Anoniem2 Geplaatst: 24 augustus 2007 Delen Geplaatst: 24 augustus 2007 Computer :\n\n6000X2\nSLI n2m4 SLI\n2x 1GB PC6400 CL4.0\n250GB IDD HDD\n8600GT\n\nIk ga zelf er nog wel meer na kijken, alleen wil ik toch even weten wat jullie er van vinden\n\nToen ik er 1GB geheugen in had zitten haperde hij na 5 uur met spelletjes\n\ntoen heb ik er 2x1GB gecoold geheugen in gezet en toen is het erger geworden\n\nHet probleem :\nHaperingen bij game\'s met instellingen op low (of mid) na 10 a 15 min \n\nTemp :\nbij game\'s 55 graden (temp sensor klopt niet )\n\nWat ik al gedaan heb :\neen 80MM fan bijgeplaatst, samen met een 120MM fan moetten ze de kast cool houden en wat gespeelt met het wisselbestand. en heb alles na gelopen\n\nwat ik aan het doen ben\nVirus & spywere scan\'s \n\nWat ik nog wil gaan doen (als ik tijd heb)\nMemtest\ncast open \nNieuwe laag betere coolpasta\nNieuwe HDD\n\nwat ik verdacht vind : \nDe HDD vol belast word als hij begint te heperen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2007 Kast opengezet met Fan op de chipset Zelfde verhaal\n\nHDD Led brand vol, geen HDD knarsen\n\nUpdate : \n\nSpyware verwijderd probleem blijft\n\nNu : Memtest Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2007 Als HDD LED vol brand terwijl je HDD niet knarst is denk ik mobo kapot.\r\n\r\nAnders trekt een programma CPU weg check dat ff in taakbeheer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2007 Yep. helaas dacht ik daar ook al aan. meestal is het wel het moederbord\n\ngeheugen was trouwens prima in orde. Maar waarom gebreurd het dan alleen bij game\'s (na 10Min) \n\nbij het monteren ging het allemaal niet zo makkelijk daarbij zijn wel wat condensatoren geraakt.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2007 Van het moederbord ? Zou ook de HDD kunnen zijn of de software word dus echt testen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2007 Yep ga nu eerst maar eens mijn windows copieren\n\nYep Volgensmij heb ik het probleem opgelost.\n\nHeb nu de case open staan en er blaast een fan op de CPU & Videokaart\n\nStaat nu 8Uur aan en ik kan nog anno spelen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 Nee hij heeft een dag gewerkt maar vandaag loopt hij weer snel vast.\n\n\n\nNa de game ook in windows. (in de hapers geeft de CPU verbruik 100%) aan\n\nhoe maak je ook al weer een copie van windows. met welk bootprogrammatje Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 Xxclone ? Laat me ff weten hoe het werkt en hoe je het anders heb gedaan ik wil nl. een image maken van mn hele HDD. Kan volgens mij ook met Ghost.\r\n\r\nEdit: Volgens mij kun je met xxclone niet de system disk backuppen.\r\n\r\nEdit: ah gevonden in de CiD Ultimate Boot CD staat onder Hard Disk Tools HDClone. Drmee kan het :p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2007 Ik ben nog een beetje aan het spelen met Die Partitie tools (ben er nog niet zo in thuis )\n\nMaar heb ook een bios update gedaan (De laatste niet beta) maar dat helpt geen fluit Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2007 Ik had hetzelfde probleem met mn Asus P5 N32 Sli (uit mn hoofd) en die bleek kapot te zijn, instabiele IDE Controler was het probleem (vandaar die niet krakende schijf en wel brandende lamp)...\r\n\r\nOok gaf die sensor door dat mn processor 18 graden zou zijn onder het gamen... Wat natuurlijk totaal ongeloofwaardig is met een Pentium D processor die luchtgekoeld is... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2007 Maar kan die dan stukgaan als je er meer/beter geheugen inzet ? \n\nen mijn CPU staat ook 100% belast.....\n\nIk heb nu IDE driver\'s geïnstalleerd... Kijken of het werkt\n\nHeeft ook geen effect. alleen merk ik wel dat hij het soms wel en soms niet/minder doet... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2007 Zoals alles bij de computer kan alles elk moment stuk gaan, dat is het nadeel van technologie... En uit mijn ervaring met moederborden heb ik kunnen concluderen dat IDE Controlers erg zwak zijn, en snel kapot/instabiel zijn... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2007 maar deed youwn Computer nog iets anders dan dat. ook vast lopers\nCPU 100%\'s ofzo Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2007 als ik na dat die HDD led Ful staat loopt bij PCwizzard vast.\n\nBij detection IDE Contoller Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 Dan vrees ik dat je IDE Controler 90% defect is... Ziet er allemaal erg bekend uit... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2007 Nou ik ben erachter gekomen dat het ergens anders aan licht.\n\nIk heb richting IDE enzo gekeken. en toen die problemen begonnen had ik : \nA: Geheugen bijgezet\nB: Sata drive (dvd) naast mijn IDE hardeschijf gezet\n\nIk heb de sata driver eruit gehaalt. en tot nu toe werkt hij weer prima Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen