Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2007 Delen Geplaatst: 29 augustus 2007 Ik hoop dat iemand kan helpen want ik heb geen idee meer....\r\n\r\nIk heb sinds enkele dagen dat de computer bij het opstarten een schijfcontrole wil doen. Daarna start de comp. gewoon op. Ik heb ondertussen gedefragmenteerd, controles uitgevoerd, schoongemaakt, gecheckt op virussen en spyware enz. Het blijft het zelfde.\r\n\r\nZelfs als ik opstart, en meteen bijv opnieuw opstarten gebruik, gaat ie toch weer de schijf controleren. \r\n\r\nHeeft iemand een idee wat ik nog kan proberen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 Hou je er rekening mee dat Windows dit misschien doet omdat er een fout in de disk zit ?\n\nWindows kan een zg \"dirty bit\" op een disk zetten, en het programma AUTOCHK checkt bij elke boot of een partitie die \"dirty bit\" heeft, en zo ja, dan wordt chkdsk /f uitgevoerd.\n\nals je bij de opdrachtprompt\nFSUTIL DIRTY QUERY C:\ninvoert, dan kan je zien of die bit gezet is voor C:.\n\nWindows doet dit dus als het problemen heeft gevonden.\nHeb je ook een schijfcontrole met oppervlaktescan uitgevoerd ?\n\nMeer info over die bovenstaande FSUTIL opdracht (met die \"dirty bit\" check)\n[url]http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/fsutil_dirty.mspx?mfr=true[/url]\n\nWat je kan proberen, in de opdrachtprompt:\nchkdsk c: /r /p\nals het dus om je C: partitie gaat.\nMaar dat laatste is mischien beter te doen vanaf de herstelconsole, dus opstarten met de Windows CDrom.\n\n\nKijk ook eens bij deze\n[url]http://www.tipwereld.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=37261[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 Han Solo, haal dat help uit je titel. Lees ook nogmaals de huisregels na, daar staat alles duidelijk in.\n \nAanpassen doe je door in je eerste post op het schaartje te klikken en dan op \'meer opties\'. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 ok bedankt Erik, ik ga weer even aan de slag. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen