Ga naar inhoud

Afstand van ISRA naar Modem

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb even een vraag over het aansluiten van een modem.\r\nMijn vriendin wil namelijk binnenkort een ADSL aansluiting nemen.\r\nNu wil zij de modem (ook voor wifi) op de 1e etage plaatsen zodat we (hopelijk) van de begane grond t/m de zolder een wifi-signaal hebben.\r\nHet ISRA-punt is echter op de begane grond.\r\nMijn vraag is dus als volgt:\r\n\r\nHoeveel meter kabel mag er tussen het IRSA-punt en de modem zitten, zodat deze nog steeds goed werkt. \r\n\r\nDe provider gaf als antwoord: 2 meter, maar dit lijkt mij een erg voorzichtig antwoord. Wie heeft er ervaring mee?\r\n\r\nAlvast bedankt, groeten René\r\n\r\nPS: We gebruiken bij het ISRA-punt geen splitter, want het ISRA wordt alleen zal alleen gebruikt worden voor het ADSL.
Link naar reactie
wat de provider zegt klopt in dit geval toch wel\r\nhad ook eerst tot 15 meter ertussen, maar door hogere snelheid kwam ik nu ook niet meer dan 1,5 meter ertussen\r\n\r\nis het modem en router in een of is het een los modem met een losse router\r\n\r\nin het 2e geval kan je de utp kabel tussen het modem en router naar de eerste etage maken
Link naar reactie
[QUOTE=sjouwer;339469]wat de provider zegt klopt in dit geval toch wel\r\nhad ook eerst tot 15 meter ertussen, maar door hogere snelheid kwam ik nu ook niet meer dan 1,5 meter ertussen\r\n\r\nis het modem en router in een of is het een los modem met een losse router\r\n\r\nin het 2e geval kan je de utp kabel tussen het modem en router naar de eerste etage maken[/QUOTE]\r\n\r\nIk kan kiezen voor een gratis (niet wifi) modem of een wifi-modem-router voor € 40,- . Maar als ik jou zo hoor, kan ik misschien beter de gratis modem nemen en daar los een router op aansluiten, toch? \r\n\r\nBedankt voor je reactie hoor!
Link naar reactie
[quote=René77;339470]Ik kan kiezen voor een gratis (niet wifi) modem of een wifi-modem-router voor € 40,- . Maar als ik jou zo hoor, kan ik misschien beter de gratis modem nemen en daar los een router op aansluiten, toch? \n\nBedankt voor je reactie hoor![/quote]Apart is het beste.\nWant UTP-kabel kan wel meer als 2 meter zijn.\nDenk aan bedrijfen...
Link naar reactie
Het hangt er ook vanaf hoe de kwaliteit van je telefoonaansluiting en de bekabeling is.\r\n\r\nIk heb hier zelf 15 meter telefoonkabel tussen het israpunt en het modem zitten en 0 snelheidsverlies. Heb dat namelijk getest met een kabel van 1,5 meter maar daar zat dus geen verschil tussen.\r\n\r\nDaarbij moet ik wel aangeven dat de bekabeling wel allemaal prima is, net als het ISRA punt (geen roestvorming ofzo) uit 1976 want van toen zijn de woningen.\r\nV.w.b. de gebruikte 15 m telefoonkabel heb ik ook niet die platte troep gebruikt maar die dikkere ronde, welke dus beter geisoleerd is.\r\nWel wat moeilijker om de plugjes er op te krijgen, maar het werkt goed.\r\n\r\nAls je zeker wilt zijn kun je het best een van de reeds genoemde tips opvolgen, dus modem dicht bij de ISRA.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...