Ga naar inhoud

Realtek AC'97 en donald duck geluid?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Iemand met deze onboard kaart bekend?\r\n\r\nHeb er al eens vaker gezien en in principe spelen die niet slecht alhoewel het budgetmateriaal is.\r\nBij de buren een paar huizen verder echter is daar iets vreemds aan de hand.\r\n\r\nAls je daar een mp3 bestand afspeelt, dan lijkt het alsof je het snel afspeelt, althans de toonhoogte, terwijl de snelheid in feite goed is.\r\nDan krijg je dus bijv. een Frans Bauer die klinkt als een vrouw, het geluid gaat echt een beetje richting een donald duck geluid, enigszins alsof je een 45 toerenplaat op 78 toeren zet maar dan iets minder.\r\n\r\nBuuv dacht eerst nog koptelefoon en kocht een nieuwe, maar dat is niet de oorzaak.\r\nVoor zover ik het me herinner heb ik een aantal weken geleden al eens nieuwe AC97 drivers van Realtek er op geknald, maar ook dat mocht niet baten.\r\n\r\nKomt iemand dit Donald Duck geluid probleem bekend voor en weet een oplossing?
Link naar reactie
Ha, weet je, ik hoop zo dat de volgende site je antwoord is:\r\n\r\n[url]http://www.techsupportforum.com/hardware-support/sound-cards/102642-weird-sound-problem.html[/url]\r\n\r\nDat zou pas lachen zijn.\r\nDaar is dus iemand die heeft een soort \"onder water\" geluid met een AC97 card, en weet ook niet WTF is going on, en dat startte van de één op de andere dag.\r\n\r\nEr schijnt een \"onboard realtek solutions\" of zo iets te zijn (bij de soundcard geleverd of zo) en die heeft allerlei \"environments\" om in te schakelen, waarvan één heet: \"Under water\". En die stond aan.
Link naar reactie
Ik heb 2 van die 2 Euro speakertjes, en raar, maar mijn geluidskaart kan er écht iets mee. Moet ook wel, want soms heb je geen plaats of geld voor 2 van die 22 Euro speakertjes.\nEn hoe dacht je dat dat in een laptop werkt ?\n\nEn heb een flauw vermoeden dat Black Tiger geen \"was\" zover in zijn oren heeft dat hij dát verschil niet hoort of weet.\nSlecht geluid herken je wel.\n\n(nou maar hopen dat er een \"ambient Donald Duck\" op die soundmanager zit...)
Link naar reactie
Ik heb een erg goed gehoor maar het ligt niet aan de 2 euro luidsprekertjes of het 3 euro koptelefoontje.\r\nDie Soundmanager had ik ook al in gekeken maar die stond bij omgevingsgeluiden op \"geen\" dus helaas nee, geen onderwatergeluiden ofzo.\r\nHoewel... die wat ik zag ziet er toch nog iets anders uit dan die op de website maar dat ligt misschien aan de driverversie, zal er voor de zekerheid nog eens naar gaan kijken.\r\n\r\nEn Dutch-online: Ik schreef zelf ook al dat die kaarten in principe niet slecht spelen dus tsja ik weet het ook even niet, nog maar een keer nieuwe drivers proberen lijkt me.\r\n\r\n@Erik: Nja.. codecs... zou kunnen maar lijkt me stug, hij speelt ze op dezelfde manier af via Mediaspeler en Limewire. En ik heb mijn pc nieuw geinstalleerd en had voor Mediaspeler (wat origineel mee geinstalleerd wordt met XP... versie 9 ofzo?) ook geen codecs nodig, maar zal het toch eens proberen voor alle zekerheid.\r\n\r\nGeluidsinstellingen staan trouwens op koptelefoon, maar ook al zet je die anders komt er normaliter wel een raar geluid uit, maar niet iets wat klinkt als een versnelde opname, althans qua toonhoogte.\r\n\r\n@Anacho: Ook bedankt voor de link, als ik weer bij de buren ben deze week is dat het eerste wat ik nog eens ga doen, exacte type opzoeken en dan van die site eens de drivers downloaden.
Link naar reactie
[quote]Stond de toonaard ook op 0 ?[/quote]\r\n@Edwin: Phoe dat weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar zal er naar kijken, ik loopt dadelijk weer even om en dan neem ik deze thread er gelijk bij.\r\n\r\n@Dutch-online\r\n[quote]eigenlijk beter en liever een Realtek sound onboard, dan een [ bijvoorbeeld ] sweex geluidskaart. van 9,95 euro[/quote]\r\nIeder zijn hobby, dan heb ik toch liever een Creative van 25 euro.
Link naar reactie
Vandaag nog eens gaan kijken, bleek dat Erik het bij het goede eind had.\r\nWilde eens nieuwe drivers gaan installeren en het liefst haal ik die gewoon van de originele site dus van [url]http://www.realtek.com.tw[/url] en daar zag ik.... juist. AC \'97 audio codecs staan 18 mb.\r\nIk wist dat we die verleden keer niet gedownload hadden, dus eerst die maar eens gedownload en geinstalleerd, daarna een herstart van het systeem en hups het geluid werkte weer prima.\r\nGrappig, dat hoefde ik dus niet met de Creative.;)\r\n\r\nAllemaal (vooral Erik) hartelijk dank voor het meedenken en de antwoorden/tips!
Link naar reactie
LoL, ja dat zou inderdaad wel grappig zijn geweest.:D\r\nMaarja ik had zoals gezegd nooit gedacht dat het een codec zou zijn. Strange dat het bij mij dan wel allemaal werkte, maar dat is dan misschien automatisch al in orde gemaakt bij het installeren van de soundkaartdrivers voor de Creative. Achja, ik leer ook nog altijd bij en da\'s wel leuk.;)
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...