Ga naar inhoud

Alles zomaar "weg"

Aanbevolen berichten

Hai,\r\n\r\nik zit even met de zenuwen in de maag nu.\r\nIk was vanavond op het internet aan de gang en ineens ging mijn pc raar doen.\r\nIk was ineens mijn \"snel start ballk\" kwijt. Daarna kwam ik erachter dat ik al mijn \"favorieten\" van Internet Explorer kwijt was. Nadat ik op mijn bureablad keek, was ik alles kwijt wat er op stond. Via start naar programma\'s gegaan en daar zag ik dat naast sommige programma\'s \"leeg\" stond.\r\n\r\nIk wil ook even vermelden dat dit begon nadat ik hitman pro heb laten draaien...\r\n\r\nIk heb tussendoor meteen mijn virusscanner AVG laten lopen. OOk online nog wat virusscanners hun best laten doen, zoals NOrton, mcafee en trendmicro.\r\nIK gebruik een AVG firewall trouwens.\r\nOOk gelijk door adaware etc even gekeken of ik geen spyware had en deze gaf ook niets aan wat evt voor dit rare probleem kon hebben gezorgd.\r\n\r\nNadat hier niets uitkwam, heb ik mijn internet verbroken dmv de netwerk kabel los te koppelen.\r\n\r\nDaarna naar systeem beheer gegaan om t ezien of er iets raars in LOGBOEKEN stond.\r\nDe log gaf data aan t/m 2006 en er stonden 2 a 3 data bij welk gedateerd waren op november 2007. Er stonden geen data vermeld tussen eind 2006 en november 2007, terwijl mijn pc soms 24/7 aan de gang is.Daarna natuurlijk meteen gekeken of mijn klok/datum goed was ingesteld en daar was niets mis mee.\r\n\r\nHeb geprobeerd via systeemherstel opnieuw alles weer op zijn plek t ekrijgen, zover dat evt mogelijk was. Systeemherstel gaf de fout aan dat hij niets kon herstellen.\r\n\r\nMijn buurman, it\'er, heb ik erbij geroepen om te zien wat er aan de hand kon zijn.\r\n\r\nDeze heeft het programma GetDataBack erover gedraaid en tot zijn verbazing gaf ook dit programma aan dat erniets op het bureaublad heeft gestaan. Dit verbaasde hem.\r\n\r\nDaarna hebben we NETSCAN gedraaid via een andere pc, om te zien of mijn pc \"open\" stond, deze zag mijn pc wel maar kon er niets mee, omdat er geen poorten openstonden.\r\n\r\nEnige wat ik af en toe te zien kreeg, waas dat ik niet gerechtigd was om sommige processen uit te zetten. DIt vond ik al vreemd, omdat ik als enige gebruiker bekend ben op deze pc met alle rechten.\r\n\r\nIk hoop dat jullie mij kunnen helpen.\r\n\r\n\r\nIS het mogelijk dat een hacker deze info voro eens en altijd van mijn pc heeft afgehaald en mijn hele BEVEILIGINGSLOG register heeft verwijderd/aangepast aan november 2007?\r\n\r\ngroet\r\ndennis
Link naar reactie
Hoi, misschien dat systeemcontrole van WindowsXP(iets anders als systeemherstel) je kan helpen!! Ga naar start, klik op mijn computer, klik dan op eigenschappen!! Klik op hardware!! Er opent zich een nieuw venstertje, vink daar beide:systeemcontrole en repareren aan!! Klik oké en op start!! Als hij niet vanzelf start, herstart hem dan zelf, laat verder het programma zijn werk doen, vooral niet onderbreken, wel in de gaten houden!! Dit kan 1 tot 2 uur duren, afhankelijk van de GB.´s die op je harde schijf staan!! Vooral het programma afmaken!!
Link naar reactie
Hai,\r\n\r\nheb inmiddels echt alles gedaan, van Hijackthis fora bezoeken en daar ook met alle raad aan de slag gegaan, systeemcontrole, xp herstellen, opnieuw rechten toegewezen aan bepaalde mappen, etc etc.\r\n\r\nVreemde is nog steeds dat de beveiligings logboeken zelfs na herstellen van XP nog steeds leeg zijn...\r\n\r\nENige wat nu nog rest is een format c...\r\n\r\nhelaas, thats life en HitmanPro.\r\nHeb al ruim 10 jaar een pc, kan er vrij goed mee overweg (dacht ik...), maar heb dit nog nooit meegemaakt of van gehoord.\r\nOp diverse fora\'s wordt er keihard meegdacht wat het kan zijn, alleen een opsomming van lles bij elkaar doen vele wenkbrauwen fronsen....\r\n\r\nZelfs IT bedrijven waar ik wat kennissen en vrienden heb werken, weten niet waar dit vandaan kan komen of voor heeft gezorgd.\r\n\r\nENige wat ik te horen krijg is:\r\nKan dus alleen HMP zijn of toeval...Ik denk zelf het eerste....\r\n\r\ndank voor de hulp.\r\n\r\nGroet\r\ndennis
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...