Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2007 Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 [SIZE=\"3\"]Geachte luitjes,[/SIZE]\n\n[SIZE=\"2\"]Ik heb een probleempje:\nWanneer ik Windows XP opstart, kom ik tot het scherm met het logo en het laadbalkje. Daarna gaat die verdraaide pc, ijskoud opnieuw opstarten! Via veilige modus kunnen we wel inloggen. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? En de oplossing?\n\nBedankt![/SIZE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 virussen?\r\n\r\n\r\nik zou gewoon formateren die handel Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 Nou da\'s wel heel rigoreus als je nog belangrijke bestanden wilt back-uppen bijv.\n\nProbeer dan eerst maar eens in Veilige Modus te scannen op virussen.\nIs de PC up-to date voor wat betreft Windows en Anti Virus? En welke anti Malware programma\'s gebruik je nog meer?\n\nHet kan ook zijn dat er in de Bios even iets niet goed staat, maar daar moet iemand anders maar op antwoorden, want daar heb ik geen verstand van. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 a) graag je lettertype wat kleiner maken, want we zien je wel.\n\nOpen een \"Opdrachtprompt\" en type daar\nMSCONFIG\nen druk enter.\n(Opdrachtprompt is ergens in je startmenu onder programma\'s te vinden)\nDaar zie je een TAB-blad \"Opstarten\"\n\nBij het normaal opstarten worden veel processen gestart en in het geheugen geladen, en één van die processen veroorzaakt problemen, want in Safe Mode\" gaat het wel, en worden (voor deze diagnostische functie SafeMode) al die processen NIET geladen.\n\nMisschien net iets geïnstalleerd ?\n\nMet het aan- of uitvinken van processen daar kan je achterhalen welke van die startprocessen problemen veroorzaakt, maar, het starten daar van de HELP is een voorwaarde om te begrijpen wat je exact moet doen.\nLezen in HELP daar is een must.\n\nAls je reboot om te zien of er weer geboot kan worden, en je komt weer in de \"normale\" Windows, ga dan niet veel wijzigen, behalve dat wat er niet correct werkt.\n\nEdit:\nAh, een Anti-Virus scan... Kan je ook mee beginnen natuurlijk.\n\nEdit 2:\nIk heb de fout gemaakt dat ik vergat dat het om Windows XP gaat, en onder XP bestaat de opdracht \"MSCONFIG\" niet. Bij XP moet je voor startprocesen waarschijnlijk onder \"services\" zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 Heb je geen recent \"herstelpunt\" om terug te zetten ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 Dat windows \'loopt\' met opstarten dat kan meerdere oorzaken hebben. Aangezien je nog in de vielige modus kan komen, zou ik dan doen en eens een kijkje nemen in de /windows/system32/ map. \r\nKijk of er toevallig \'dubble\' dll\'s staan, dus bijvoorbeeld naast dllbestand.dll ook dllbestand(1).dll, dllbestand(2).dll etc. Let op dus geen \'kopie van\', maar volgens het formaat dat ik heb aangegeven.\r\nIndien aanwezig verwijder deze.\r\nIk zat ook een keer zo vast, toen bleek dat de videokaart drivers meerdere malen er opstonden. Dus naast driverbestand1.dll had ik ook nog driverbestand(1).dll Toen ik ze verwijderde was het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2007 probleem opgelost Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 27 augustus 2007 Leuk, maar de oplossing ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 september 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2007 De herstel-console van windows geopend en fixboot en fixmbr er op los gelaten. Daarna was het probleem verholpen Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen