Is er iemand bekend of er een nieuw virus gelanceerd is wat zich verspreid via .pdf bestanden?\r\n\r\nIk heb er laatst ontvangen en eentje geopend, maar zag verder niets gebeuren, de virusscanner (anti-vir) zag ook niets. Bij het nakijken zou het kunnen zijn dat ik een pdf bestand had kunnen ontvangen met ongeveer de naam waarin het stond, maar niet van die verzender want die was me niet bekend.\r\n\r\nDe laatste twee dagen zijn er echter opeens van onbekenden nog een drietal .pdf bestanden aangekomen, eentje over dividend (dus niet op mij van toepassing), en nog twee anderen.\r\n\r\nEen verspreiding van nietszeggende .pdf documenten door vreemde pc\'s gebeurt niet zomaar waardoor ik dus het vermoeden heb dat er een nieuw virus bestaat, wat zich via .pdf documenten verspreid.\r\n\r\nAdvies: Let op van wie je een .pdf bestand krijgt en open het NIET als je niet 100% zeker weet dat het in orde is.\r\n\r\nVerder kwam er vandaag nog een mailtje binnen over toegangscodes van een datingsite. Nu heb ik daar niets mee van doen, maar uit nieuwsgierigheid toch even kijken uiteraard. Op de site (voorzien van alleen een ip adres, dus geen dns naam) bleek een melding dat er iets mis was en je alleen via een secure verbinding een verbinding kon leggen met een link naar de secure verbinding.\r\nDeze begon weliswaar met https:// maar op het einde bleek dat dus daar lokaal een .exe bestand gestart werd. Ben daar niet ingetrapt, maar het is natuurlijk superlink.\r\n\r\nAnyway, de originele vraag hier blijft of iemand dus iets over dat .pdf virus weet want Anti-Vir ziet niks.
Vraag
Anoniem2
Link naar reactie
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen