Ga naar inhoud

Strepen (artefacts?) tijdens gamen

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nAls ik Civilization 4 speel komen naar verloop van tijd allemaal strepen en balken in het beeld. Ik vraag me nu af of het misschien komt omdat de videokaart te warm wordt? Als ik namelijk voel is de kaart best heel warm of maakt dat niet uit? \r\n\r\nIk heb:\r\nWindows XP\r\nGeforce 6600 GT (met ventilator en net nieuw gekocht, laatste drivers gedownload)\r\nVoeding : Asus 450W (a-45GA)\r\nRAM 512 MB\r\nIntel Pentium 4 CPU 2.80 GHz
Link naar reactie
Heb je een nieuwe 6600GT gekocht? dat kan haast niet, die dingen zijn al weer ver veroudert. hoeveel heb je er voor betaald als ik vraagen mag?\r\n\r\nOf heb je aleen een nieuwe fantilator (met of zonder koelblok?) indien met koelblok zit er wel nieuwe koelpasta tussen.\r\n\r\nArtefacts treden meestal op bij een tewarme GPU of te groote overklock (heb ik van GoT GPU oc contest)
Link naar reactie
Ik heb hem iets van een half jaar geleden gekocht in een winkel ( ze adviseerde me de 6600 omdat ik blijkbaar een oud moederboard had en daar nieuwere kaarten niet op passen) , maar toen kwam ik erachter dat ik een te lage voeding had. \r\n\r\nNu dus eindelijk een nieuwe voeding en dus die kaart er op nieuw in gezet. Op de kaart zelf zit een ventilator. Koelblok en koelpasta zeggen mij niks :? Zou die ventilator op de kaart zelf niet voldoende moeten zijn? Oja ik lees wel meer over overklokken, maar wat het precies is weet ik niet.
Link naar reactie
duidelijk een warmte probleem met je video kaart. Kijk eens even als er een ventilator op zit of deze wel goed draait. (spiegeltje gebruiken als je er lastig bij kan), en of deze schoon is ! Stof is een killer in een systeem !\r\nAnders moet je een betere koeling op je kaart gaan gebruiken of een extra koelventilator gaan plaatsen. Het probleem komt wel vaker voor.
Link naar reactie
Dan moet je een benchmark programma zoals EVEREST home editon draaien, daar kan je de temperaturen nakijken. Programma verkleinen naar de taakbalk en bij je klok zie je dan de waardes.\r\n\r\nNog een truukje om te kijken of hij het te warm krijgt, een losse casefan of huis tuin en keuken ventilator erop laten blazen, en dan nog eens kijken.\r\n\r\nLaat je bevindingen even weten.
Link naar reactie
Ik heb gisteren al het stof in mijn pc verwijdert dus daar kan het niet meer aan liggen denk ik? Ik heb ook de zijkant eraf gelaten en een huiskamerventilator ervoor gezet maar dat heeft ook niet geholpen. Met mijn oude videokaart had ik deze problemen niet, dus het betekend dan dat het aan de nieuwe ligt?\nDe temperaturen moet ik nog controleren met Everest.
Link naar reactie
het kan inderdaad bijna niet anders zijn dan dat je kaart een defect heeft, aangezien de temperatuur normaal is.\r\nJe kunt nog proberen om de drivers opnieuw te installeren en dan de de nieuwste driver te kiezen.\r\nAlhoewel ik twijfel of dit zal helpen is het de moeite waard om te proberen.\r\n\r\nAnders inderdaad terug naar de winkel, want een defect na een half jaar is wel heel erg snel.
Link naar reactie
Uhhh heb je wel de extra stroom stekker op je videokaart aangesloten?? (die heb ik tenminste wel op mijn \"oude\"asus 6600gt agp zitten (heb nu een xfx 8800gts oc 320mb pcie)\nOok een optie is nog om er een zalman VF700-Cu koeler op te zetten, daar het ventilatortje wel aan de matige kant is van kwaliteit en prestaties, maar dan moet je er wel een klein beetje verstand van hebben ;)\n...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...