Ga naar inhoud

Dual boot vista en XP

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk had standaard windows vista op mijn pc staan, omdat ik hier nog niet helemaal tevreden over was heb ik op een externe harde schijf windows XP geïnstalleerd. Als ik mijn computer echter opnieuw opstart krijg ik de volgende foutmeldingen:\r\n\r\n- bij opstarten op Vista: Bootmgr bestand ontbreekt, toets ctrl-alt-delete om opnieuw op te starten\r\n- bij opstarten op XP: NTLDR bestand ontbreekt, toets ctrl-alt-delete om opnieuw op te starten\r\n\r\nWat is er fout gegaan en hoe kan ik dit oplossen? Ik wil graag beide systemen houden.\r\n\r\nAangezien ik niet erg computertechnisch ben, graag concreet houden ;-)!\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Wat er fout gegaan is: door de installatie van Windows XP, is de Bootloader van Windows Vista beschadigd geworden. Voordat bovenomschreven handeling kan plaatsvinden (want VistaBootPro moet in Vista geïnstalleerd worden) dient dus eerst de Bootloader van Vista gerepareerd worden. Ik verwijs u naar onderstaande link, waar het verhaal van XP na Vista installeren staat en hoe de Bootloader te repareren:\r\n[url]http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=29966[/url]\r\nSucces.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...