Ga naar inhoud

Harddisk oude PC maar voor helft te formatteren...

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb weer een nieuw probleem met mijn systeem.\r\n\r\nDe situatie:\r\n\r\nIk heb mijn oude harddisk van mijn vorige pc uit de kast gesloopt en er bij mij ingezet, met de 80 pins connector en de voeding verbonden.\r\n\r\nDeze schijf heeft 2 partities, 1 met Windows 98SE erop en een data partitie.\r\n\r\nNa het aansluiten van de schijf wordt hij meteen herkend als Harddisk, maar is het denk ik FAT zodat ik eerst moet formatteren.\r\n\r\nOok geeft hij meteen virusmeldingen, die betrekking hebben op het niet formateerbare deel van de nieuwe schijf, zou anders wel heel toevallig zijn.\r\n\r\nNu kies ik via explorer voor formatteer en kan ik de data partitie (32Gb) formateren, maar de andere helft is nu ik dat heb gedaan helemaal onzichtbaar.\r\n\r\n3 vragen heb ik nu:\r\n\r\n-De virusmelding is op c:\\windows\\intel.dll, deze staat niet op mijn huidige XP C:\\ vandaar mijn eerdere conclusie, hoe kan dat?\r\n\r\n-Moet ik iets met jumpers doen op die bijgeplaatste schijf en zo ja, hoe doe ik dat in vredesnaam...\r\n\r\n-Hoe kan ik de andere helft van de bijgeplaatste schijf gaan benutten, die wordt nu dus helemaal niet herkend, behalve bij die virusmelding...\r\n\r\nHopelijk zit hier een knappe kop die mij op weg kan helpen...\r\n\r\nPim
Link naar reactie
Het is blijkbaar niet de bedoeling dat je data die erop staat terugkrijgt, dus waarom partitioneer je niet de hele disk opnieuw, waardoor die eerste partitie er weer bij komt, en daarna formatteren ?\nZeker al zo om die virus melding uit je hoofd te kunnen zetten.\n\nJumper:\nLigt eraan wat er nog meer op dezelfde IDE kabel staat.\nAls hij als enige op de kabel staat, als Master.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;337662]Het is blijkbaar niet de bedoeling dat je data die erop staat terugkrijgt, dus waarom partitioneer je niet de hele disk opnieuw, waardoor die eerste partitie er weer bij komt, en daarna formatteren ?\r\nZeker al zo om die virus melding uit je hoofd te kunnen zetten.\r\n\r\nJumper:\r\nLigt eraan wat er nog meer op dezelfde IDE kabel staat.\r\nAls hij als enige op de kabel staat, als Master.[/QUOTE]\r\n\r\nEven een update:\r\n\r\nDe schijf die erin zat heeft duidelijk een virus, dat hij ook overbrengt op mijn bestaande harde schijf.\r\nIk heb dat virus er nu, na pijn en moeite, vanaf.\r\n\r\nFeit is dat Windows van die schijf maar 32GB herkent, een bekend probleem naar het schijnt...\r\ndat deel kan ik ook formatteren naar NTFS, dat heb ik ook gedaan, maar dat andere deel is onzichtbaar, maar serveert dus wel een virus.\r\n\r\nAangezien de rest niet wordt herkend, weet ik niet wat nu te doen om die 80GB dus toch clean te kunnen inzetten...\r\n\r\nTips?\r\n\r\nPim
Link naar reactie
Haap hier de freeware GParted harddisk manager eens op.Verwijder alle partities en bouw de schijf weer opnieuw op.\r\n\r\nVoer een opdracht tegelijk uit,dat werkt het beste.Persoonlijk opteer ik voor de gparted-livecd-0.3.4-5.iso,die werkt erg prettig.\r\n\r\n[url]http://gparted.sourceforge.net/[/url]\r\n\r\nKies voor de LiveCD.\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
[QUOTE=Wanderer;338025]Haap hier de freeware GParted harddisk manager eens op.Verwijder alle partities en bouw de schijf weer opnieuw op.\r\n\r\nVoer een opdracht tegelijk uit,dat werkt het beste.Persoonlijk opteer ik voor de gparted-livecd-0.3.4-5.iso,die werkt erg prettig.\r\n\r\n[url]http://gparted.sourceforge.net/[/url]\r\n\r\nKies voor de LiveCD.\r\n\r\nGreetz[/QUOTE]\nMoet ik dat ISO bestand zeker op een cd branden en ermee opstarten?\r\n\r\nPim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...