Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2007 Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 Hallo,\r\n\r\nIk heb even een vraag over het aansluiten van een modem.\r\nMijn vriendin wil namelijk binnenkort een ADSL aansluiting nemen.\r\nNu wil zij de modem (ook voor wifi) op de 1e etage plaatsen zodat we (hopelijk) van de begane grond t/m de zolder een wifi-signaal hebben.\r\nHet ISRA-punt is echter op de begane grond.\r\nMijn vraag is dus als volgt:\r\n\r\nHoeveel meter kabel mag er tussen het IRSA-punt en de modem zitten, zodat deze nog steeds goed werkt. \r\n\r\nDe provider gaf als antwoord: 2 meter, maar dit lijkt mij een erg voorzichtig antwoord. Wie heeft er ervaring mee?\r\n\r\nAlvast bedankt, groeten René\r\n\r\nPS: We gebruiken bij het ISRA-punt geen splitter, want het ISRA wordt alleen zal alleen gebruikt worden voor het ADSL. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 wat de provider zegt klopt in dit geval toch wel\r\nhad ook eerst tot 15 meter ertussen, maar door hogere snelheid kwam ik nu ook niet meer dan 1,5 meter ertussen\r\n\r\nis het modem en router in een of is het een los modem met een losse router\r\n\r\nin het 2e geval kan je de utp kabel tussen het modem en router naar de eerste etage maken Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 [QUOTE=sjouwer;339469]wat de provider zegt klopt in dit geval toch wel\r\nhad ook eerst tot 15 meter ertussen, maar door hogere snelheid kwam ik nu ook niet meer dan 1,5 meter ertussen\r\n\r\nis het modem en router in een of is het een los modem met een losse router\r\n\r\nin het 2e geval kan je de utp kabel tussen het modem en router naar de eerste etage maken[/QUOTE]\r\n\r\nIk kan kiezen voor een gratis (niet wifi) modem of een wifi-modem-router voor € 40,- . Maar als ik jou zo hoor, kan ik misschien beter de gratis modem nemen en daar los een router op aansluiten, toch? \r\n\r\nBedankt voor je reactie hoor! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 [quote=René77;339470]Ik kan kiezen voor een gratis (niet wifi) modem of een wifi-modem-router voor € 40,- . Maar als ik jou zo hoor, kan ik misschien beter de gratis modem nemen en daar los een router op aansluiten, toch? \n\nBedankt voor je reactie hoor![/quote]Apart is het beste.\nWant UTP-kabel kan wel meer als 2 meter zijn.\nDenk aan bedrijfen... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 is het niet wifi modem ook een router\r\n\r\ndan kan je je intern netwerk van switches opzetten en een los access point voor je draadloos gedeelte\r\ndie je ook nog eens waar je maar wilt kan neerzetten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 UTP-kabel mag max 100 meter zijn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 [QUOTE=Linkforsoad;339485]Apart is het beste.\r\nWant UTP-kabel kan wel meer als 2 meter zijn.\r\n[B]Denk aan bedrijfen...[/B][/QUOTE]\r\nik heb thuis ook gewoon 15meter UTP kabels liggen hoor, als je ze mooi achter de plint wilt leggen worden astanden snel grooter. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 Het hangt er ook vanaf hoe de kwaliteit van je telefoonaansluiting en de bekabeling is.\r\n\r\nIk heb hier zelf 15 meter telefoonkabel tussen het israpunt en het modem zitten en 0 snelheidsverlies. Heb dat namelijk getest met een kabel van 1,5 meter maar daar zat dus geen verschil tussen.\r\n\r\nDaarbij moet ik wel aangeven dat de bekabeling wel allemaal prima is, net als het ISRA punt (geen roestvorming ofzo) uit 1976 want van toen zijn de woningen.\r\nV.w.b. de gebruikte 15 m telefoonkabel heb ik ook niet die platte troep gebruikt maar die dikkere ronde, welke dus beter geisoleerd is.\r\nWel wat moeilijker om de plugjes er op te krijgen, maar het werkt goed.\r\n\r\nAls je zeker wilt zijn kun je het best een van de reeds genoemde tips opvolgen, dus modem dicht bij de ISRA. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2007 Ik heb wel 20M platte kabel gehad geen snelheids verlies (wel roestvorming :p) alleen mn ping was online heel hoog met C&C Generals en kreeg steeds mismatch. Nu heb ik hem met de 1.5 meter kabel en is mn ping 31 ms. Dus dat is netjes. Voor snelheid maakt het denk ik niet uit. (Zaten zelfs verloopjes tussen en alles.) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2007 [quote=Richt;339505]ik heb thuis ook gewoon 15meter UTP kabels liggen hoor, als je ze mooi achter de plint wilt leggen worden astanden snel grooter.[/quote]Ik zelf ook hoor:oops:;) maar grote bedrijfen of LAN party\'s hebben helemaal mega lange kabels... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2007 Persoonlijk zou ik de kabel aan het isra punt solderen, en een goede kabel nemen, maar dat is mijn mening.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 [quote=Maximinus;3]Persoonlijk zou ik de kabel aan het isra punt solderen, en een goede kabel nemen, maar dat is mijn mening....[/quote]Is dat niet overbodig werk.\nStekker of solderen??? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 een soldeer vefrbinding is sterker en directer dan een stekker verbinding\r\n\r\nscheef zitten, slecht contact Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2007 I.d.d. Geeft betere, (lees minder storing), connectie. Stroom gaat er makkelijker door heen ;) Heeft minder weerstand, net wat sjouwer zegt.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 [quote=sjouwer;339774]een soldeer vefrbinding is sterker en directer dan een stekker verbinding\n\nscheef zitten, slecht contact[/quote]Okay...... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen