Anoniem2 Geplaatst: 21 augustus 2007 Delen Geplaatst: 21 augustus 2007 Best Forum,\r\n\r\nOP de zaak kan ik al twee dagen niet inloggen voor Internet. We hebben Win XP - PRO en voor het weekend 9 nieuwe up-date\'s gehad van Microsoft. Kan het zijn dat daar een foutje in zit wat mijn internet explorer in de war heeft gestuurd? Wat kan ik daar dan aan doen?\r\nFoutmelding onderaan is dat de DNS-server er niet is(o.i.d.) \r\n\r\nAlvast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2007 Al gekeken of de firewall van XP aanstaat en de zaak blokkeert? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 augustus 2007 [quote]Foutmelding onderaan is dat de DNS-server er niet is(o.i.d.) [/quote]\r\nAls je die melding krijgt, heb je kans dat je via DHCP geen goed ip toegewezen krijgt.\r\nDHCP wordt niet standaard door de firewall van XP geblokkeerd, maar kan per ongeluk geactiveerd zijn, firewall uitzetten of controleren kan dan helpen.\r\n\r\nVerder:\r\nstart->uitvoeren en type daar CMD en klik op OK. Type daarna het commando:\r\nipconfig /all\r\ndan krijg je wat gegevens te zien, die kun je in een berichtje hier copiëren en plakken. Kijk voordat je dat doet naar het ip adres, als dat begint met 169.254.x.x dan krijgt je pc geen ip, dus ook geen DNS en is er iets mis met de verbinding.\r\n\r\nIn dat geval is het van belang om te weten hoe je e.e.a. aangesloten hebt, dus bijv. modem, router (of modem/router), switch etc. dus hoe zit je netwerk in elkaar.\r\nIs er de laatste tijd nog iets met kabels gebeurt ofzo of zit je draadloos te werken? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen