Ga naar inhoud

ADSL op oude pc

Aanbevolen berichten

[FONT=Arial][SIZE=2]Ik wil graag adsl aansluiten op een oude pc van me om hem als server te gebruiken. Maar de aansluiting er op is nog van vroeger (inbelverbinding) Ik krijg me [/SIZE][/FONT][FONT=arial,sans-serif][SIZE=-1][FONT=Arial][SIZE=2]CAT5-UTP kabel er niet in. Hoe kan ik er toch voor zorgen dat ik er adsl op kan gebruiken?[/SIZE][/FONT]\n[/SIZE][/FONT]
Link naar reactie
Gewoon een goedkope van een tientje of zo, niet te veel risico nemen.\r\nNu zit er blijkbaar een MODEM in, geen netwerkkaart.\r\nDie MODEM kan er dus uit.\r\n\r\nEven opletten of de kaart die je koopt je besturingssysteem ondersteunt, want vele hebben geen drivers meer voor ouder dan XP of zo.\r\nAnders in een tweede hands zaakje vragen.
Link naar reactie
[QUOTE=dcl;338961]Kijk \'s in de kringloopwinkel. Soms voor een grijpstuiver een oud bakkie waar wel nog een bruikbaar netwerkkaartje in zit (alleen moet je dan wel aan de driver zien te komen...)[/QUOTE]\r\n\r\nidd, je hebt er al voor 5€ met lan kaart (aleen let er wel op dat het ook een ISA in plaats van PCI kaart kan zijn dus als je niet over ISA poorten beschikt (pc jonger dan ongeveer 6-7 jaar en sommige merk pc\'s) je er niks mee kunt.
Link naar reactie
[QUOTE=Toolman;339650]Zoek naar een 3com (3c905) kaartje. De drivers voor win9x staan nog op de site van 3com en soms heeft zelfs win98 de drivers al \"aan boord\".\r\nHeb er hier anders nog wel een paar van die kaarten liggen. Wil er best 1 kostenloos naar je opsturen. Desnoods met driverdiskette. Getest en wel.:)[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nDat is nog eens een goed aanbod :o
Link naar reactie
[QUOTE=jim565656;339810]ISA dat is zon mega lange zwarte poort toch ? :)[/QUOTE]\r\nBingo...\r\n\r\nLiever PCI, maar van 3com zijn goede LAN ISA kaarten, waarvan Windows altijd wel drivers aan boord heeft.\r\nMaar bij PCI weet je iets zekerder dat het Plug en Play is, terwijl bij ISA nog wel eens conflicten kan geven die je dan met tactisch slotgebruik en IRQ instellingen moet zien op te lossen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...