Ga naar inhoud

shares en 2 routers...

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,\r\nik heb een probleem met mijn netwerk shares.\r\n\r\nIk heb momenteel de volgende netwerk aparatuur :\r\n1 sitecom modem/wireless router WL 108\r\nen 2 buffalo WHR-HP-G54 wireless routers\r\n\r\nNu kwam het wifi signaal van de sitecom niet vergenoeg om bij het kantoor tekomen dus dacht ik aan de volgende optie\r\n2 Buffalo Wifi routers waar van de een in Acces point mode (buff1) (die is met de WAN poort op de sitecom aangeslooten) en een zelfde Wifi router van buffalo in Client Bridge mode (buff2). Deze heb ik nu in test van een locale PC boer en het werkt opzich erg goed voor internet.\r\nMaar nu kan ik geen bestanden deelen tussen de kantoor PC (PC5) en de PC\'s die op de router en switch zitten (PC1, PC2, PC3, PC4).\r\n\r\nZe hebben allemaal een unieke PC naam (PC1 tot PC5)\r\nZe zitten in de zelfde netwerk groep\r\nALEEN heeft de PC op de Buffalo aparatuur een 192.1681.xx IP en de andere PC\'s een 192.168.0.xx IP, kant het daar van koomen?\r\n\r\n[url]http://files.lahautelande.fr//upload/naamloos.JPG[/url]
Link naar reactie
Waarom heb je voor pc 5 een client bridge je kan toch beter een draadloze stick op de pc steken.\r\nHier hebben we ook een bridge maar dat is pas handig wanneer er meedere pc\'s worden aan verbonden.\r\n\r\nMaar denk wel dat ik weet waarom het niet werkt.\r\nJij hebt ws een gewone straight utp kabel ertussen, als het is gelijk nu op het schema staat heb je crossover nodig.\r\n\r\nEn over dat ip ze moeten inderdaad allemaal hetzelde zitten dus allemaal bv 192.168.1.xxx
Link naar reactie
[QUOTE=Vista-Lover;338167]Waarom heb je voor pc 5 een client bridge je kan toch beter een draadloze stick op de pc steken.\r\nHier hebben we ook een bridge maar dat is pas handig wanneer er meedere pc\'s worden aan verbonden.\r\n\r\nMaar denk wel dat ik weet waarom het niet werkt.\r\nJij hebt ws een gewone straight utp kabel ertussen, als het is gelijk nu op het schema staat heb je crossover nodig.\r\n\r\nEn over dat ip ze moeten inderdaad allemaal hetzelde zitten dus allemaal bv 192.168.1.xxx[/QUOTE]\r\n\r\nusb stick kan niet want dan ontvang ik niks, de sitecom router geeft een te zwak signaal af, dus dacht ik dat een bridge een goede optie was, not dus, in mijn router kan ik de IP adressen niet veranderen (niet behalve de laatste cijfers achter de laatste . dus dat is geen optie, met die andere 2 routers staat het gelockt op 192.168.1.xx :@\r\n\r\nheb btw wel een crosscable gebruikt en Straigt ook geprobeerd maar het probleem blijft het zelfde\r\n\r\nword dan mischin toch maar utp kabeltje trekken (+- 60 m dus dat kan wel maar goed...)
Link naar reactie
[quote]ALEEN heeft de PC op de Buffalo aparatuur een 192.1681.xx IP en de andere PC\'s een 192.168.0.xx IP, kant het daar van koomen?[/quote]\r\nJe slaat de nagel op zijn kop, als de ene in 192.168.0.x zit en de ander in 192.168.1.x dan zitten ze in verschillende netwerken en zien elkaar dus niet.\r\nJe kunt 2 dingen proberen. De gemakkelijkste is om het subnetmasker om te kiepen.\r\n\r\nNormaliter gebruik je subnetmasker 255.255.255.0 voor een 192.168.x.x. range. Als het goed is kun je dat in de routers wijzigen, je kunt dan gewoon dhcp blijven gebruiken.\r\nMaak er eens 255.255.0.0 van, als het goed is moet het dan wel werken.\r\n\r\nZoniet, moet je een bridge gaan bouwen tussen de routers, of de gemakkelijkere methode, een van de routers als switch gaan gebruiken en dus niet via de WAN poort werken. De tweede router dus.
