Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2007 Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Hallo,\r\nAls ik Civilization 4 speel komen naar verloop van tijd allemaal strepen en balken in het beeld. Ik vraag me nu af of het misschien komt omdat de videokaart te warm wordt? Als ik namelijk voel is de kaart best heel warm of maakt dat niet uit? \r\n\r\nIk heb:\r\nWindows XP\r\nGeforce 6600 GT (met ventilator en net nieuw gekocht, laatste drivers gedownload)\r\nVoeding : Asus 450W (a-45GA)\r\nRAM 512 MB\r\nIntel Pentium 4 CPU 2.80 GHz Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2007 Heb je een nieuwe 6600GT gekocht? dat kan haast niet, die dingen zijn al weer ver veroudert. hoeveel heb je er voor betaald als ik vraagen mag?\r\n\r\nOf heb je aleen een nieuwe fantilator (met of zonder koelblok?) indien met koelblok zit er wel nieuwe koelpasta tussen.\r\n\r\nArtefacts treden meestal op bij een tewarme GPU of te groote overklock (heb ik van GoT GPU oc contest) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 Ik heb hem iets van een half jaar geleden gekocht in een winkel ( ze adviseerde me de 6600 omdat ik blijkbaar een oud moederboard had en daar nieuwere kaarten niet op passen) , maar toen kwam ik erachter dat ik een te lage voeding had. \r\n\r\nNu dus eindelijk een nieuwe voeding en dus die kaart er op nieuw in gezet. Op de kaart zelf zit een ventilator. Koelblok en koelpasta zeggen mij niks :? Zou die ventilator op de kaart zelf niet voldoende moeten zijn? Oja ik lees wel meer over overklokken, maar wat het precies is weet ik niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 duidelijk een warmte probleem met je video kaart. Kijk eens even als er een ventilator op zit of deze wel goed draait. (spiegeltje gebruiken als je er lastig bij kan), en of deze schoon is ! Stof is een killer in een systeem !\r\nAnders moet je een betere koeling op je kaart gaan gebruiken of een extra koelventilator gaan plaatsen. Het probleem komt wel vaker voor. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 de ventilator draait goed, er zat wel wat stof in de ventilator (pas donderdag geplaatst, dat gaat snel!). Ik heb wel maar even alles goed schoongemaakt. Op sommige plaatsen zat er best veel stof. Nu weer gamen om te kijken of het heeft geholpen.\n\nMaar zou in principe de fan op de kaart niet voldoende moeten zijn? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 jawel aangezien een grafische kaart 100 graden mag en kan worden. Het kan ook gewoon zijn dat je kaart een defect heeft Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 Hmm het schoonmaken heeft niet geholpen. Hoe kom ik erachter of de kaart te heet wordt of dat het een defect heeft? En kan het nergens anders aanliggen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 Dan moet je een benchmark programma zoals EVEREST home editon draaien, daar kan je de temperaturen nakijken. Programma verkleinen naar de taakbalk en bij je klok zie je dan de waardes.\r\n\r\nNog een truukje om te kijken of hij het te warm krijgt, een losse casefan of huis tuin en keuken ventilator erop laten blazen, en dan nog eens kijken.\r\n\r\nLaat je bevindingen even weten. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2007 Mischien helpt het als je eens een keer heel de pc uitstoft met stofzuiger en wat (droge) doekjes. (pas op dat je niks beschadigt.) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2007 Ik heb gisteren al het stof in mijn pc verwijdert dus daar kan het niet meer aan liggen denk ik? Ik heb ook de zijkant eraf gelaten en een huiskamerventilator ervoor gezet maar dat heeft ook niet geholpen. Met mijn oude videokaart had ik deze problemen niet, dus het betekend dan dat het aan de nieuwe ligt?\nDe temperaturen moet ik nog controleren met Everest. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2007 waarschijnlijk is je kaart gewoon defect Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2007 Dan heb ik dus een kapotte kaart gekocht :???:\r\n\r\nde temperaturen: \r\n\r\n[IMG]http://i11.photobucket.com/albums/a181/woensdag/t.jpg[/IMG] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2007 Het kan zijn dat een kaart natuurlijk al een defect vertoont voor dat het de fabriek verlaat. Het blijft natuurlijk allemaal zeer klein en 1 defect onderdeel kan voor veel problemen zorgen. Maar gewoon terug gaan naar de winkel en dan krijg je een nieuwe of ze sturen hem op voor reparatie Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2007 het kan inderdaad bijna niet anders zijn dan dat je kaart een defect heeft, aangezien de temperatuur normaal is.\r\nJe kunt nog proberen om de drivers opnieuw te installeren en dan de de nieuwste driver te kiezen.\r\nAlhoewel ik twijfel of dit zal helpen is het de moeite waard om te proberen.\r\n\r\nAnders inderdaad terug naar de winkel, want een defect na een half jaar is wel heel erg snel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Bedankt allemaal, ik heb mijn kaart naar de winkel gebracht en ze gaan hem opsturen naar de fabrikant. Schijnbaar zijn er wel vaker problemen met de 6600. Hopelijk ligt het idd aan mijn kaart en niet ergens anders aan :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 augustus 2007 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2007 Uhhh heb je wel de extra stroom stekker op je videokaart aangesloten?? (die heb ik tenminste wel op mijn \"oude\"asus 6600gt agp zitten (heb nu een xfx 8800gts oc 320mb pcie)\nOok een optie is nog om er een zalman VF700-Cu koeler op te zetten, daar het ventilatortje wel aan de matige kant is van kwaliteit en prestaties, maar dan moet je er wel een klein beetje verstand van hebben ;)\n... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen