Ga naar inhoud

temperatuur

Anoniem2

Aanbevolen berichten

AUX is, denk ik (bij mij) de voeding en als die (meestal) niet goed bereikbaar is voor meting dan springen er (zoals bij mij) de mafste waarden steeds in variërend tussen bijna-Kelvin-nul en soldeerbout.\r\n\r\nIk denk niet dat er iets in een computer 119 GrC kan overleven.\r\n\r\nBij nul- of verwaarloosbare CPU-activiteit vind ik je temperaturen èrg hoog, ik ben dan gewend CPU ongeveer 40 en de rest in de buurt van 30.\r\n\r\nSchijven (HD) houd ik met alle macht beneden 40, gewoon een extra ventilator naast het compartimentje in de kleine nis onder het overstekend dakje gevormd door de CD-bodem, waaraan ik die ventilator vastplak met een stukje dubbelzijdig schuimkleefband.\r\n\r\nKast nooit in een meubel of lade stoppen, ook niet vlak tegen een verwarming aan en wel op enige cm afstand van een wand of muur.\r\n\r\nKijk, hier zijn mijn temperatuurtjes; TEMP1 is bij mij de cpu en TEMP2 het moederbord, AUX de onzin van vermoedelijke voeding-meetpoging.
Link naar reactie
[QUOTE=willem1940;337168]Ik denk niet dat er iets in een computer 119 GrC kan overleven.[/QUOTE]\n\nDaar sta je nog van te kijken:\nsilicium overgangen (in transistors bv) kunnen 210-220 C overleven, alleen zit DAAR de sensor niet.\n\nEn die AUX: een \"extra\" (reserve dus) sensor ingang die niet gebruikt is, en dan maar random aangeeft, of de maximale weergave van de meetchip aanduid.
Link naar reactie
Inderdaad heeft willem1940 gelijk,dit staat voor je voedings temp.\r\nDeze wordt meestal,alleen gemeten bij het opstarten en zal niet ? meer veranderen bij mij dus.\r\nHet zal per PC verschillend kunnen zijn,van Merk BIOS afhankeliik.\r\nMaar door de bot,moet je deze instellingen in SpeedFan zelf instellen.\r\nMijn ervaring is,na ongeveer 10 keer opstarten deze goed zijn intestellen.\r\nBehalve in Vista daar zie ik de Mobo-temps niet meer.\r\nGa ervanuit dat deze temps metingen wel de allerbeste zijn en van Everest Home komen in de buurt.\r\n\r\nPC Wizzard zet wel eens een verkeerde uitlezing daar, bv leest de Mobo-temp maar had de voedingsiemp moeten zijn.\r\nMaar goed hopelijk heb je hier iets aan ?
Link naar reactie
[QUOTE=hj1;337299]Nou okay bedankt voor de reacties, ik ben nog bezig met wat extra koeling\r\nen er gaat een stuk uit de achterwand van mijn computer kast want die is dicht.\r\nPs. kan ik mijn casefan ook softwarematig bedienen zodat ik hem zelf harder kan zetten?\r\nIk heb de Antec sonata III.[/QUOTE]\r\nIn de achterwand ben ik gewend dat de voedingsventilator actief is, die tevens de doorstroming (flow) door de kast moet gaande houden; ik betwijfel of het goed is juist die wand verder te gaan openen.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;337285]Temperaturen uitlezen is lastig, door de slechte documentatie van chipsets. Vandaar dat er regelmatig idiote waarden te zien zijn. Het betrouwbaarste programma is het recente coretemp. [url]http://www.thecoolest.zerobrains.com/CoreTemp/[/url][/QUOTE]\r\nNooit meer; ik downloadde het zoëven uit nieuwsgierigheid, pakte het uit, klikte *.exe aan en .... mijn scherm sloeg donker, de computer herstartte.\r\n\r\nZoiets heet een \"crash\" geloof ik? \r\n\r\nMisschien is het niet voor iedere computer bruikbaar of zelfs gezond.\r\n[img]http://forum.computeridee.nl/images/icons/icon8.gif[/img]
Link naar reactie
[QUOTE=hj1;337467]Eh Willem, ik bedoelde een stuk uit de achterwand van mijn computermeubel :mrgreen:[/QUOTE]\r\nComputermeubels vind ik GEEN achterwand te behoren hebben.\r\n\r\nEén van mijn zoons loste zoiets op door in een meubel/lade extra gaten te maken met in 1 daarvan een ventilator maar dat blijf ik technisch weinig aantrekkelijk vinden.
Link naar reactie
Mja, weet je wat het nou is jongens, ik heb ook nog een vrouw en die heeft er liever een kastje omheen en ik vind het zelf ook iets netter ivm. al die kabeltjes en zo.;) aangezien hij in de huiskamer staat.\r\nIk ga nog wel even wat dingetjes uitproberen om de temps wat lager te krijgen en te houden maar zoals gezegd gaat er in ieder geval een stuk uit de achterwand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...