Link naar reactie
Ik ken wel netwerkadapters die via het stroomnet gaan maar wist niet dat die dingen verder ook draadloos konden da\'s interessant.\r\n\r\nRicht... Waarom laat je niet gewoon de boel de boel en gebruikt die twee Buffalo\'s in switchmode? Oftewel je steekt de kabel niet in de WAN poort maar in een LAN poort van die dingen.\r\nDan op beide apparaten DHCP uitschakelen.\r\n\r\nIk ben trouwens net de handleiding aan het lezen en zie dat je ze ook in Accespoint mode kunt gebruiken, dan heb je die hele interne range niet meer nodig want die krijgt hij dan van het eerste modem.\r\nVolgens de [url=http://static.tigerdirect.com/pdf/buffalo-WHR-HP-G54-manual.pdf][color=red]handleiding[/color][/url] moet je dan ook achterop een schakelaartje van Auto naar BRI zetten.\r\n\r\nIk vindt het trouwens vreemd dat je de ip range niet zou kunnen wijzigen, want feitelijk zou dat ook moeten kunnen. Normaliter doe je dat door het LAN IP te wijzigen dan wijzigt DHCP mee, alleen niet als de WAN poort toevallig ook het zelfde ip heeft als wat je op de LAN wilt instellen, dan moet je eerst van de WAN iets anders maken, een andere range dus.\r\nAls ik in de handleiding kijk zie ik ook dat je gewoon het WAN en LAN ip kunt wijzigen indien nodig.\r\n\r\nEenvoudige oplossing zou normaliter zijn: steek die kabel van de Sitecom eens op de LAN poort van de Buffalo in. Zet de dhcp op de Buffalo\'s uit. Dus geen WAN poorten gebruike op die Buffalo\'s.\r\nAls het goed is moet alles nu via dhcp een ip krijgen van de Sitecom.
Link naar reactie
[FONT=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif][COLOR=Black][SIZE=2][FONT=Verdana,Arial,sans-serif][B]Okay, hier dan de email aanbieding die ik kreeg via c*nr*d.nl (geen reklame: [I][SIZE=4][COLOR=Red]alleen ter informatie[/COLOR][/SIZE][/I]: lan via stopcontact en wifi gecombineerd......\n\n\n\n5. Devolo Dlan wireless starterkit[/B][/FONT][/SIZE][/COLOR][/FONT]\n [URL=\"http://info.conrad-electronic.nl/redirect.php?rid=bf424cb7b0\"][IMG]http://www.conrad-electronic.nl/nieuwsbrief/images/974772b.jpg[/IMG][/URL][LIST]\n[*][FONT=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif][COLOR=black][SIZE=2][/SIZE][/COLOR][/FONT][FONT=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif][COLOR=black][SIZE=2][FONT=Verdana,Arial,sans-serif]\n[*]Overal in huis netwerken\n[*]Voor elk stopcontact\n[*]Simpel en eenvoudig[/FONT][/SIZE][/COLOR][/FONT][/LIST][FONT=Verdana,Arial,Helvetica,sans-serif][SIZE=2][COLOR=#ffffff][COLOR=#ffffff][FONT=Verdana,Arial,sans-serif][COLOR=black]Deze dLAN Wireless besparingsset combineert de voordelen van dLAN en Wireless LAN. Elk stopcontact wordt een Wireless LAN-aansluiting. Vandaag kunt u op de tweede verdieping draadloos over internet surfen en morgen in de tuin gaan zitten en het zelfde doen. Eenvoudig de adapter uit het stopcontact trekken en opnieuw in een ander steken. Er hoeft niets opnieuw te worden geconfigureerd. Alle veiligheidsinstellingen blijven behouden.\n\n[B]Uitvoering:[/B] Accespoint mode \nClient mode \nWEP, WPA, WPA 2 Wireless-codering \nDESpro dLAN-codering\n\n[B]Technische specificaties:[/B] Overdrachtssnelheid 11/54 Mbit/s \nAansluiting: 1x LAN (RJ45) \n1x Wireless LAN\n\n[B]Omvang levering:[/B] 1x dLAN Highspeed-adapter \n1x dLAN Wireless-adapter \n1 netwerkkabel \nSoftware-CD\n\n[B]Systeemvereisten:[/B] Windows XP/Windows Vista \nMac OS, Linux[/COLOR] \n\n[COLOR=#ff0000][/COLOR]\n[/FONT][/COLOR][/COLOR][/SIZE][/FONT]
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;338890]Zoals ik al schreef, interessant interdaad.:)\r\nEn goed om te weten want uit ervaring is al gebleken dat die stroomsetjes best goed werken. Als je dat met deze toestelletjes ook nog kunt combineren met wireless dan krijg je toch echt leuke mogelijkheden, vooral als het bereik van bijv. je draadloze router niet groot genoeg is.[/QUOTE]\r\n\r\nidd zeer interessant, ik wist niet dat dit bestond maar dit geeft wel leuke opties.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...