Ga naar inhoud

draadloos internet traag

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\n\r\nIk heb sinds een aantal weken plotseling traag draadloos internet. Hiervoor heeft hij minimaal een jaar zonder problemen gedraaid. \r\nIk gebruik een toshiba satellite M70-147 met een intel pro wireless 2200BG netwerkadapter. Ik heb een Tiscali T6 abonnement waarmee ik via bedraad LAN 5,6Mb haal. Hiervoor maak ik gebruik van een zyxel 2602HW modem.\r\nVia wifi haal ik echter op dit moment tussen de 56 en 250 kb/s binnen.\r\nIk heb al een harde reset gedaan met de router en de nieuwste firmware geinstalleerd. Ook heb ik zowel de firewall van de router als de firewall van windows uitgeschakeld.\r\nEr is geen nieuwe software geinstalleer behalve windows update.\r\nZowel met spybot als met virusscanner niets gevonden.\r\n\r\nWat ik vreemd vind is dat de snelheid van wifi-verbinding van 56mb naar 24mb schakelt terwijl hij b/g aankan.\r\n\r\nKan iemand mij hiermee helpen?\r\nIk kom er echt niet uit.
Link naar reactie
[QUOTE=dvm1972;338467]Er is geen nieuwe software geinstalleer behalve windows update.[/QUOTE]\r\n\r\nMisschien de automatische controle uitzetten?\r\n\r\nOf de locatie veranderen vanaf waar je draadloos connectie zoekt?\r\nIk ken iemand die zijn station op de 2e verdieping heeft staan, naast de verwarming (uit uiteraard ;) ) en als hij beneden zit naast de verwarming heeft hij een betere verbinding (zegt hij) door de buizen ofzo...
Link naar reactie
de router is dmv wpa beveligd, de modem uitzetten resulteert soms in een tijdelijke toename van de snelheid tot 3,8mb maar stort snel weer in.\r\nDe snelheid van de router kan wireless tot 54 mb maar schakelt al snel terug naar 24 of 21 mb.\r\nVoor mijn gevoel is de router aan het overlijden. Gisteren aan LAN had ik ook geen verbinding.
Link naar reactie
(ik heb hier niet zoveel ervaring dus ik hoop dat de anderen meedenken)\r\n\r\nDe verre kant:\r\nBezoek\r\n[url]http://www.watismijnip.nl/[/url]\r\nen daar zie je het IP adres van je router van buitenaf gezien (vanuit jouw positie als computergebruiker gezien de \"verre kant\" van de router)\r\nNoteer dat, en\r\nPING [je IP adres aan de \"buitenkant\"]\r\n\r\nIk hoop dat je ook weet dat je kan PINGen met grotere data-paketten, waardoor de tijd beter te meten is.\r\n\r\nType aan de opdrachtprompt\r\nPING /? | more\r\nom de opties te zien.\r\n\r\nStandaard is het data-pakket 4096 bites, maar dan kom je altijd op < 1mS uit, en door dat pakket bv 64 KB te maken vergroot je die reactietijd tot iets meetbaars.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...