Ga naar inhoud

dvdbrander & dvdspeler worden niet meer herkend. Probleem is opgelost!!

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,\r\n\r\nwindows xp herkent de dvdspeler en dvdbrander niet meer. Beide zaten bij aankoop in de p.c. In de map mijn computer zijn de dvd pictogrammen verdwenen en de snelkoppelingen werken ook niet meer. Hardware (apparaatbeheer) geeft ook geen foutmelding, \r\nIk heb ondertussen de ide kabel gewisseld en ook een maal opgestart met een losse ide kabel en daarna weer opgestart met de kabel aangesloten; niets.\r\nVerder heb ik beide apparaten verwijderd en met een verloopkabel (ide naar usb 2) op mijn eigen p.c. aangesloten en zie.......beide dvd apparaten werkten goed, maar na weer terugzetten had ik hetzelfde probleem.\r\nHet lijkt wel of ze er niet inzitten.\r\nIk heb geen instellingen veranderd, dus.........ra ra, wie heeft ideeen ?\r\n\r\ngroetjes,\r\n\r\nJohn
Link naar reactie
Al vaker deze problemen gehoord.\nKijk eens hier, waar eenzelfde probleem besproken wordt, al hebben we nooit de afloop gehoord:\n\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=41324[/url]\n\nHet heeft vaak met installatie van nieuwe software dat gebruik maakt van de optische stations (CDr & DVD dus) te maken.\nDie sofware installeert dan zg \"filterdrivers\" welke soms niet goed werken.
Link naar reactie
Weet je zeker dat de BIOS ze nergens vermeldt ?\r\n\r\nDaaien ze op een of andere manier bij boot (LEDje dat brandt misschien) ?\r\nAls je ze wil openen, gaat de tray dan open ?\r\nAls je er een CD inlegt, gaat die dan draaien na sluiten ?\r\n\r\nProbeer ze BEIDEN apart, en vergeet niet de jumpers achterop op MASTER te zetten hiervoor. (schrijf even op wie nu MAster en wie nu SLave is, want deze configuratie heeft eens gewerkt)
Link naar reactie
Mocht je geen succes hebben met apart aansluiten, dan zou ik beginnen met de BIOS te resetten (eerst terug naar \"default\", daarna evt. hardware-matig (Clear CMOS), mbv een jumper op het moederbord; zie je MoBo manual), en uiteindelijk een nieuwe (updated) flash van de BIOS.\n\nAls dat allemaal niet helpt, dan is mischien de IDE controller op het MoBo defect.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...