Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 Hallo mensen,\r\n\r\nwindows xp herkent de dvdspeler en dvdbrander niet meer. Beide zaten bij aankoop in de p.c. In de map mijn computer zijn de dvd pictogrammen verdwenen en de snelkoppelingen werken ook niet meer. Hardware (apparaatbeheer) geeft ook geen foutmelding, \r\nIk heb ondertussen de ide kabel gewisseld en ook een maal opgestart met een losse ide kabel en daarna weer opgestart met de kabel aangesloten; niets.\r\nVerder heb ik beide apparaten verwijderd en met een verloopkabel (ide naar usb 2) op mijn eigen p.c. aangesloten en zie.......beide dvd apparaten werkten goed, maar na weer terugzetten had ik hetzelfde probleem.\r\nHet lijkt wel of ze er niet inzitten.\r\nIk heb geen instellingen veranderd, dus.........ra ra, wie heeft ideeen ?\r\n\r\ngroetjes,\r\n\r\nJohn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 Had je [b]voorafgaand[/b] aan het wegvallen nergens iets aan veranderd? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 Al vaker deze problemen gehoord.\nKijk eens hier, waar eenzelfde probleem besproken wordt, al hebben we nooit de afloop gehoord:\n\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41324[/url]\n\nHet heeft vaak met installatie van nieuwe software dat gebruik maakt van de optische stations (CDr & DVD dus) te maken.\nDie sofware installeert dan zg \"filterdrivers\" welke soms niet goed werken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 Hoi,\r\n\r\nvoorafgaand aan het wegvallen heb ik niets veranderd, ook heb ik geen software geinstalleerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 Je zegt dat apparaatbeheer geen fouten geeft, maar staan ze daar vermeld ? Onder \"Schijven\" ?\r\nZijn ze vermeld onder \"Configuratie - systeembeheer - Schijfbeheer\" ?\r\n\r\nEn zijn ze in de BIOS herkend ?\r\n(BIOS kom je in door een bepaalde toets vermeld in het vroege opstartscherm in te drukken) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 Ze staan nergens vermeld. Het lijkt wel of ze niet bestaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 Weet je zeker dat de BIOS ze nergens vermeldt ?\r\n\r\nDaaien ze op een of andere manier bij boot (LEDje dat brandt misschien) ?\r\nAls je ze wil openen, gaat de tray dan open ?\r\nAls je er een CD inlegt, gaat die dan draaien na sluiten ?\r\n\r\nProbeer ze BEIDEN apart, en vergeet niet de jumpers achterop op MASTER te zetten hiervoor. (schrijf even op wie nu MAster en wie nu SLave is, want deze configuratie heeft eens gewerkt) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 ja hoor, het bios vermeldt ze niet. Er staat wel spanning op beide apparaten, want ze gaan normaal open en de dvd gaat ook draaien na het sluiten, meer niet. Ik zal ze er vanavond uithalen en apart proberen met de jumper op master. Kijken of dat helpt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 Mocht je geen succes hebben met apart aansluiten, dan zou ik beginnen met de BIOS te resetten (eerst terug naar \"default\", daarna evt. hardware-matig (Clear CMOS), mbv een jumper op het moederbord; zie je MoBo manual), en uiteindelijk een nieuwe (updated) flash van de BIOS.\n\nAls dat allemaal niet helpt, dan is mischien de IDE controller op het MoBo defect. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2007 Geen succes met apart aansluiten. Jammer.Ik ga verder met jou raad op te volgen en ga de bios resetten en updaten. Voorlopig bedankt voor je advies, Erik Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2007 Hoi Erik,\r\n\r\nhet is gelukt hoor. Bios is gereset en ge-updated (heeft mijn zoon gedaan, want zoveel verstand heb ik er ook niet van) en beide dvdapparaten worden weer herkend. Bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2007 Hopen dat het daarbij blijft . ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen