Ga naar inhoud

draadloos internetten

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo mensen ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.\r\n\r\nMijn schoonvader wil graag een draadloze internet verbinding om thuis in de tuin op het net te kunnen.\r\nDaarvoor heb ik een router gekocht (Linksys WRT54GC) en een netwerkkaart (Linksys WPC54G).\r\nOmdat ik dit nog nooit eerder heb gedaan heb ik het eerst thuis geprobeerd op mijn oude laptop.\r\nNa het een en ander geklooit te hebbenis het me wel gelukt om draadloos op het net te gaan.\r\nNou dacht ik dus bij me zelf dit word een makkie bij mijn schoonvader.\r\nAlleen bij zijn laptop werkt het niet.\r\nEr wordt wel verbinding met de router gemaakt maar geen internet verbinding(deze kan de laptop niet vinden).\r\nGelezen dat je het MAC adres van de modem moet clonen (maar welke er staan er drie) omdat ze casema hebben.\r\nHet maakt toch niet uit dat ik het eerst thuis heb gedaan want je router herkent toch je IP adres gelijk?\r\nDoe ik nog iets verkeerd of zie ik iets over het hoofd?\r\nEn hoe kan ik deze internet verbinding dan beveiligen?\r\nP.S. beide pc\'s bij mijn schoonvader draaien met XP.\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.\r\nAlvast bedankt voor de moeite
Link naar reactie
Neem de computer die wel internet verbinding heeft.\nklik:uitvoeren type CMD ,ipconfig/all \nkijk bij Fysiek adres: dat is je Mac adres dat je moet klonen (Y)\nBij een linksys staat iets van clone all my computerrs doe dat en klaar is kees piet dirk jan klaas :-)\n[URL=\"http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/draadloos_netwerk_beveiligen/4\"]Linksys beveiligen[/URL]
Link naar reactie
ik snap er echt geen barts van.\r\nAlles bij mij thuis ingesteld dus de router en de kaart.\r\nook gelijk beveiligt en wachtwoord verandert.\r\nuiteraard doet alles het gewoon.\r\nalles meegenomen naar mijn schoonvader en aangezet en nog steeds geen internet verbinding.\r\nik heb zelf het idee dat het aan de soort internet verbinding ligt.\r\nhij heeft namelijk eerst adsl gehad maar nu casema en de verbinding staat volgens mij nog op adsl.\r\nalleen heb ik thuis niets geinstalleerd toen ik casema nam en mijn schoonvader ook niet.\r\nheeft er nog iemand een idee of zal ik maar iemand erbij halen die het waarschijnlijk in een tel regelt
Link naar reactie
Internet heeft een paar verschillende instellingen. Die zijn niet bij alle providers gelijk. Een voorbeeld hiervan is PPPoA, PPPoE, Big Pond...\r\nDeze gegevens kan je aan komen door de provider - in dit geval Casema - te bellen. Ook moet (vanzelfsprekend) de gebruikersnaam en het wachtwoord van je schoonvader overeenkomen. Voer deze gegevens in, nu moet het internet daar wél werken. En niet meer bij jouzelf thuis. :)\r\n\r\nAls het internet na het invoeren van de juist gegevens nog niet werkt moeten we iets dieper gaan, maar dat komt dan wel.\r\n\r\nEDIT: Ik zag even over het hoofd dat je kabel hebt en geen telefooninternet. Ik weet niet of het daar anders is. Neem iig op [url=http://www.casema.nl/pagina/thuis/klantenservice/installeren/casemainstallatiedemo]deze[/url] pagina een kijkje. Werkt alleen in Internet Explorer.
Link naar reactie
het is opgelost door een ander mannetje die er wat meer verstand van heeft.\r\nhet probleem was dus dat de modem beneden stond en de router boven bij de pc.\r\nde vloer is van beton dus het signaal kon er niet doorheen???\r\nmaar ik kon ook niet met de pc op het net dus niet draadloos zodra ik de router had aangesloten.\r\ndat heeft dan toch verder niets met het signaal te maken??
Link naar reactie
[quote]maar ik kon ook niet met de pc op het net dus niet draadloos zodra ik de router had aangesloten.\r\ndat heeft dan toch verder niets met het signaal te maken??[/quote]\r\nDat heeft inderdaad niets met het signaal te maken. Daarnaast moet je al een plafond van gewapend beton hebben en nog wat geluk wil je er echt niet doorheen komen als de router slechts 1 verdieping hoger staat.\r\n\r\nEn als je bekabelde pc het dan ook niet doet, heeft het inderdaad niets met het signaal te maken.\r\n\r\nMaar goed, het probleem is opgelost. Hopelijk weet die ander \"die er wat meer verstand van heeft\" wel nog wat hij gedaan heeft want de uitleg die hij er aan geeft klopt niet.
Link naar reactie
voor degene die dit probleem ook hebben!!!!\r\nik heb het verhaal doorverteld aan mijn collega en die had dezelfde problemen met draadloss internet als ik.\r\nook hij heeft na mijn verhaal aangehoord te hebben de router bij de modem geplaatst en als een wonder kon hij direct zonder wijzigingen aan te brengen op het net.\r\nbij deze ben ik er nu dus van overtuigd dat de lengte tussen de modem en de router zo klein mogelijk moet zijn om een draadloze verbinding tot stand te brengen.\r\nik hoop dus dat de mensen met dezelfde problemen aan deze post iets nuttigs hebben.\r\n\r\nVriendelijke groet sander
Link naar reactie
[quote=sanderruigrok;338743]\nbij deze ben ik er nu dus van overtuigd dat de lengte tussen de modem en de router zo klein mogelijk moet zijn om een draadloze verbinding tot stand te brengen.\n[/quote]\n\n\nUhh ben ik niet met je eens, ik heb er gewoon 22 meter tussen zitten, en heb helemaal geen problemen. Wat wel zou kunnen zijn is dat je een slechte/kapotte kabel hebt. (kijk voor de grap eens of het twisted pair is? en of het wel een (minimaal) cat. 5 kabel is. (ik heb namelijk wel eens gezien dat ze gewoon telefoonkabel gebruikte: dat schiet niet op he) ...
Link naar reactie
ja kan natuurlijk ook aan de bekabeling liggen en dat is denk ik bij mijn schonvader wel het geval gezien het feit dat hij bijna kilometers aan kabels in de schuur heeft liggen.\r\ndan is het toch nog een raadsel bij mijn collega maar daar ga ik ook effe achter.\r\nmaar is er wel een maximum waar je aan mag zitten tussen de modem en de router ik weet dat je op lange lengtes wel signaal verliest maar wat is de grens voor een UTP CAT 5 kabeltje??
Link naar reactie
unshield twisted pair\r\n\r\nstp zou de tegenhanger zijn\r\n\r\nik hoor en ook vaak lees maximaal 100 meter \r\n\r\nminder is altijd beter\r\nen normaal htk gebruik kom je er echt niet aan (is maximaal een meter of 40 als het tegen zit)\r\n\r\nop een boerderij of een groot landgoed kan de lengte gaan spreken en zou je wel rond de 100 meter of zelfs meer kunnen komen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...