Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Iemand met deze onboard kaart bekend?\r\n\r\nHeb er al eens vaker gezien en in principe spelen die niet slecht alhoewel het budgetmateriaal is.\r\nBij de buren een paar huizen verder echter is daar iets vreemds aan de hand.\r\n\r\nAls je daar een mp3 bestand afspeelt, dan lijkt het alsof je het snel afspeelt, althans de toonhoogte, terwijl de snelheid in feite goed is.\r\nDan krijg je dus bijv. een Frans Bauer die klinkt als een vrouw, het geluid gaat echt een beetje richting een donald duck geluid, enigszins alsof je een 45 toerenplaat op 78 toeren zet maar dan iets minder.\r\n\r\nBuuv dacht eerst nog koptelefoon en kocht een nieuwe, maar dat is niet de oorzaak.\r\nVoor zover ik het me herinner heb ik een aantal weken geleden al eens nieuwe AC97 drivers van Realtek er op geknald, maar ook dat mocht niet baten.\r\n\r\nKomt iemand dit Donald Duck geluid probleem bekend voor en weet een oplossing? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Ik heb deze in mijn Dell uit volgens mij \'98 zitten. Heb er nooit problemen mee gehad. Al geprobeerd stof ervan te verwijderen? Dit deed wonderen met mijn oude Delletje :)\nHij draait nu overigens XP =P Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Euh... wil ik wel proberen maar het is een vrij nieuwe pc, daarnaast weet ik niet hoe ik stof moet verwijderen van een on-board geluidskaart.:D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 \'Vrij nieuwe PC\' met deze geluidskaart? :?\nVreemd! :D\n(ik bedoelde overigens gwn stof uit de kast verwijderen :) ) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Vindt je dat vreemd? Nou dan ga maar eens kijken hoeveel moederborden met onboard geluidskaart nog altijd een Soundmax of Realtek kaart hebben... je zou je nog verschrikken.:)\r\n\r\nMaar oke dat lost het probleem verder niet op. Misschien is er nog iemand met andere tips? Stof is het in elk geval niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 In ieder geval checken of de speler waarmee je afspeelt (MediaPlayer bv) up to date is, want die heeft de CODEC\'s voor het afspelen (oa voor MP3)\n\nEen CODEC probleem lijkt me in ieder geval het meest mogelijk.\nK-lite CODEC pakketten en tools:\n[url]www.k-litecodecpack.com[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Ha, weet je, ik hoop zo dat de volgende site je antwoord is:\r\n\r\n[url]http://www.techsupportforum.com/hardware-support/sound-cards/102642-weird-sound-problem.html[/url]\r\n\r\nDat zou pas lachen zijn.\r\nDaar is dus iemand die heeft een soort \"onder water\" geluid met een AC97 card, en weet ook niet WTF is going on, en dat startte van de één op de andere dag.\r\n\r\nEr schijnt een \"onboard realtek solutions\" of zo iets te zijn (bij de soundcard geleverd of zo) en die heeft allerlei \"environments\" om in te schakelen, waarvan één heet: \"Under water\". En die stond aan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Ik heb 2 van die 2 Euro speakertjes, en raar, maar mijn geluidskaart kan er écht iets mee. Moet ook wel, want soms heb je geen plaats of geld voor 2 van die 22 Euro speakertjes.\nEn hoe dacht je dat dat in een laptop werkt ?\n\nEn heb een flauw vermoeden dat Black Tiger geen \"was\" zover in zijn oren heeft dat hij dát verschil niet hoort of weet.\nSlecht geluid herken je wel.\n\n(nou maar hopen dat er een \"ambient Donald Duck\" op die soundmanager zit...) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 ik heb zelf ook zown onbord kaart en de mirofoon werkt er niet van toen heb ik er een gewone geluids kaart in gezet Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 [QUOTE=dutch-online;338067]wel even goed lezen:confused::(\r\n2 van die 2 euro[/QUOTE]\r\nSnap ik even niet. Ik wil zeggen dat je die dingen kan gebruiken, en dat daar geluid uitkomt, niet zo hard natuurlijk, maar hoeft zeker niet vervormd te zijn.\r\nWat heb ik niet goed gelezen ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus 2007 Ik heb die on-board kaart ook en had eerst ook een slecht geluid, [URL=\"http://www.realtek.com.tw/downloads/\"]Hier[/URL]\nheb ik toen alles vandaan gehaald, heb trouwens ook K-Lite erop staan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Ik heb een erg goed gehoor maar het ligt niet aan de 2 euro luidsprekertjes of het 3 euro koptelefoontje.\r\nDie Soundmanager had ik ook al in gekeken maar die stond bij omgevingsgeluiden op \"geen\" dus helaas nee, geen onderwatergeluiden ofzo.\r\nHoewel... die wat ik zag ziet er toch nog iets anders uit dan die op de website maar dat ligt misschien aan de driverversie, zal er voor de zekerheid nog eens naar gaan kijken.\r\n\r\nEn Dutch-online: Ik schreef zelf ook al dat die kaarten in principe niet slecht spelen dus tsja ik weet het ook even niet, nog maar een keer nieuwe drivers proberen lijkt me.\r\n\r\n@Erik: Nja.. codecs... zou kunnen maar lijkt me stug, hij speelt ze op dezelfde manier af via Mediaspeler en Limewire. En ik heb mijn pc nieuw geinstalleerd en had voor Mediaspeler (wat origineel mee geinstalleerd wordt met XP... versie 9 ofzo?) ook geen codecs nodig, maar zal het toch eens proberen voor alle zekerheid.\r\n\r\nGeluidsinstellingen staan trouwens op koptelefoon, maar ook al zet je die anders komt er normaliter wel een raar geluid uit, maar niet iets wat klinkt als een versnelde opname, althans qua toonhoogte.\r\n\r\n@Anacho: Ook bedankt voor de link, als ik weer bij de buren ben deze week is dat het eerste wat ik nog eens ga doen, exacte type opzoeken en dan van die site eens de drivers downloaden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Stond de toonaard ook op 0 ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 [QUOTE=dutch-online;338280]wel goed gelezen, maar dit ???...of geld voor 2 van die 22 Euro speakertjes.[/QUOTE]\r\n\r\nWe moeten het soms doen met speakertjes van 2 Euro omdat we het geld niet hebben voor speakertjes van 22 Euro...\r\n\r\nMaar ja, de diskussie gaat over niets. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 [quote]Stond de toonaard ook op 0 ?[/quote]\r\n@Edwin: Phoe dat weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar zal er naar kijken, ik loopt dadelijk weer even om en dan neem ik deze thread er gelijk bij.\r\n\r\n@Dutch-online\r\n[quote]eigenlijk beter en liever een Realtek sound onboard, dan een [ bijvoorbeeld ] sweex geluidskaart. van 9,95 euro[/quote]\r\nIeder zijn hobby, dan heb ik toch liever een Creative van 25 euro. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Vandaag nog eens gaan kijken, bleek dat Erik het bij het goede eind had.\r\nWilde eens nieuwe drivers gaan installeren en het liefst haal ik die gewoon van de originele site dus van [url]http://www.realtek.com.tw[/url] en daar zag ik.... juist. AC \'97 audio codecs staan 18 mb.\r\nIk wist dat we die verleden keer niet gedownload hadden, dus eerst die maar eens gedownload en geinstalleerd, daarna een herstart van het systeem en hups het geluid werkte weer prima.\r\nGrappig, dat hoefde ik dus niet met de Creative.;)\r\n\r\nAllemaal (vooral Erik) hartelijk dank voor het meedenken en de antwoorden/tips! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Ik ging er van uit dat andere files wel werkten, dus wat onderscheidt Mp3 van andere files ? De verschillende CODEC.\r\n\r\n(toch was het leuker geweest al er een ambient \"Donald Duck\" was geweest :D )\r\n\r\n ;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2007 LoL, ja dat zou inderdaad wel grappig zijn geweest.:D\r\nMaarja ik had zoals gezegd nooit gedacht dat het een codec zou zijn. Strange dat het bij mij dan wel allemaal werkte, maar dat is dan misschien automatisch al in orde gemaakt bij het installeren van de soundkaartdrivers voor de Creative. Achja, ik leer ook nog altijd bij en da\'s wel leuk.;) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2007 :):D ik heb nu de drivers net ook geinstaleerd werkt prima gwoon van de moederbord site afgehaald werkt prima!:D enneuhh LOLZ van da donald duck geluid:D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 12 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 september 2007 Ja dat was wel grappig. Goed te horen dat het jou ook gelukt is in elk geval.:D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen