Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Ik ben een invulformulier met CGI aan het maken maar heb hierover verschillende vragen:\r\n\r\n1) Hoe kan ik in een invulformulier een veld verplicht maken? (dus verplicht in te vullen)\r\n2) Hoe kan ik in een CGI script radio buttons programmeren? (dus geslacht: man of vrouw)\r\n3) Hoe kan ik instellen dat een e-mail adres in het juiste formaat moet ingevuld worden (dus met @ teken)\r\n4) Hoe kan ik instellen dat er verplicht een vakje moet aangevinkt worden (dus aanvinken om akkoord te gaan met algemene voorwaarden)\r\n5) weet er iemand een goede website waar eenvoudig wordt uitgelegd hoe reguliere extensies werken?\r\n\r\nIk weet het een hoop vragen maar het zou mij een heel stuk verder helpen!!\r\nAlvast bedankt voor al jullie hulp en tijd! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Hieronder is de html code van mijn script. Ik heb al gevonden hoe ik een veld verplicht moet maken, nl met de tag \"required\" maar ik weet niet of dit werkt.\r\nWant namelijk als ik het formulier wil uittesten en op de knop verzenden klik, krijg ik een blanco pagina met een 0 erop ipv de fout of verzonden pagina.\r\nIemand raad en een antwoord op mijn vraagskes?\r\n\r\nThanks\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nInschrijvingsformulier\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nU heeft uw reis uit het aanbod kunnen kiezen. Om uw reis te reserveren verzoeken wij u het onderstaande inschrijvingsformulier in te vullen.\r\nGelieve er op te letten dat alle gegevens correct ingevuld worden. \r\nAlleen voor singles.be kan achteraf niet aansprakelijk gesteld worden voor foutief doorgegeefde gegevens.\r\nAlgemene gegevens: \r\n\r\n\r\nNaam:*\r\n\r\n\r\n\r\nVoornaam:*\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nStraat:*\r\n\r\n\r\n\r\nHuisnummer:*\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n \r\nBus:\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nPostcode:*\r\n\r\n\r\n\r\nWoonplaats:*\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nTelefoonnummer:*\r\n\r\n\r\n\r\nGSM:*\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nE-mailadres:*\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n \r\n\r\n\r\nGeslacht:*\r\n\r\nman:\r\n\r\nvrouw:\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n \r\n\r\n\r\nGeboortedatum:*\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n \r\n Quote Link naar reactie Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Vervolg\r\n\r\n\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n\r\n\r\nInschrijving voor de volgende reis: \r\n\r\n\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n\r\n\r\nWens in te schrijven voor:*\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n \r\n\r\n\r\nReisdata:*\r\nvan \r\n\r\ntot \r\n\r\n\r\n \r\n \r\n\r\n\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n\r\n\r\nAantal volwassenen: \r\n\r\n\r\n1\r\n2\r\n3\r\n\r\n\r\nAantal kinderen: \r\n\r\n\r\n0\r\n1\r\n2\r\n3\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nWens de kamer te delen: \r\n\r\nJa\r\nNeen\r\n \r\n \r\n \r\n\r\n\r\n\r\n \r\n \r\n \r\n\r\n\r\nGelieve hieronder de deelnemers te vermelden a.u.b \r\n\r\n\r\n \r\n\r\n\r\nAanhef:\r\nVoornaam:\r\n \r\nAchternaam:\r\n \r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\nMevr.\r\nDhr.\r\nJuff.\r\nChild\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\nMevr.\r\nDhr.\r\nJuff.\r\nChild\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\nMevr.\r\nDhr.\r\nJuff.\r\nChild\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\nMevr.\r\nDhr.\r\nJuff.\r\nChild\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nOpmerkingen of speciale reiswensen:\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n\r\nVelden met * zijn verplicht in te vullen\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Vervolg\r\n\r\n\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n\r\n\r\nInschrijving voor de volgende reis: \r\n\r\n\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n\r\n\r\nWens in te schrijven voor:*\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n \r\n\r\n\r\nReisdata:*\r\nvan \r\n\r\ntot \r\n\r\n\r\n \r\n \r\n\r\n\r\n \r\n \r\n \r\n \r\n\r\n\r\nAantal volwassenen: \r\n\r\n\r\n1\r\n2\r\n3\r\n\r\n\r\nAantal kinderen: \r\n\r\n\r\n0\r\n1\r\n2\r\n3\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nWens de kamer te delen: \r\n\r\nJa\r\nNeen\r\n \r\n \r\n \r\n\r\n\r\n\r\n \r\n \r\n \r\n\r\n\r\nGelieve hieronder de deelnemers te vermelden a.u.b \r\n\r\n\r\n \r\n\r\n\r\nAanhef:\r\nVoornaam:\r\n \r\nAchternaam:\r\n \r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\nMevr.\r\nDhr.\r\nJuff.\r\nChild\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\nMevr.\r\nDhr.\r\nJuff.\r\nChild\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\nMevr.\r\nDhr.\r\nJuff.\r\nChild\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\nMevr.\r\nDhr.\r\nJuff.\r\nChild\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nOpmerkingen of speciale reiswensen:\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n \r\n\r\n\r\nVelden met * zijn verplicht in te vullen\r\n\r\n
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Ik ken CGI niet? Maar blijkbaar heeft het iets met HTML te maken... Heb je er iets aan als ik zeg hoe je dit met PHP kan doen?\n\nVraag 1) en 4) zijn overigens praktisch hetzelfde Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 [QUOTE=Quzex;338178]Ik ken CGI niet? Maar blijkbaar heeft het iets met HTML te maken... Heb je er iets aan als ik zeg hoe je dit met PHP kan doen?\r\n\r\nVraag 1) en 4) zijn overigens praktisch hetzelfde[/QUOTE]\r\n\r\nProbleem is dat de provider geen php ondersteund dus daar kan ik niet mee verder Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Zonder PHP kan je sowieso vrij weinig met de gegevens... Wat gaat er gebeuren als je op \'Verzenden\' klikt?\r\nAnyway...:\r\n[quote]1) Hoe kan ik in een invulformulier een veld verplicht maken? (dus verplicht in te vullen)\r\n4) Hoe kan ik instellen dat er verplicht een vakje moet aangevinkt worden (dus aanvinken om akkoord te gaan met algemene voorwaarden)[/quote]\r\nzo ver ik weet kan je dit niet met HTML alleen doen. Wel in combinatie met Java of PHP:\r\n[php]//Alles ingevuld\r\nif (!$_POST[\'username\'] | !$_POST[\'pass\'] | !$_POST[\'pass2\'] | !$_POST[\'email\'] | !$_POST[\'email2\'] ) \r\n{\r\ndie(\'foutmelding\');\r\n}[/php]\r\n[quote]2) Hoe kan ik in een CGI script radio buttons programmeren? (dus geslacht: man of vrouw)[/quote][html]Man\r\nVrouw[/html]\r\n[quote]3) Hoe kan ik instellen dat een e-mail adres in het juiste formaat moet ingevuld worden (dus met @ teken)[/quote]Ook dit kan volgens mij alleen met PHP...\r\n[php]//email ongeldig (qua syntax)\r\n$email = $_POST[\'email\'];\r\nif( !eregi(\'[A-Za-z0-9_-]+([\\.]{1}[A-Za-z0-9_-]+)*@[A-Za-z0-9-]+([\\.]{1}[A-Za-z0-9-]+)+\',$email) )\r\n{\r\ndie(\'foutmelding\');\r\n}[/php] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Ik weet zelf niet wat CGI is. Het enige wat ik weet is dat mijn provider enkel CGI ondersteund en geen PHP.\r\nOp internet heb ik volgende info gevonden maar snap er niets van:\r\n\r\n[URL=\"http://www.jmarshall.com/easy/cgi/dutch/\"]http://www.jmarshall.com/easy/cgi/dutch/[/URL]\r\n\r\nMan\r\nVrouw\r\n\r\nHoe kan ik dan het resultaat van die radiobutton in mijn sjabloon instellen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Mijn kennis reikt niet heel ver, maar volgens mij kan dit alleen maar met PHP. Geloof me: zonder PHP kan je zo goed als niets met dit mooie form. Zoek ff een provider die PHP ondersteunt! Mag ik [url=www.mijndomein.nl]\'MijnDomein\'[/url] aanraden? Ik ben er erg tevreden over. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Niemand die kan verder helpen? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen
× Geplakt als verrijkte tekst. Herstel opmaak
Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.
× Je link werd automatisch ingevoegd. Tonen als normale link
× Je vorige inhoud werd hersteld. Leeg de tekstverwerker
× Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in