Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2007 Delen Geplaatst: 25 augustus 2007 Hallo iedereen.\r\n\r\nIk heb op mijn computer het programma abyss web server staan.Alles draait perfect.\r\nWe hebben meerdere computers in huis en die zijn verbonden via een router.\r\nNu wil mijn vrouw ook graag een eigen site op haar computer zetten.\r\nNu is mijn vraag of zij dan ook abyss web server kan gebruiken,of krijg je dan een conflict omdat ik zelf dat programma al gebruik.\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven,en anders een andere oplossing voor mij heeft\r\n\r\nalvast bedankt voor de moeite Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2007 Een conflict zul je niet krijgen, maar waarschijnlijk wel een probleem met port-forwarden.\r\n\r\nJe kunt het een stuk gemakkelijker doen. Tenminste... als Abyss ook virtual hosts ondersteunt net als Apache doet.\r\nIn dat geval kan je vrouw gewoon een aparte directory aanmaken op haar pc en daar haar website op zetten.\r\nVia de virtual host geef je dan aan dat voor die domeinnaam gebruik moet worden gemaakt van het ip adres van de pc van je vrouw. Feitelijk stuurt Abyss de zaak dan door. Vermits hij dat dus kan net zoals Apache.\r\n\r\nEen andere optie is om een andere poort te gebruiken, bijv. poort 81, maar normaliter gebruiken mensen die surfen geen poort 81 dus als het de bedoeling is dat de homepage ook vaker bezocht wordt, dan kan dit iets moeilijker worden of het moet zijn dat je in de DNS van de domeinnaam de mogelijkheid hebt om de poort mee te geven. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen