Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2007 Delen Geplaatst: 27 augustus 2007 Hallo, \r\n\r\nIk heb al een lange tijd het volgende probleem. \r\n\r\nAls mijn computer (met XP) lange tijd aanstaat (een aantal uren en ik laat mijn computer vaak ook gedurende de nacht aan staan), dan werkt er iets in mijn computer niet meer waardoor ik: \r\n\r\n- Geen muziekbestanden meer kan afspelen (met bijv. Windows Media Player). Het gaat hier alleen om een geluidsprobleem. Als ik bijv. met BSPlayer een film afspeel, zie ik wel beeld, maar ik heb geen geluid.\r\n- Internet (Explorer of Firefox) niet meer kan openen. Het gaat hier alleen om een nieuwe pagina. Als er al een venster open is kan ik daarmee wel verder, maar zodra ik internet afsluit en opnieuw wil openen dan kan hij geen verbinding meer maken. Explorer geeft de melding dat de pagina niet geopend kan worden en Firefox geeft gewoon een witte pagina. \r\n\r\nDit is erg vervelend, omdat dit probleem alleen op te lossen is door de computer te rebooten, maar dit is niet altijd wenselijk. Wat zou hiervan het probleem kunnen zijn dat ik kan oplossen. Ik heb al diverse programma\'s (windows defender, spybot, ad-aware, trojan guard, avast...) geprobeerd. Maar het probleem blijft. \r\n\r\n9 vd 10 keer als ik de computer ga herstarten geeft hij de melding dat er iets niet goed is met KEM.exe, maar dit is niet elke keer het geval. Het zal er ongetwijfeld mee te maken hebben, maar het zal vast niet het hele probleem verklaren, omdat KEM alleen voor mijn logitech desktop is en de problemen heb ik juist met internet en muziekbestanden...\r\n\r\nAlvast bedankt voor de hulp! \r\nConstance Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2007 Dit is denk ik niet makkelijk.\r\n\r\nEr zijn drie problemen, met ver uit elkaar liggende uitingen (netwerk, geluid, muis of desktop-software), maar die blijkbaar wel op hetzelfde moment optreden.\r\nWat je aan het eind zei over KEM.EXE dat die er waarschijnlijk niets mee te maken heeft lijkt mij niet juist; ook netwerk en geluid liggen te ver uit elkaar om op het eerste gezicht verbanden te hebben.\r\n\r\nIk denk dus dat alle drie last hebben van hetzelfde probleem, misschien veroorzaakt door één van hen.\r\n\r\nIk zou de twee minst belangrijke uitschakelen, en dat zijn het geluid en de Logitec software.\r\nGeluid (als het on-board is) kan je in de BIOS uitschakelen.\r\nLogitec software gewoon \"niet inschakelen\", of dé-installeren (misschien uitschakelen onder \"computerbeheer - services\" ?)\r\nEn dan eens een paar dagen kijken of het Internet wél kontakt houdt.\r\n\r\nZodra het Internet zoals je vertelt, niet reageert, kun je proberen om te pingen, om te zien of je netwerkkaart dan uitgeschakeld is:\r\nopen een opdrachtprompt (ergens in menu \"start\") en type:\r\n\r\nPING 127.0.0.1\r\n\r\nen kijk of de vier verzonden pakketjes data zonder verlies aangekomen zijn.\r\nZoniet, werkt ook je netwerkkaart op dat moment niet.\r\nOp zo\'n moment is het zaak om in apparaatbeheer naar door Windows gemelde problemen te zoeken.\r\nDat laatste kan je natuurlijk ook bekijken rond de geluidskaart.\r\n\r\nVerder kan je op zo\'n moment het diagnostisch hulpprogramma van DirectX eens starten om het geluid te testen, en eens te zien wat daar gerapporteerd wordt. (zoek daarvoor even in \"Help\"). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen