Anoniem2 Geplaatst: 15 april 2007 Delen Geplaatst: 15 april 2007 Geachte medewerker,\r\n\r\nMisschien kunt u mij helpen.Mijn pc heeft tijdens het opstarten enkele pieptonen weer en start dan verder op. Maar in de keuze menu voor het opstarten van het O.S is de time out van 15 seconden uitgevallen en niet meer zichtbaar. Er staat een dual-boot op mijn harde schijf,Me op de eerste partitie en Xp pro op de tweede partitie.Er is ook maar één harddisk in mijn pc.Normaal start de pc op van de tweede partitie,dus Xp pro. Nu blijven de twee besturingssystemen staan en moet ik de \"entertoets\" gebruiken om mijn O.S systeem op te starten. Hier mijn Boot.ini.\r\n[boot loader]\r\ntimeout=15\r\ndefault=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\\WINDOWS\r\n[operating systems]\r\nmulti(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\\WINDOWS=\"Microsoft Windows XP Professional\" /fastdetect\r\nC:\\=\"Microsoft Windows\" \r\nKunt u mij zeggen of dit de juiste configuratie is?\r\nDank bij voorbaat\r\nGreetz\r\ngilberto Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2007 klik met de rechtermuis op deze computer en kies voor eigenschappen.\r\nin het venster wat volgt kies je geavanceerd en vervolgens klik je bij opstart en herstartinstellingen op instellingen.\r\nkies nu bij standaardbesturingssysteem windows xp.\r\nnu zet je de tied op bv op 0 sec. en de pc zal automatisch vanuit xp opstarten.\r\n\r\ngr joey Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 april 2007 Goeienavond joey,\r\n\r\nBedankt voor uw tussenkomst.Ik zal uw raad opvolgen.Maar kunt u me zeggen of de boot.ini juist is? \r\nGreetz\r\ngilberto Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2007 de laatste regel (C:\\=\"Microsoft Windows\") hoort er niet bij geloof ik.\r\ntimeout=15 dat betekent dat je 15 sec. moet wachten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2007 Quote : \"de laatste regel (C:\\=\"Microsoft Windows\") hoort er niet bij geloof ik.\"\r\n\r\nDie hoort er wel bij omdat \'t een multibootsysteem (Windows-ME en -XP) betreft...!\r\nC:\\= Geeft aan waar de bootbestanden voor de Windows 9x/ME besturingssysteem staan..., en voor de rest is hij volgens mij goed hoor...!\r\nKijk es via Start > Uitvoeren > type in het venster : msconfig en dan OK > Tabblad \"Boot,ini\" of het aantal sec. in het venster wel is ingevuld.\r\nZo te zien staat er ook geen SP2 op die XP...?\r\n\r\nGrtz\r\n\r\nEdit : Tijdstip 20.54 Uur.... ??? Volgens mij is het 2 uur verder...!! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2007 Goeienavond Rawit,\r\n\r\nBedankt voor uw deskundige uitleg. Ik heb ondertussen het standaardbesturingssysteem nog eens opnieuw ingesteld en 15 sec. aangeduid bij de teller.Na een nieuwe opstart werkt alles weer normaal.Het eigenaardige van de situatie was dat bij iedere nieuwe opstart er telkens een reeks pieptonen waren te horen.Tevens was gelijktijdig de regel met aanduiding van de opstartteller verdwenen.Na nazicht op mijn keybord zag ik dat de F1 toets vast en ingedrukt was.Mijn zoon had er een stukje stift van een potlood laten tussen vallen waardoor de toets ingedrukt bleef zitten.Dit veroorzaakte de pieptonen bij het opstarten en dan de verdwijning van de afteller in het opstartmenu.Puur toeval.\r\nNogmaals bedankt.Nu heb ik nog een probleem. Na installatie van het Service Pack 2 is na een nieuwe opstart het icoon van mijn Norton Internet Security verdwenen in de systeembalk.Mijn Norton Internet Security 2007 is dus geblokkeerd of uitgeschakeld door het installeren van SP2. Moet ik dit zo laten en de Windows FireWall gebruiken? Werkt deze goed of moet ik opnieuw mijn Norton Internet Security installeren?\r\nGreetz\r\nGilberto Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 april 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 april 2007 Norton Internet Security hoef je opnieuw te installen hoor...., de Windows Firewall kan je dan beter uitschakelen en dan bij de opties de firewall van NIS met Windows mee laten opstarten.\r\n\r\nGrtz Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen