Ga naar inhoud

smtp hccnet en/of kpnplanet

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een direct-adsl abo van kpn, waarbij géén smtp server genoemd wordt.\r\nOm die reden heb ik óók een HCCnet abo genomen.\r\nNu probeer ik mail te versturen via mijn hccnet account, maar krijg de melding dat ik niet herkent wordt op hun server.\r\n\r\nMijn vraag is nu: moet ik bij outgoing mail nou smtp.hccnet.nl invullen of mail.kpnplanet.nl?
Link naar reactie
[QUOTE=MagicPc;339640]Bij direct-adsl krijg je geen email adres dus kan je er ook niet mee verzenden. Neem dan de gratis lycos of gmail.[/QUOTE]\r\n\r\nBij direct-adsl krijg je wel degelijk een server adres, smarthost.direct-adsl.nl, dus dat is het probleem niet. \r\nMaar we hebben hier te maken met \"de kip of het ei\".\r\nAls ik mijn mail adres instel op hccnet, kan ik dan aanloggen op der smtp server van kpn?\r\nen vice-versa natuurlijk.
Link naar reactie
[QUOTE=Kishiki;339693]Bij direct-adsl krijg je wel degelijk een server adres, smarthost.direct-adsl.nl, dus dat is het probleem niet. \r\nMaar we hebben hier te maken met \"de kip of het ei\".\r\nAls ik mijn mail adres instel op hccnet, kan ik dan aanloggen op der smtp server van kpn?\r\nen vice-versa natuurlijk.[/QUOTE]\r\n\r\nvolgens de regels zou je de smtp server moeten hebben van degene met wie je verbonden bent\r\n\r\ndus zou het die van de kpn moeten zijn
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;339752]volgens de regels zou je de smtp server moeten hebben van degene met wie je verbonden bent\r\n\r\ndus zou het die van de kpn moeten zijn[/QUOTE]\r\n\r\nDat dacht ik ook, maar om de een af andere reden werkt dat toch niet helemaal.\r\nDus dacht ik...ik installeer \"1st SMTP Server\" om daarmee localhost te kunnen gebruiken.\r\nDaarmee krijg ik nog steeds de zelfde melding.\r\n\r\nTot zover bedankt voor jullie reacties, alles is welkom.
Link naar reactie
Na even wat rondkijken op google kwam ik bij de volgende oplossing die schijnbaar ook ergens bij KPN op de site te vinden moet zijn.\r\n\r\n2. Hoe moet ik met een E-mail client mijn E-mail versturen (SMTP) bij Direct-ADSL? \r\n\r\nGa, in bijvoorbeeld Outlook, naar de eigenschappen (instelling) van uw Mail-account.\r\nTyp in uw E-mail client in het tekstvak achter uitgaande mail (SMTP): mail.direct-adsl.nl\r\n\r\nDus mail.direct-adsl.nl en niet smarthost.direct-adsl.nl als smtp.\r\n\r\nJe kunt dus mail versturen via mail.direct-adsl.nl ook je hcc net mail kun je via dat adres versturen.\r\nAls je niet een aparte modem verbinding hebt met hcc, dan zal het omgedraait waarschijnlijk niet werken aangezien KPN uitgaand de smtp poorten beperkt tot de eigen diensten, maar je kunt het altijd proberen.\r\n\r\nElders lees ik weer dat mail.direct-adsl.nl weer gesloten zou zijn wegens misbruik en men zou nu deze moeten gebruiken als smtp server: mailrelay.direct-adsl.nl\r\n\r\nHeb je er in elk geval een paar om te proberen.:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...