Ga naar inhoud

Harde schijf probleem weer terug

Aanbevolen berichten

Hallo met GPART live CD dacht ik mijn HD-probleem te hebben opgelost.\r\n\r\nIk had een nieuwe format gedaan en 1 partitie NTFS aangemaakt.\r\nDaarna zag ik in Windows Explorer de schijf met 80GB vrij gewoon staan.\r\n\r\nNa rebooten blijkt echter (kom ik nu pas achter) dat de schijf nu weer als onbekend schijfsysteem etc wordt gezien door Windows, ik had er al zaken opgezet, maar daar kan ik nu ook niet meer bij.\r\n\r\nHoe kan dit nou weer....\r\n\r\nLijkt me dat dit nu door Windows wordt veroorzaakt, hij ziet het gewoon niet....\r\n\r\nIemand die mij kan helpen?\r\n\r\nPIM :confused:
Link naar reactie
[QUOTE]Na rebooten blijkt echter (kom ik nu pas achter) dat de schijf nu weer als onbekend schijfsysteem etc wordt gezien door Windows, ik had er al zaken opgezet, maar daar kan ik nu ook niet meer bij.[/QUOTE]\r\nZet even een printscreen hier,dan kunnen we iets meer zien.\r\n\r\nAlt + PrtScn toetscombinatie!!\r\n\r\nStart -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.\r\nUploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster. \r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Staat jumpertje master/slave wel goed? Geen andere schijf of (nog erger) een CD-toestel op dezelfde kabel? Download ook een diagnose-tooltje van het merk van de schijf, misschien \"smartgedeelte defect\" (dan reddeloos maar een enkele keer nog wel eens momenten bereikbaar - als slaaf bij een andere master - voor het redden van bestanden).
Link naar reactie
[QUOTE=willem1940;339439]Staat jumpertje master/slave wel goed? Geen andere schijf of (nog erger) een CD-toestel op dezelfde kabel? Download ook een diagnose-tooltje van het merk van de schijf, misschien \"smartgedeelte defect\" (dan reddeloos maar een enkele keer nog wel eens momenten bereikbaar - als slaaf bij een andere master - voor het redden van bestanden).[/QUOTE]\nHet probleem is nu echt opgelost denk ik, er zit een fout in het master-slave plaatje op de schijf, waardoor ik het precies in spiegel had ingesteld en dat was master.... Nu is het goed, iedereen evengoed weer bedankt voor het meedenken...\n\nPIM
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...