Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2007 Delen Geplaatst: 25 augustus 2007 Nadat ik op internet keek ging ik opzoek naar hoe je station E: weer in deze computer kon krijgen maar dat lukte dus niet en ik ging hem opnieuw opstarten en dan stond er dit\r\n[IMG]http://www.bellamyjc.org/gif/autochk/image1.jpg[/IMG]\r\nen daarna ging mijn computer opnieuw opstarten en daarna gebeurde het weer en weer.\r\ndus ik heb alles geprobeerd maar niks lukte.\r\nik hoop op een antwoord\r\nalvast bedankt:neutral: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2007 Hier staat een oplossing, maar die is NIET zo makkelijk...\n[url]http://www.pchell.com/support/autochknotfound.shtml[/url]\nHet gaat om het wijzigen van de partitie-tabel van de disk.\nIk hoop dat het Engels OK te lezen is voor je.\nErg goed lezen, en ik zou ook even verder zoeken.\n\nVoor je aan dat begint, de waardes die vermeld staan zijn voor NTFS partities, niet voor FAT. Dus je moet weten wat jij voor partities hebt.\n\nHier wat in het Nederlands:\n[url]http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?p=135700[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2007 bedankt maar er staat dat je op je bureaublad wat moet doen maar ik kan niet in windows komen en vanaf cd opstarten lukt ook niet want hij herkent geen cds Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2007 Ja, je hebt voor die eerste oplossing een \"bootable\" (opstartbare) diskette nodig. Die maak je vanuit XP, of download hem van Bootdisk.com, en dan download je dat programma PTEDIT en zet dat op die disk, en in de BIOS zet je de floppy als opstartstation, en start je met die flop erin op.\nEn dan kan je door de naam PTEDIT te typen die editor starten (een zg hexadecimale editor).\nDaarna EXACT doen wat er voorgesteld wordt op die Engelstalige pagina, want fouten in je partitietabel wil je echt niet, maar dat heb je al gemerkt. Let ook op WELKE disk er ge-edit wordt. \nJa, ik zei al, wat omslachtig.\nJe hebt hoe dan ook een tweede machine nodig om dingen te downloaden.\n\nJe hebt op één of andere manier je opstartschijf op \"hide\" gezet, en met die methode \"un-hide\" je hem weer. Waarschijnlijk met jouw op Internet gevonden methode heb je de verkeerde schijf veranderd.\n\nEr schijnen ook manieren te zijn wanneer je \"Partition Magic\" al op je machine hebt staan (een multi bootmanager geloof ik) maar die zal jij wel niet gebruiken.\n\nWat was die \"onzichtbare\" E: schijf dan ? Een CDrom station of een harde schijf partitie ? En deed hij het nog, of was hij onbruikbaar ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 ik denk wel dat het gaat lukken maar ik weet niet hoe groot ik die floppy moet hebben het enigste wat ik kon vinden is 1,44mb Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 Dat is groot genoeg, dat programma is niet zo groot.\n\nLees wel goed he ?\nVooral overtuigd zijn welke schijf je bewerkt, want dat is dus eerder al fout gegaan blijkbaar.\n\nJe kan eigenlijk iedere opstartbare diskette gebruiken van een oude Windows versie, maar ik weet niet of die info je iets zegt.\nHet gaat erom dat er een klein besturingssysteem op staat (DOS, het \"opstartbare\" deel\") waardoor die editor kan starten en in de partitietabel kan kijken en uiteindelijk kan veranderen. \n\nWil je deze vraag even beantwoorden, want ik ben benieuwd hoe het zo ver is gekomen:\n\"Wat was die \"onzichtbare geworden\" E: schijf dan ? Een CDrom station of een harde schijf partitie ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 [QUOTE=erikdenhouter;339167]Dat is groot genoeg, dat programma is niet zo groot.\r\n\r\nLees wel goed he ?\r\nVooral overtuigd zijn welke schijf je bewerkt, want dat is dus eerder al fout gegaan blijkbaar.\r\n\r\nJe kan eigenlijk iedere opstartbare diskette gebruiken van een oude Windows versie, maar ik weet niet of die info je iets zegt.\r\nHet gaat erom dat er een klein besturingssysteem op staat (DOS, het \"opstartbare\" deel\") waardoor die editor kan starten en in de partitietabel kan kijken en uiteindelijk kan veranderen. \r\n\r\nWil je deze vraag even beantwoorden, want ik ben benieuwd hoe het zo ver is gekomen:\r\n\"Wat was die \"onzichtbare geworden\" E: schijf dan ? Een CDrom station of een harde schijf partitie ?[/QUOTE]\r\n\r\nsorry voor laat antwoord \r\nik had nog geen harde schijf aangeschaft die e: schijf die was opeens verdwenen zonder toestemming ik weet ook niet waarom dat was toen ik hem opgestart had en het is een cdrom station Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 Tegenwoordig komt het steeds vaker voor dat men geen floppydrive meer heeft,wellicht een idee om standaard met Gparted,de freeware clone van Partition Magic,het probleem op te lossen?\r\n\r\n[url]http://gparted.sourceforge.net/[/url]\r\n\r\nKies voor de LiveCD,hier staat ook een screenshot van onderstaande versie.\r\n\r\nIk opteer voor de 0.3.4-5 versie,die werkt erg prettig.De nieuwere versies missen het afsluitkruisje in het Gpartedscherm rechtsboven en de laatste versie is buggy.\r\n\r\nDirecte download.\r\n[url]http://downloads.sourceforge.net/gparted/gparted-livecd-0.3.4-5.iso?modtime=1174861488&big_mirror=0[/url]\r\n\r\n\r\nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 [QUOTE=maki120;340027]ik had nog geen harde schijf aangeschaft[/QUOTE]\r\nIk weet niet wat je bedoeling hier is.\r\n\r\nIs er iets met die diskette gelukt ?\r\n\r\nDat het CDrom niet meer als E: zichtbaar is, kan meerdere oorzaken hebben, maar is nu niet de hoofdzaak.\r\nHoe dan ook, op één of andere manier heb dus waarschijnlijk je C: schijf verborgen gezet.\r\n\r\nNu zegt Wanderer dat het ook met Partition Magic kan (als de flop niet lukt ?) maar daar weet ik echt niets van, dus moet Wanderer daar even bij zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 [QUOTE=erikdenhouter;340044]Ik weet niet wat je bedoeling hier is.\r\n\r\nIs er iets met die diskette gelukt ?\r\n\r\nDat het CDrom niet meer als E: zichtbaar is, kan meerdere oorzaken hebben, maar is nu niet de hoofdzaak.\r\nHoe dan ook, op één of andere manier heb dus waarschijnlijk je C: schijf verborgen gezet.\r\n\r\nNu zegt Wanderer dat het ook met Partition Magic kan (als de flop niet lukt ?) maar daar weet ik echt niets van, dus moet Wanderer daar even bij zijn.[/QUOTE]\r\neh ik bedoelde dat ik nog geen floppy had aangeschaft had Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 (Ach, floppies die schaf je toch niet aan, die pluk je uit een boom)\r\n\r\nWe wachten nog maar even dan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 [QUOTE]Nu zegt Wanderer dat het ook met Partition Magic kan (als de flop niet lukt ?) maar daar weet ik echt niets van, dus moet Wanderer daar even bij zijn.[/QUOTE]\nNee, ik bedoel Gparted,[U]dat[/U] is een freeware versie van PM.\n \nHet is een partitiemanager,waar je ook een partitie\\schijf mee kunt \"unhidden\". Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 31 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2007 [QUOTE=Wanderer;340062]Nee, ik bedoel Gparted,[U]dat[/U] is een freeware versie van PM[/QUOTE]\r\n(ik zei toch dat ik daar NIETS van wist)\r\n[QUOTE=Wanderer;340062]waar je ook een partitie\\schijf mee kunt \"unhidden\"[/QUOTE]\r\nDat ziet er dan veelbelovend uit, zij het niet dat we maki120 maar moeten laten knutselen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 eh ik weet niet echt alles van computers maar bijna wel maar nu weer een probleem die voor de diskettes die is niet aangesloten en ik weet ook niet hoe je hem aansluit dus ik weet nog niet zeker.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 nee het lukt niet ik heb het geprobeerd maar het lukt niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 [quote=maki120;340151]eh ik weet niet echt alles van computers maar bijna wel maar nu weer een probleem die voor de diskettes die is niet aangesloten en ik weet ook niet hoe je hem aansluit dus ik weet nog niet zeker....[/quote]\nIk kan er eerlijk gezegd geen touw aan vast knopen,m\'n beste.\n \nBegin a.u.b. eerst eens hoofdletters en hier en daar een punt of komma te plaatsen.\n \nZo\'n woorden brei is nauwelijks te lezen en getuigd bepaald ook niet van enig respect,naar degenen die het lezen wil ;)\n \nWat bedoel je nu eigenlijk,heb je een floppydrive op de kop getikt en weet je niet hoe je die moet aansluiten?\n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 Vertel wat er niet lukt, misschien is het simpel op te lossen.\n\nEen diskette-station heeft een stroom-aansluiting (klein, vier draden) en een data kabel (iets kleiner als die van een oude harddisk, maar ook veel draden)\nEn, in de BIOS van je moederbord moet je na het aansluiten instellen dat je een diskette-station hebt, meestal als:\n\"Floppydrive 1,44 MB\".\nDe stroomkabel komt ergens al uit de voeding.\nDe data kabel moet je los aan de floppy-drive en moederbord prikken. \n\n\nAls dat niet lukt:\nals alternatief kan je het via GPARTED doen, een programma dat op CD gebrand moet worden, en je computer moet dan met die CDrom opstarten (booten), nadat je in de BIOS hebt ingesteld dat de CDrom het eerste station is om van op te starten.\nHeb je de mogelijkheid om een CD te branden ?\nhier\n[url]http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=173828[/url]\nkan je het ISO file downloaden, wat je dan op CDr brand, en waarmee je gaat opstarten.\n\ngparted-livecd-0.3.4-8 Notes (2007-06-27 07:35) heet dat. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 [QUOTE]De data kabel moet je los aan de floppy en moederbord prikken. [/QUOTE]\nHier zou je nog bij kunnen opmerken,dat het bij sommige floppydrives mogelijk is,om de \"flatcable\" er op 2 manieren in te steken.\n \nSoms zit er geen nokje op de cable,waardoor het ook mogelijk is om hem er verkeerd om in te steken.\n \nAls het ledje van de floppydrive constant blijft branden,zit de cable meestal verkeerd om.\n \nWat GParted betreft,gebruik de link in mijn post nr.8,versies na 0.3.4-5 kunnen bugs vertonen ;)\n \nGreetz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 [QUOTE=erikdenhouter;340164]\r\nals alternatief kan je het via GPARTED doen, een programma dat op CD gebrand moet worden, en je computer moet dan met die CDrom opstarten (booten), nadat je in de BIOS hebt ingesteld dat de CDrom het eerste station is om van op te starten.\r\nHeb je de mogelijkheid om een CD te branden ?\r\nhier\r\n[url]http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=173828[/url]\r\nkan je het ISO file downloaden, wat je dan op CDr brand, en waarmee je gaat opstarten.\r\n\r\ngparted-livecd-0.3.4-8 Notes (2007-06-27 07:35) heet dat.[/QUOTE]\r\nik kan geen cds op die computer ik dacht dat het aan het moederbord lag maar dat weet ik dus niet zeker en het gaat fout overal ik heb een diskette daarop heb ik de bestanden op geplaatst en op de computer deed het programma het maar er is dan niks veranderd en weer hetzelfde Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 Ik denk niet dat het aan je moederbord ligt.\r\n\r\nJe zegt \r\n\"ik heb een diskette daarop heb ik de bestanden op geplaatst en op de computer deed het programma het\"\r\nHoe heb je dat programma gestart ?\r\n\r\nDoet iets van Windows het nog op je computer ?\r\nHoe heb jij die schermafdruk van die foutmelding gemaakt ? Want daar heb je Windows voor nodig... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen