Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2007 Delen Geplaatst: 25 augustus 2007 Een vriend van mij heeft laats een nieuwe dvd brander gekocht ik moest de dvd brander voor hem plaatsen. De dvd brander kan dvd\'s afspelen maar zodra er iets gebrand moet worden blijft hij hangen opeens, dan gebeurt er niks meer. Mijn vraag wat kan er fout zijn(heb geen driver geinstalleerd die zat er ook niet bij).\r\n\r\nhet gaat om deze brander [url]https://www.dynabyte.nl/article.php?xi=21788&tc=cbsearch[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2007 LG is wel goed, welke schijfjes gebruik je, welke snelheid brand je ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 deze dvd\'s gebruik ik [url]http://www.bigdennis.com/product_info.php?products_id=12871&language=nl[/url] merk platinum 4,7 gb dvd+r snelheid16 X ik vind het wel gek dat de dvd brander de ene keer bij 11 % stopt en de andere keer weer iets verder gaat of nog sneller ermee stopt. tijdens het branden knippert het lampje van de dvd driver en zodra die is vastgelopen zie je ook geen lampje meer knipperen of wat dan ook. Ik brand met het programma nero en dvd shrink 3.2. ik heb de kabels opnieuw vastgemaakt aan de dvd driver maar dat hielp ook niet heb egt geen idee waar het probleem ligt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 dus volgens jou kan het probleem liggen aan de dvd\'s Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 Ik heb geen ervaring met DVD branden, maar ik weet dat je met 16x wel aan de top zit. En je harde schijf hoeft dan maar iets gefragmenteerd te zijn om fouten te genereren, zeker als je een wat ouder, langzamer systeem hebt.\r\n\r\nMaar, we weten NIETS van het gebruikte systeem, en daarom is mijn vraag:\r\nwat gebeurt er als je op véél lagere snelheid brandt ?\r\n\r\nDit zou ik proberen:\r\ncontroleer en défragmenteer de harde schijf(schijven).\r\nBrandt een DVD op 2x speed en kijk of het goed gaat.\r\nVerhoog bij iedere DVD die je brandt de snelheid, net zo lang tot het fout gaat.\r\nDe laatste \"goede\" snelheid halveer je, en dat is (voor mij althans) de veilige snelheid om op te branden, MITS je harde schijven goed gedéfragmenteerd zijn.\r\n\r\nNogmaals, we weten hier niets over de computer, en hoe lang geleden gedéfragmenteerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 2,8 ghz 512 mb ram videokaart denk 64 mb maar mijn computer is inderdaag wel redelijk traag dus zal proberen met een lagere snelheid te branden Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 [QUOTE=finalking1;339037]512 mb ram videokaart denk 64 mb maar mijn computer is inderdaag wel redelijk traag dus zal proberen met een lagere snelheid te branden[/QUOTE]\r\n\r\n2,8 gHz is genoeg, video ja, ik weet niet of die nog geheugen van die 512 inneemt... en als hij al traag is...\r\n\r\nEn het eerst maken van een ISO file, wat daarna pas gebrandt wordt, maakt ook een wereld van verschil vaak, en je vermeld niet of je dat doet.\r\n\r\n(nogmaals, dit zijn tips van iemand die nog nooit een DVD gebrandt heeft, alleen maar CDr\'s, maar het principe daar is natuurlijk hetzelfde) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 ik gebruik het programma dvd shrink 3.2 om te branden en dat maakt zelf dan eerst een backup op je hd en dan wordt het pas gebrand op de dvd. maar je kan dus beter eerst een iso bestand maken met bijvoorbeeld nero en vervolgens branden?\r\ndat zou best eens het probleem kunnen zijn want toen opeens mijn screen saver in werking kwam liep het branden gelijk vast maar dat zou natuurlijk ook gewoon toeval kunnen. heb al 4 dvd\'s willen branden maar geen van allen zijn nog gelukt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 Ha, les één, screensaver uit.\r\nLes twee, doe geen andere dingen tijdens het branden. Ik weet dat ik hiermee natuurlijk een hoop reacties uitlok die zeggen dat het wél kan, en dan zeg ik \"ja, dat klopt, maar bij jou dan, niet bij een iets langzamere machine\"\r\n\r\nOver die Shrink ? Never heard of, ik weet niet eens wat hij doet.\r\n\r\nMaar over dat ISO file: gaat het om één film, dan zal het mischien zonder ook wel lukken, maar gaat het om de backup van je systeem, en je gebruikt geen ISO file als tussenstap, met het branden van duizenden en duizenden losse bestanden, dan moet TIJDENS het branden je harddisk al die bestanden (en als het gefragmenteerd is al die tienduizenden STUKJES bestanden) bij elkaar zoeken. En dat gaat wel zo totaal fout als je systeem te langzaam is.\r\nEen ISO file doet het op zijn dooie gemak, die zoekt eerst alle bestanden /stukjes bestanden bij elkaar, en zet dat in één bestand wat als één brand-actie (één data-stroom) gebrandt kan worden.\r\nZelfs mét ISO file maakt het nog steeds uit of je schijf gefragmenteerd is.\r\nHet \"lekkerst\" vind ik het, als je een complete aparte partitie van 5GB hebt gereserveerd uitsluitend om je ISO file op te plaatsen, vlak voor branden, en nergens anders voor. Dan pas kan je er van op aan dat je de hoogste snelheid VOOR JOUW systeem zal kunnen halen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 het gaat een film ik gebruik shrink omdat ik de film dan kan afspelen op alle dvd-spelers Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 dvd shrink is voor het branden van fims dat gebruik ik normaal omdat ik anders meestal de films niet kan afspelen op andere dvd-spelers maar het probleem ermee is je kan de brandsnelheid niet aanpassen met dat programma Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 heeft het iets met de burnproof instelling te maken ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 Wat bedoel je met burnproof instellingen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 [I]Wat is burn-proof?[/I]\nBurn-proof is een techniek in de CD recorder die ervoor zorgt dat er geen CD-R\'s verprutst kunnen worden door een buffer onderrun. De CD recorder stopt namelijk op een veilige manier met branden als de buffer leeg dreigt te raken. Het is dus een soort noodrem die in werking treedt als de computer de data te langzaam aanlevert. Het stoppen en herstarten van het brandproces kost veel tijd en moet dus voorkomen worden door de computer te optimaliseren of door een lagere brandsnelheid te kiezen als de burn-proof vaak in werking treed, herkenbaar aan een LEDje op CD recorder. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 Hier lees ik voor het eerst over Shrink\n[url]http://www.extradvd.nl/html/dvdshrink.htm[/url]\nen zie gelijk dat er mogelijkheden zijn om de film aan te passen qua compressie bijvoorbeeld, en als je daar gebruik van maakt, dan kost dat veel processortijd, te veel om in één keer ook nog te branden.\nOok zie ik dat je eerst naar HDD kan schrijven (op die site gebruikt om te zien \"of het gelukt is\"), en dat is dus een betere optie. Bij DAT proces heb je natuurlijk geen invloed op de brandsnelheid, want daar wordt gewoon naar harddisk geschreven, en daar heb je geen invloed op. Is ook niet nodig, want een schrijfactie naar HDD kan gewoon onderbroken worden, en even later weer verder gaan.\nMaar het \"echte\" brand-proces daarna, van harddisk naar DVD, dat mag niet onderbroken worden, en daarom is de snelheid variabel (in Nero bv) zodat je dat kan aanpassen aan jouw systeemsnelheid. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 Maar ik gebruik dvd\'s ik weet niet of dat een verschil uitmaakt en nadat het brandproces is vastgelopen kan je de dvd gelijk ook weggooien omdat de dvd dan onbruikbaar is ofzo. maar ik probeer eerst de dvd driver weer werkent te krijgen want ik had een tip gekregen dat ik via beheren dan apparaatbeheer de installatie ongedaan moest maken van de dvd driver en dan moest restarten maar sinds dien staat er een kruis en kan ik de dvd driver niet meer aanzetten via apparaatbeheer dus ik haal nu effe de dvd driver eruit dan herstart ik en dan zet ik hem weer uit en zet hem dan weer gewoon met de dvd driver erin geen idee of het werkt maar wist niks anders te verzinnen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 Tjoekse, je hebt gelijk dat er \"buffer underrun protectie\" bestaat (Burnproof heet dat blijkbaar bij DVD ?) maar bij mijn CDr ervaringen met Nero heeft dat nog nooit goed gewerkt, en zelf al kwam de buffer net even onder de 80%, dan had ik al een mislukte CDr.\nIk neem die techniek met een korreltje zout.\nMaar, ik heb echt niet veel ervaring hier, ik weet alleen dat het voor mijn systeem niet werkte zoals beweerd. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 welk brandprogramma kan ik dan het beste gebruiken om te testen of die brander wel 100% werkt is namelijk net nieuw gekocht zelf geplaatst, of is er een software programma waarmee je dat kan testen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 OK, als jij het nu bij de driver zoekt, dan laat ik het hierbij, want nu ben je twee acties door elkaar aan het uitvoeren.\r\n\r\nIk zou eerst eens je brand-techniek onder de loop nemen.\r\n\r\nEn ja, als het brandproces ernstig mislukt, dan kan je de DVD weggooien. Daarom is het belangrijk om zo snel mogelijk op de laagste snelheid te beginnen met testen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 Testen doe je met het branden op de laagste snelheid, met een brandprogramma naar keuze.\r\nEERST je snelheid omlaag, DAN zien of er andere oorzaken zijn.\r\n16x is vaak veel te hoog gegrepen zonder ervaring. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen