Ga naar inhoud

mbps & MBps?


soufyan20

Aanbevolen berichten

op speedtest zie ik dat mijn download speed 5.34 mbps is. ik las ergens op het internet dat je dat moet delen door 8 om je MBps te krijgen en dan kom ik uit op 0,67MBps en als ik iets download op utorrent dan zie ik 1,5MBps, hoe kan dit en hoe werkt dit. en nog een vraagje mijn ping is 40 hoe lager hoe beter, is dat ook zo bij downl/up snelheid
Link naar reactie
Citaat van Speedtest.nl: "De internetsnelheid wordt door de speedtest uitgedrukt in Mbps. Dit is megabit per seconde. Dus hoeveel megabit er per seconde verzonden (upload) en ontvangen (download) kan worden. Een megabit (Mb) is iets anders dan een megabyte (MB). Megabyte wordt vaak gebruikt om de grootte van een internetbestand aan te geven terwijl een megabit de standaard is om een internetsnelheid in weer te geven." Een megabyte is 8 megabit. Als je wilt weten hoeveel MB’s je per seconde kunt downloaden kan je dus de Mbps door 8 delen. Zo kan je omrekenen van Mbps naar MBps. Het is een heel verraderlijk verschil maar natuurlijk wel erg belangrijk om te weten wanneer een internetabonnement uitkiest. Voorbeeld: Wanneer je een ADSL internetabonnement hebt van 20 Mbps dan houdt dit dus in dat je, wanneer de maximale internetsnelheid bij jou beschikbaar is, je met 20/8=2,5 MBps kunt downloaden Een handige calculator vind je hier: http://web.forret.com/tools/bandwidth.asp?speed=80&unit=MB%2Fmin Over pingsnelheden kan ik je niets vertellen/
Link naar reactie
Je hebt het bijna goed: B is byte en staat voor 8 bits b. M staat voor mega M. Je snelheid kan wisselen dus zowel 5.34 Mbps als 1,5 MBps (12 Mbps) kan voorkomen, over het algemeen worden allerlei notitie-wijzen overal gebruikt, dus het kan zeker geen kwaad het even te doorgronden, zodat je steeds in je hoofd kan omrekenen indien nodig. Ping moet je zien als reactiesnelheid en wordt opgegeven in ms (milliseconde, duizenden van een seconde) en inderdaad hoe lager hoe beter.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...