Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 hey\r\n\r\nik wil graag een propere pc en ben dan maar begonnen aan het herinstalleren van windows xp.\r\n\r\nals ik de 3 mogelijkhede krijg van :\r\n- windows installeren\r\n- windows reparen \r\n- ...\r\n\r\ndan kies ik de eerste en ik druk op \" enter \"\r\n\r\nmaar daarna krijg ik de foutmelding:\r\n\r\nSetup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden. \r\n\r\nZorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door de fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.\r\nSetup kan niet doorgaan. \r\n\r\nDruk op F3 om Setup af te sluiten.\r\n\r\n\r\nik heb al veel proberen op te zoeken op google en daar zeggen ze dat je dan een sata hd hebt\r\nmaar dat weet ik niet en ik weet ook niet hoe ik dat kan nakijken Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Windows xp kan niet zomaar worden geïnstalleerd op een sata harddisk. Het heeft een driver nodig voor de sata controller op het moederbord. Deze moet je op een floppy zetten, en er tijdens de setup in drukken. Mogelijk is een dergeijke floppy bij je moederbord geleverd. Anders bij de fabrikant ervan op zoek. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Klopt, vooral voor Windows XP zónder SP2 erop. Windows XP CD\'s mét SP2 pakken het gros van de SATA schijven wél zonder extra hulp. Maar in ieder geval moet er een CD-tje met drivers bij je moederbord gezeten hebben, en daar hoort dan die driver op te staan, met instructies over hoe je die op een floppy kunt zetten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen