Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Wat houd DDR 3 nou eigenlijk in?\r\nHeb een videokaart gezien die was DDR 3 maar heb er nu een die DDR 2 is.\r\nBetekent dat automatisch dat deze kaart niet gaat passen in mijn pc?\r\nZoja wat kan ik er dan aan doen om te zorgen DDR 3 in mijn pc past.\r\nHeb namelijk het idee dat DDR 3 een stuk sneller zal zijn of niet soms?\r\n\r\nVriednlijke groet sander
Link naar reactie
DDR3 is een type geheugen, en de opvolger van van DDR2 (Inmiddels is er DDR4, terzijde). 3 is dus sneller dan 2. Geheugen is een deel van je GPU. Zolang je GPU in je PC past maakt het niet uit welk soort DDR erin zit.\n\nDe vraag die je je moet stellen is dus: Past de GPU in mijn PC. Type DDR heeft hier geen invloed op.\n\nBeetje kromme uitleg maar ik weet het ff niet beter te brengen.
Link naar reactie
wat Quzex ook al zegt het zijn gewoon geheugen types, maar omdat dat geheugen op de kaart zelf zit kun je best een video kaart hebben met DDR3 (officieel is het volgens mij GDDR3 maar goed) en ram gehegen dat DDR of DDR2 is, dat maakt niks uit.\r\nwat belangrijker is is of je moederbord wel over de goede aansluiting voor de kaart bezit (PCI express/PCI-E versus AGP) en als die kaart een extra voeding nodig is (bij AGP volgens mij een gewone molex maar bij PCI-E een speciaale 6 pins PCI-E connector) en of je voeding wel sterk genoeg is, maar bij voedingen heb je ook nog weer eens dat een 500Watt Sweex voeding verre van even goed is als een A-merk voeding van 400Watt.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;338997]Kleine correctie, DDR3 is niet per se sneller dan DDR2, maar het kán sneller. Nadeel is wel dat je een veel hogere latency hebt, waardoor je sneller DDR3 nodig hebt dan DDR2, om uiteindelijk op dezelfde prestatie uit te komen.[/QUOTE]\r\n\r\nklopt ook, maar de CL tijden maken minder uit dan de frequentie, je kunt het eigelijk aleen op dezelfde frequentie vergelijken.
Link naar reactie
[QUOTE=Intel 3000;339022]DDR3 Voor je moederbord is nog erg duur. dus niet rendabel.\r\n\r\nAlle PCIe kaarten zullen in je PCIe moederbord passen.of je nou DDR of Gddr4 hebt.\r\n\r\nDDR2 Blijft nog zeker wel 1 jaar het \'best\' omdat het goedkoper is[/QUOTE]\r\n\r\nals je prijs per performance wilt is het idd beeter, als je geld genoeg hebt en/of max performance wilt ga je voor DDR3
Link naar reactie
[QUOTE=Intel 3000;339026]Ja maar dan heb je een groot buget\r\n\r\nBij salland hebben ze wel DDR3 alleen zie nog Geen DDR3 moederborden. Of kijk ik nu verkeerd[/QUOTE]\r\n\r\nVolgens mij had Gigabyte een bord met 4*DDR2 banken en 2* DDR3 banken zal even zoeken\r\n\r\nEDIT : deze in iedergeval : 34599 GigaByte Moederbord GA-P35C-DS3R131€, valt nog mee dus, aleen het geheugen kost heel veel meer volgens mij\r\n\r\nedit deze ASUS ook : 35473 Asus Moederbord P5KC\r\n\r\nen nog eentje van MSI : 36476 MSI Moederbord P35 Platinum Combo
Link naar reactie
[QUOTE=Intel 3000;339036]THX Ik zoek meestal in De AMD sector dus kwam ze niet echt tegen \r\n\r\n\r\nDie ASUS is erg leuk.[/QUOTE]\r\n\r\nvoor AMD idd nog niet, omdar de AM3 processors er nog niet zijn, bij amd zit de geheugen controller op de processor, daardoor duurde het ook langer voordat AMD op DDR2 zat, bij Intel zit de geheugen controller op het moederbord, daardoor kun je een Core2Duo in theorie met DDR1 (volgens mij aleen Asrock bordjes), DDR2 of DDR3 gebruiken afhankelijk van je moederbord
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb hier info over het type geheugen voor de ASUS Blitz Extreme;\r\n\r\n[B]Dual channel memory architecture\r\n4 x DIMM, max. 8GB, DDR3-1333*⁄1066⁄800, non-ECC and un-buffered memory\r\n* The chipset officially supports the memory frequency up to DDR3 1066MHz⁄DDR2 800. Due to the tuning by ASUS exclusive technology, this motherboard natively supports up to DDR3 1333⁄DDR2 1066MHz. Please refer to [url]www.asus.com[/url] or user manual for Memory QVL\r\nExpansion Slots[/B]\r\n\r\nNu ben ik in de war? Ondersteund deze nu DDR2 of DDR3 modules?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...