Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 Ik denk dat mijn router binnenkort na bijna 4 jaar trouwe en storingsvrije dienst de geest gaat geven. Afgelopen 2 weken heb ik \'m al twee keer opnieuw moeten opstarten, daarvoor nooit.\nHet is een SMC 2804 Barricade, die zwarte.\n\nOm goed voorbereid te zijn op het moment dat ie de geest geeft, ben ik me nu aan het oriënteren.\nMijn eisen:\nDraadloos + switch\nMinimaal 54 Mbs W-LAN\nWPA en eventueel WPA-2\nZoveel mogelijk ports te forwarden (ik kan nu 10)\nVPN\nIngebouwde firewall\nMAC-filtering op LAN en W-LAN\nRegels kunnen instellen (bv IP xx kan tussen 20.00 en 24.00 niet op MSN of port xx gebruiken)\nDataverkeer regelen per IP-adres (om te voorkomen dat één gebruiker alle bandbreedte verbruikt)\nUSB\neventueel printserver (USB of parallel)\nWat misschien ook wel handig is, instellen van subnetten\n\nDe doorvoer moet geschikt zijn voor 20Mbit down en 2 Mbit up (Chello Extreme) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 Diegene die er heel dicht bij komt is Linksys WRT54GL. Deze heb ik zelf ook heeft geen printserver en DATA verbruik kun je regelen met QoS. Dat zit er ook op. Als je er DD WRT op zet (waarbij ik hem bijna gemold heb maar weet er nu wel een stuk meer van), krijg je helemaal veel opties waaronder aantal mW xmit instellen (zendsterkte.) Dit kan wel alleen met WRTGL v1.1 en WRT54G v5 en naar onder. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen