Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Beste meneer, mevrouw\r\n\r\nsinds kort heb ik de oude computer van mijn vader aangesloten op mijn tv, dit deed ik omdat ik graag films kijk en er een aantal op mijn externe harde schijf heb staan. Deze wou ik dus lekker ontspanne op mijn tv kijken. \r\n\r\nHet is nu echter zo dat zodra ik mijn harde schijf aansluit op de oude computer er nix gebeurt. Er komt wel een groen pijltje rechts onderin maar daar staat alleen bij: Hardware ontkoppelen of uitwerpen. Ook als ik bij deze computer kijk staat daar niets weergegeven.\r\n\r\nAls ik bij configuratiescherm -> systeem -> Apparaatbeheer kijk staat er wel bij opslagapparaat -> USB-schijf.\r\n\r\nOm de een of andere rede kom ik dus niet op mijn externe harddisk :( \r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen en alvast bedankt.\r\n\r\nJoris. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Welk besturingssysteem?\r\nBij win98 zul je een driver voor die schijf moeten installeren.\r\nOnder XP kan het zijn dat je even onder schijfbeheer moet kijken of XP wel \"begrijpt\" dat het een harde schijf is. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Op de computer zit windows ME. Ik heb ook al gekeken op de site van Toshiba naar een driver (daar is mijn externe van) maar daar kon ik niets vinden.\r\n\r\ngroeten joris Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2007 ME telt voor de meeste dingen als W98 en kan de drivers daarvan meestal gebruiken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 Wat ikzelf in loop der tijd voor problemen tegenkwam:\r\n\r\nSOmmige externe USB harde schijven hebben bij bepaalde computers een extra voeding nodig, want dan levert de USB aansluting waar je de schijf op aansluit te weinig spanning/stroom. Dan zie je soms inderdaad wel onderin dat groene pijltje dat hij er is, maar in windows is hij vervolgens niet te vinden. Die extra voeding is per externe schijf anders: de een heeft een extra USB kabletje, de ander een echt snoertje voor het lichtnet. \r\n\r\nOndersteunt jouw ext. schijf wel USB1 (lijkt mij wel)? Wellicht dat dat ermee te maken heeft.\r\n\r\nis jouw externe schijf FAT ingedeeld of FAT32 of NTFS? Ik kan me voorstellen dat ME niet NTFS ondersteunt.\r\n\r\nVerder kun je met het gratis programma SwissKnife bekijken wat voor USB schijven aangesloten zijn:\r\n[url]http://www.compuapps.com/download/Swissknife/swissknife.htm[/url]\r\nDe nieuwe versie ondersteunt vanaf WIndows 95 OSR2 t/m Vista\r\nDit programma (of een alternatief) is soms nodig om schijven zichtbaar te maken, echter dit is dan vaak voor niet geformateerde schijven ofzo.\r\n\r\nSucces met je probleem! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 1 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2007 Windows ME gaat sowieso niet zo lekker met externe HDDs, USB sticks en alles. Is er niet een mogelijkheid om XP te installeren ? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen