Ga naar inhoud

Kan iemand mij helpen in verband met BIOS instellingen ?


Frever

Aanbevolen berichten

Ik gebruik voor de Back-up van een van mijn computers al geruime tijd Acronis true image. Ook heb ik al verschillende keren een recover gedaan en dat gaf geen enkel probleem. Zodra ik vroeg om een recover te doen, ging het programma aan de slag. Het vroeg me dan om op een veld te klikken waar op staat "Restart pc" ; het herstarten begint en dan krijg ik een scherm van Acronis True Image, terwijl de aangeduide versie op mijn computer gezet wordt. Tot daar geen probleem. Nu heb ik een 2de laptop en ook daar heb ik Acronis true image op gezet en reeds verscheidene back-ups gedaan. Maar nu wou ik van een van de back-ups een recovery doen. Ok, het programma ging aan de slag. Het scherm waarop ik moet klikken op "restart pc" verschijnt, als ik daar op druk dan begint het herstarten van de pc, maar in plaats van dat ik zoals bij de andere dan een scherm van Acronis krijg, staat er nu bovenaan mijn scherm heel klein een foutmelding en dan opent de BIOS-Manager, en moet ik iets gaan kiezen tussen twee dingen die ik niet begrijp en dus durf ik niet verder gaan omdat ik op de windows site gelezen heb dat het uiterst gevaarlijk is om wijzigingen in de BIOS aan te brengen. Kan iemand mij (gedetailleerd) helpen om dit probleem op te lossen. Dank bij voorbaat.
Link naar reactie
"... en moet ik iets gaan kiezen tussen twee dingen die ik niet begrijp." Vertel hier eens wat de keuzen zijn. Wie weet kan iemand vertellen wat de keuzen inhouden en is daardoor het probleem op te lossen. En of het gevaarlijk is om iets te wijzigen in de BIOS? Het woord "gevaarlijk" is niet bepaald goed gekozen. Je kan er namelijk niets door kapot maken of zo. In het ergste geval zal een onderdeel even niet meer (goed) mee willen werken of Windows zal niet willen opstarten. Maar dan pas je dat gewoon weer aan in die zelfde BIOS.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...