Ga naar inhoud

Missing NTLDR

Anoniem2

Aanbevolen berichten

[SIZE=\"2\"]Geachte mededenkers,\r\n\r\nEen nieuw probleem, toen ik zaterdag mijn pc opstarte, kreeg ik tot mijn grote schrik de melding \'missing NTLDR, press ctrl and alt and del to reboot\'. In mijn opleiding hebben we dit probleem ook een keer moeten oplossen, dus dacht ik een makkie. Niets blijkt waar, ik heb het bestand naar alle mappen die ik kon bedenken gekopieerd. Niets werkt, wel kwam ik er achter dat als ik de cd (windows xp ) erin liet zitten, hij [B]wel[/B] opstarte. Kan dus nu wel in windows komen, maar het werkt niet zo lekker. Wie kan me helpen???\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\nEwoud\r\n\r\n[/SIZE]
Link naar reactie
hey ik heb het zelfde probleem me broer dan als hij opstart staat er NTLDR ontbreekt druk op ctr+alt+delete om opnieuw optestarten \naleen ben ik niet zo handig als ewoud0612 \n\ndus wat moet ik hieraan doen \nik heb een dual boot van windows xp home edit \nnog niet geactiveerd \nniet nodig ook \nen windows vista ultimate \nhij start dus niet op pen na dit te hebben gelezen \nSorry ik ben erachter, mijn bootsector stond in de bios ingesteld op mijn data schijf. Niet gek dat hij dan geen windows bestanden vindt.\n\ndenk ik dat ik dat ook moet doen \n\nik heb even gerekend en ik ben er achter gekomen dat xp vandaag verlopen is \ndus hoe moet ik dat dan veranderen in de bios?\n\nalvast bedankt
Link naar reactie
ja verlopen me broer had dus nog een oude pc en hij zegt zet er maar ff xp op ok en ik hab het toen te druk om hem te activeren \r\neen dag later zegt hij hadden wij nog een licencie voor vista ja hoor ik insteraleren dom ik klikte niet op upgraden maar om hem op een andere schijf te instaleren we geactiveerd\r\nnooi meer omgekeken naar xp en nou is hij verlopen \r\ndus ik heb er 3 schijven inliggen 1 van 8 gb xp schijf\r\n\r\nen 2X 80gb 1met vista nou had ik de xp schij er al uit gehaald maar dan zegt hij nog steeds dat hij die ntldr mist \r\n\r\nmaar ik hoef xp dus niet terug aleen dat hij weer opstart en wel op vista \r\nkan dat
Link naar reactie
Ik had dit probleem ook toen ik gisteren thuis kwam, de bios kwam tevoorschijn en na herstarten kreeg ik deze melding.\r\nIk heb in de bios het zo veranderd dat mijn harde schijf als eerste gelezen wordt en voila.\r\ndacht ik........\r\nVanmorgen kom ik weer direct in de bios en zie dat mij systeemdatum op 01-01-2000 staat!!!\r\nkan dit probleem niet met de batterij te maken hebben?
Link naar reactie
[QUOTE=asserboy;340111]...de bios kwam tevoorschijn...\nVanmorgen kom ik weer direct in de bios en zie dat mij systeemdatum op 01-01-2000 staat!!!\nkan dit probleem niet met de batterij te maken hebben?[/QUOTE]\n\nAls je datum verkeerd staat (op nul staat) zeker.\nMaar een BIOS meldt meestal dat de batterij aan het eind is, dus ik weet niet HOE de BIOS \"te voorschijn\" kwam.\nEn zo\'n ding kan toch wel jaren mee hoor, zeker 5 jaar.\nMaar, proberen kost niet zo veel, voor minder dan 2 Euro heb je een nieuwe batterij.\n\nDie \"missing NTLDR\" fout schijnt voor te kunnen komen wanneer het systeem probeert te booten van een disk die eigenlijk niet geschikt is om van te booten. \nEn ik denk zo dat als de batterij slecht is, dat de BIOS zijn instellingen niet kan behouden, en dus ook niet kan \"onthouden\" of omgaan met welke disk bootable is ? (al staat dat laatste eigenlijk in de partitie-tabel op schijf vermeld)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...