Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 hallo allemaal,\r\n\r\nik heb net een pentium 2 windows XP op geinstaleerd\r\ntoen ik hem voor de eerste keer opstarte wou ik hem op 1024x768 maar dat kon niet.\r\nmaar op beeldschermeigenschappen staat wel het streepje van 1024x768.\r\nik kan het balkje er niet naar toe zetten\r\n\r\nwie kan mij helpen\r\n\r\nalvast bedankt, \r\n\r\nPieter de Groot Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Kan zijn dat je monitor en/of videokaart dat niet trekt, kan zijn dat hij dat wel kan, maar dan op een lagere refreshrate of een lagere kleurdiepte. Ik heb al eens een monitor gehad die wel 1024x768 aankon, maar niet op hoger dan 60 Hz en niet met 32-bits kleuren, alleen 16-bits.\nEn Windows XP op een Pentium 2? Doe mij een bak koffie, die kun je volgens mij net zetten op de tijd dat \'ie opstart. ;-) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 dankjewel voor het reageren\r\nmaar het probleem is nog niet opgelost\r\nik heb de vernieuwingsvrequenti op 60 hertz gezet maar toen kon ik hem nog steeds niet goed zetten en ik kan de kleurkwaliteit niet hoger of lager zetten dan 16 bitz.\r\n\r\npieter de groot Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Ligt mogelijk aan een ontbrekende driver voor je monitor. Als je die niet hebt, stel dan eens een standard svga monitor in,met de juiste resolutie. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Denk eerder richting verkeerde driver voor videokaart. Even met Everest of zo opsnorren welke videokaart je hebt en de drivers voor XP daarvan op internet zoeken.\r\nVerder kun je in apparaatbeheer de monitor nog instellen als Plug \'n play monitor. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Dat mag je best denken, maar de genoemde verschijnselen zijn typisch voor een ontbrekende monitor driver. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 [QUOTE=pieter de groot;338306]ik kan de kleurkwaliteit niet hoger of lager zetten dan 16 bitz.\r\npieter de groot[/QUOTE]\r\n\r\nDus dat is een probleem met de monitor driver?\r\nRaar, ik heb dit probleem altijd opgelost door de driver van de vgakaart bij te werken.\r\nZal dan wel in alle 750 gevallen puur toeval zijn geweest.... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Dan heb je het indirect opgelost. Het installeren van een videokaart driver, kan een betere herkenning van de monitor als resultaat hebben. Met als gevolg, dat windows dan wel een driver voor de monitor kiest. Maar soms lukt het gewoon niet, en zul je zelf de monitor driver moeten opzoeken en installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Natuurlijk!!! :rolleyes: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen