Ga naar inhoud

Titel aangepast: Computer schiet te pas en te onpas uit

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi, de laatste weken gebeurd het regelmatig, soms 2 keer per dag en dan weer hele dagen niet, dat de computer spontaan uitschiet. Het gebeurd zelfs weleens als er niemand met de computer bezig is en het is ook niet zo dat we altijd op dezelfde site zitten of met hetzelfde spel bezig zijn. Het gebeurd dus echt zoals ik al zei te pas en te onpas. Het is ook niet zo dat de processor erg zwaar belast wordt. Iemand enig idee?
Link naar reactie
Dat de computer plots uitgaat, komt meestal door een processor of geheugen probleem, meestal het voltage. Als je de standaard voltage van beide iets verhoogd, zou het stabiel moeten zijn, als je niets van deze opties afweet kun je er beter vanaf blijven.\n\nVoltage verhogen doe je in de bios, eerst moet je wel het standaard voltage weten, dan kun je het verhogen met 0.05v voor beide.
Link naar reactie
[QUOTE=Rain90;338143]Als het systeem uitschiet geeft hij vaak na het opstarten een melding dat er een fout is geweest en dat je dit anoniem naar windows kan sturen.. Hieruit haal je ook wat het probleem zou kunnen zijn. Het kan aan de koeling liggen of aan de videokaart die te warm wordt enz...[/QUOTE]\r\n Nee dat is juist het rare, komt helemaal niks in beeld. Alles start gewoon weer op maar zou het bij warm lopen niet zo zijn dat na direct opstarten alles weer zo warm zou worden? Nu kan het zomaar gebeuren dat er weer dagen overheen gaat voor het weer gebeurd.
Link naar reactie
[QUOTE=Gradje;338170]De reden van de computer uitval is altijd te zien bij:\nConfiguratiescherm - Presentaties en onderhoud - Systeembeheer - Logboeken - Systeem\nMisschien dat je daarmee verder komt.[/QUOTE]\nKlopt.\nKrijg je ook als je de opdrachtprompt start, en\nEVENTVWR.MSC\ntypt en ENTER drukt.\nVele wegen naar Rome, maar onthou ze maar eens...
Link naar reactie
Grote klasse mensen, bedankt voor jullie reacties. Bij events komt geen duidelijke melding behalve iets met gebeurtenis 7000 bij de service control manager ( dus wat er ook komt met normaal afsluiten). Stof is het ook niet omdat alles doorgeblazen is.\nVoeding ga ik steeds meer aan denken. Melding aan Windows maken kan niet omdat er geen melding komt na het opstarten.\nKrijg verder met rechterklik deze computer niet de mogelijkheid die Eric biedt.\nWijzigingen in de bios vindt ik wat link.\nEn Rein, sorry, je hebt gelijk de titel was wat universeel.
Link naar reactie
Handig en verstandig is,als je eens begint met te omschrijven van je configuratie.\r\nWelk OS systeem ?\r\nWelke voeding : merk......?hoeveel Wattage .....?hoeveel Ampere welke op de 12Volt lijn staat.\r\nDraaien alle Fan\'s in je kast + je videokaart.\r\nKijk eens op het moederbord,zijn de condensators niet opgezwollen of lekken ze ?
Link naar reactie
[QUOTE=maanmist;338273]..... Stof is het ook niet omdat alles doorgeblazen is.\r\nVoeding ga ik steeds meer aan denken. ........[/QUOTE]\r\nHoe bedoel je \"doorgeblazen\"; ben je ook op het koelribbenblok geweest [b]onder de ventilator[/b] van de CPU, dus met die ventilator eraf (bij klassieke computers erg makkelijk maar van nieuwere typen weet ik dat niet) ... ?\r\n\r\nVoedings-kastje moet ook meestal wel 1-2 keer per jaar opengemaakt en schoongezogen worden.
Link naar reactie
Mensen, ook jullie allemaal bedankt voor de reacties. Ik denk toch steeds meer aan een kapotte voeding ( al blijft het raar dat er soms dagen overheen gaan). Maar mocht iemand er iets aan hebben, ik heb [B][URL=\"http://download.yousendit.com/513650441FE973F5\"]hier[/URL][/B] via Everest een rapportje gemaakt van wat er zoal in de comp zit.\r\nNogmaals allemaal bedankt, Marcel.
Link naar reactie
[QUOTE=maanmist;338458]Mensen, ook jullie allemaal bedankt voor de reacties. Ik denk toch steeds meer aan een kapotte voeding ( al blijft het raar dat er soms dagen overheen gaan). Maar mocht iemand er iets aan hebben, ik heb [B][URL=\"http://download.yousendit.com/513650441FE973F5\"]hier[/URL][/B] via Everest een rapportje gemaakt van wat er zoal in de comp zit.\r\nNogmaals allemaal bedankt, Marcel.[/QUOTE]\r\nVéél te warm; die temperaturen bereik ik niet eens bij \"zwaar werk\" tijdens een hittegolf. \r\n\r\nSchijven altijd met minstens 2 boutjes aan blik verankeren en een extra ventilator (geplakt) ophangen in de nis naast het compartimentblik aan het \"dakje\" gevormd door de bodem van het CD-compartiment.\r\n\r\nKomen schijven eenmaal zo warm dan kun je daar snel defecten in verwachten, met name in het \"smart\" gedeelte en dan meteen rijp voor de schrootbak. Download een test-tooltje van de site van het merk van je schijf. \r\n\r\nMoederbord 56 °C (133 °F) \r\n Aux 46 °C (115 °F) \r\n Maxtor 6Y080L0 57 °C (135 °F) \r\n=====\r\n\r\n\r\nHier in bijlage mijn tempjes (Temp-1 is CPU, Temp2=moederbord (ventilator CPU op zijn kop gelegd, ja, dus mobo koeler dan CPU; Temp 3 = een onzin-meting die fladdert tussen Kelvin en Soldeerbout)):
Link naar reactie
Maanmist,\r\nIn deze ,heb je geen respect voor reintje haar vraag/opmerking.\r\nook mijn vraag heb je genegeert,respect ?\r\nJe gaat er gewoon overheen als of er niks aan de hand is,\r\nDit neem ik je zeer kwalijk,want een antwoord geven kost niks?of toch ?\r\nSoms vraag ik me af,moet het dan zo verder ?hier op mdit Forum ?\r\nNee, blijven aan de oren trekken tot dat ze mee marcheren in de goede richting.
Link naar reactie
[QUOTE=maanmist;338561]Ok, tijd voor een nieuwe of extra koeler dus?[/QUOTE]\r\nVakkundig reinigen op de plaatsen waar stof zich verborgen opspaart, zoals op de koelribben van de CPU, vlak onder de ventilator. Veel ventilators kun je daar met 4 boutjes losnemen maar andere zijn anders van constructie; bij twijfel NIET opereren maar naar de vakman èn die op zijn vingers kijken om het zelf voortaan te kunnen. Ook het inwendige van de voeding kan flink volgezogen raken (en dan uitbranden).\r\n\r\nEen computer die meerdere uren per dag aan staat zal ongeveer 2x per jaar zo gereinigd moeten worden.\r\n\r\nSchijven altijd met minstens 2 boutjes aan blik verankeren en naast het schijvencompartiment in de nis onder de CD-bodem een extra ventilator ophangen (ik doe dat met dubbel schuimkleefband tegen het \"dakje\" aan).
Link naar reactie
[QUOTE=cuizenier;338755]Maanmist,\r\nIn deze ,heb je geen respect voor reintje haar vraag/opmerking.\r\nook mijn vraag heb je genegeert,respect ?\r\nJe gaat er gewoon overheen als of er niks aan de hand is,\r\nDit neem ik je zeer kwalijk,want een antwoord geven kost niks?of toch ?\r\nSoms vraag ik me af,moet het dan zo verder ?hier op mdit Forum ?\r\nNee, blijven aan de oren trekken tot dat ze mee marcheren in de goede richting.[/QUOTE]\r\n\r\nBeste Cuizenier, natuurlijk heb ik op jouw antwoord gereageerd, zoals ik altijd doe, maar ik denk dat jij er overheen gelezen hebt, net zoals ik de titel heb aangepast naar aanleiding van het bericht van Rein. Ik heb naar aanleiding van jouw bericht een log gemaakt via Everest zoals je een paar berichten onder jouw bericht kan lezen. Maar mocht het niet helemaal duidelijk zijn geweest biedt ik daar mijn verontschuldigingen voor aan en ik hoop niet dat mijn eventuele onduidelijkheid een aanleiding is om te stoppen met reageren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...