geen techneut en kan niets doormeten of zo. Op stroom werkt hij trouwens wel. Al 6 maanden gebruik ik de laptop en de batterij ging gemiddeld 2.5 uur bij volle lading.Contactpunten heb ik al schoongemaakt zonder resultaat. Het gaat trouwens om een HP Omnibook 6000, een Pentium-3 van ongeveer 5-6 jaar oud. Wie weet raad? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 Van niet gebruiken kunnen die dingen snel kapot gaan.\r\n\r\nIk zie een prijs van ongeveer €115,00...\r\n\r\nje kan proberen dat ding snel leeg te maken (als de laptop nog boot tenminste) en snel weer te laden, en dat vaak te herhalen.\r\nKijk eens wat er gebeurt als je de stekker een paar seconden uit het stopcontact haalt, en er weer in stopt, begint hij dan weer te laden voor een paar minuten ? ook dat proberen te herhalen, en kijken of er weer leven in komt.\r\n\r\nEr wordt dacht ik geadviseerd om bij opslag de accu te ontladen (tot het punt waar de computer uitgaat) en zo weg te leggen.\r\nMaar niet of weinig gebruiken is altijd slecht voor accu\'s. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 Vaak worden die oude laptops geleverd met \"refurbished\" accu\'s. Dus zeg maar opgelapte accu\'s.\r\nDie gaan dus echt niet lang mee.\r\nHet is verstandiger om even op internet te zoeken naar een bedrijf die die accu\'s nog kan leveren of even bij de Praxis langs te gaan. Die schijnen samen te werken met een bedrijf die je accu weer kan voorzien van nieuwe cellen zodat hij weer kan presteren als een nieuwe accu. Kost je ook nog minder als een nieuwe accu. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 En kijk voor de zekerheid of het niet aan de aansluiting ligt van de lader. Dat heb ik eens gehad, alles werd daar heet! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 [url]http://www.batteryupgrade.com/?gclid=CNbMs7W3n44CFSBHEAodQ1SMSw[/url]\n\ndeze werkt erg goed Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 [url]http://www.batteryupgrade.com/search.php[/url]\n\nKunnen er allemaal in \n\nTik daar : Omnibook 6000 in en je hebt alleen accu\'s \n\nDe prijs valt mij nog mee E80,- Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen