Ga naar inhoud

Ervaring met Magix Music Maker?

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,\r\n\r\nIk wilde vragen of het verstandig is Magix Music Maker te kopen om eenvoudige achtergrond/begeleiding muziek te maken. Is het makkelijk? Heb ik er geduld voor nodig? Of is het toch verstandiger om een ander programma te kopen?\r\n\r\nAlvast bedankt ;)\r\n\r\nP.S. De muziek die ik maak een een beetje Pop, Rock. Ik wil ook mijn zang op kunnen nemen. Heb hier al mixer, microfoon voor. Ik heb als mixer de Behringer 1002FX, wat heb ik hier voor nodig zodat ik er ook iets aan heb op de computer (opnemen etc.)??
Link naar reactie
Het is een goed programma, maar je hebt er zeker geduld voor nodig! Een goed resultaat vergt vele uren inspanning. \n\nHet opnemen met microfoon behoort tot de mogelijkheden. \nHet programma lever samples mee, die vervolgens bewerkt kunnen worden. Dit vergt echter veel kennis van muziek en levert niet snel een goed resultaat op. Voor een echt goed resultaat moet je de sporen zelf invoeren.a\n\nOver de mixer en zijn connectiviteit durf ik niets te zeggen.
Link naar reactie
Heb het zelf jarenlang gebruikt. Met een beetje muziekkennis en wat geduld kun je heel aardige dingetjes in de wereld zetten.\r\nHebben sample-cd\'s in diverse stijlen. Kleine tip: Kijk eens rond op een computerbeurs daar liggen de magix-pakketjes vaak voor een paar euri in de rommelbakken. Niet omdat het zo\'n slecht programma is, maar omdat de markt maar zeer beperkt is.
Link naar reactie
Propellerhead Reason is echt een mooi programma om muziek te maken (wel moeilijk maar er zijn goede tutorials op internet te vinden), met echte samples, Ejay of Magix maakt toch gebruik van loops? Voor recorden en afmixen kun je Adobe Edition gebruiken. \r\n\r\nHet leuke van Reason is dat je alle soorten muziek kunt maken. In Reason krijg je een rack te zien waar je apparaten op kunt hangen. Mixers, drumcomputers, synthesizers, samplers en effecten zoals delay, distortion en reverb. En de sequencer niet te vergeten om je eigen melodieen te componeren. Je kunt zelfs als je op de tab-knop drukt de achterkant zien inclusief bekabeling. Uiteraard kun je deze kabels zelf verslepen om zo apparaten met elkaar te verbinden. Het ziet er allemaal wel indrukwekkend uit en het is ook best lastig om het ook maar een beetje onder de knie te krijgen, maar als je eenmaal weet hoe het werkt zijn de mogelijkheden oneindig.\r\n\r\n[url]http://www.propellerheads.se/[/url]\r\n[url]http://www.adobe.com/special/products/audition/syntrillium.html[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...